Hoi allemaal,
leuk om hier alle verhalen te lezen, echt veel info!
ik ben benieuwd wat jullie van onze route so far vinden. Wij zijn een koppel van 37 en 43 en gaan in maart 2015 3 weken naar Zuid -Afrika. We reizen graag op ons gemak, en houden van de combinatie stad, natuur, cultuur. We houden ook graag tijd over om op een terrasje naar de mensen te kijken of van het uitzicht te genieten met een fles wijn. Liever zo dan van het ene naar het andere te hollen, keuzes maken moet je toch.
Wat ook belangrijk is voor mij, is dat ik deelneem aan de Cape Argus/ Cape Town Cycle tour, een gigantisch fietsevenement (35,000 deelnemers!!) Daar kijk ik geweldig naar uit
Dus, dit is mijn eerste versie:
ma 2 maart: aankomst 's avonds laat
di 3 maart: Centrum + district 6 museum
woe 4 maart: robben eiland + …(ev. township tour of is dit teveel op 1 dag? )
do 5 maart: auto ophalen: Tafelberg + Kirstenbosch botanical garden
vrij 6: Stellenbosch
za 7: Cape point, Simonstown, etc (rondje peninsula met de auto)
zo 8: CAPE TOWN CYCLE TOUR!!!
ma 9: CPT - Montagu (via Paarl- route 62)
di 10: Montagu - Oudtshoorn
wo 11: Oudtshoorn - Swartbergpass - Graaf-Reinett (zo hebben we ook een stuk woestijn mee, ik hou echt een goeie rit door een eindeloze vlakte )
do 12: Graaf -Reinett Camdeboo NP
vrij 13: Graaf - Reinett - Addo elephant NP
za 14: Addo
zo 15: Addo elephant NP - …
ma 16 (mijn man zijn verjaardag! mag iets speciaals zijn) …
di 17…
woe 18: … - CPT of vlakbij
do 19 : terug naar huis, vlucht 's avonds laat
voor die laatste week lijkt Knysna of George het meest logische? Is Aghulhas NP de moeite? Jammer dat het geen walvisseizoen is, anders had ik zeker Hermanus nog meegenomen.
Wat vind je van de rest?
belangrijke vraag: logement in Kaapstad is al geregeld (leuke studio via airbnb) Voor de rest zou ik graag op de bonnefooi rijden zodat we gaandeweg de ruimte hebben om ergens langer/korter te blijven dan voorzien. In Amerika hebben we dit gedaan, lekker makkelijk met overal motels, nooit problemen gehad om dan iets te vinden. Is dit in Z-Afr mogelijk in maart? Of te riskant?
Verkijk je niet op de afstanden!
Wij zijn in de buurt van Stellenbosch bij een van de bekendste wijnfarmen geweest (Spier) een aanrader voor makkelijk een halve dag!
Misschien is bungeejumpen bij blouwktans wel iets voor de verjaardag!
Mbeya, de route die je beschreven hebt is zeer goed te doen. Niet te veel en te lange afstanden, jullie zullen nog kunnen genieten.
Voor de laatste week is inderdaad George of Knysna een optie en vergeet zeker niet naar Tsitsikamma NP te gaan. Een zeer mooi nationaal park aan de zee.
Een dingetje betreffende Kaapstad en de Tafelberg, mijn tip is, als het een heldere dag is en er geen “tafelkleed” over de berg ligt, zeker naar boven gaan. Niet uitstellen tot de dag nadien. Het kan in heel Kaapstad heldere lucht zijn terwijl er op de Tafelberg vaak bewolking is waardoor je niet naar boven kan. De ene dag kan het goed zijn om de Tafelberg te bezoeken en dan kan het 5 dagen bewolkt zijn bijvoorbeeld.
In maart hoef je naar mijn ervaring niet echt op voorhand te boeken. Het is nog steeds rustig en er zijn veel verblijfsgelegenheden. Zo kan je inderdaad beslissen als je het ergens leuk vindt om langer te blijven of niet. Het is dus zeker en vast mogelijk.
Geweldig dat je mee rijd, maar pas op voor de hitte, tijdens die tour. En de zon. Is een heftige tocht. Suc6
zou niet teveel plannen per dag en genieten.
je kan hier ook op de bonnefooi rijden geen probleem. Overal leuke B&B onderweg. Probeer wel ruim voor het donker is aan te komen op je volgende bestemming, dat je tijd genoeg heb om bij daglicht overnachting te vinden. Want het is erg donker in ZA. En je moet niet gaan ronddolen in het donker, is niet aan te raden.
op je mans verjaardag zou ik in Addo blijven, is zo mooi daar met die dieren en al die olifanten. Als je dan via de kist weeë naar Kaapstad rijd kom je ook langs Hermanus. Er zijn altijd walvissen rond de kust, maar helaas niet altijd dichtgaan in jullie periode. Knysa is ook mooi met zijn Lagune.
mijn man, bunjeejumpen :biggrin: hmm, je kent mijn man duidelijk niet Ik dacht eerder aan een bijzondere accommodatie op een bijzondere locatie , een goed diner, goeie wijnfarm, verwennerij … ik had het eerder moeten vermelden in welke richting ik dacht. Wij zijn meer van het bourgondische type
Stellenbosch doen we zeker als daguitstap vanuit Kaapstad, ook om wijnen te proeven uiteraard
Leuk dat onze route al goed zit. En heel leuk om te lezen dat we makkelijk op de bonnefooi kunnen reizen, is lekker relaxed zo. Meestal zoek ik op voorhand al een paar goeie adresjes uit, zodat we ter plekke ook niet lang hoeven te zoeken.
Ook onze planning in Kaapstad is zeker flexibel. Wij laten altijd ruimte om ter plekke te zien waar we zin in hebben, wat kan of niet kan. Goeie tip van de tafelberg!
Robben eiland is het saaiste wat je kan doen ga dan naar de Bo Kaap vele malen meer te zien,ziet er goed uit.
Veel km weinig te zien in Cape Agulhas meer te zien in Gansbaai
Hoezo Robben Island saai?
Ik heb (lang geleden) een diploma behaald in Afrikaanse Talen en culturen, heb nog een halve thesis geschreven over het apartheidsregime, en ben een grote bewonderaar van Mandela. Dus ja, dan wil ik graag ook een stukje geschiedenis meepikken.
Ik ben in 98 ook al eens in Kaapstad geweest en heel veel spijt dat ik toen niet naar robben Island geweest ben, dus het is echt wel een must voor mij!
Van 1966 tot heden ben ik voor mijn werk en vakantie meer dan 50 maal in Z.A. geweest en heb er meer dan 10 presidenten mogen mee maken, ik weet waar over ik schrijf. Het is mijn persoonlijke mening. De mening van U respecteer ik ten zeerste!
Ik ben het eens over Robben island, laat lekker zitten, in plaats van uren in de rij te staan voor een eiland waar niks meer te zien is.
Swartberg pass is echt een ervaring, zorg ervoor dat je op de weg blijft :).
Aanbevolen bij Plettenberg Bay - Knysna: Lily Ponds lodge. Nederlandse eigenaar, zorgt zeker voor iets speciaals!
ik merk het, ben net aan het kijken naar accomodatie in Addo en de rondavels zijn al volzet voor onze data
de andere accomodaties zijn met 2 single beds, ook niet zo leuk als je met z’n 2tjes op reis bent. Ik zou graag in het park verblijven om 's avonds en 's morgens vroeg al een tour te kunnen doen
Mooie route en veel succes wij vertrekken volgende week en bij ons was er tevens geen plek in addo om te overnachten. We overnachten in aardvark guesthouse dicht bij addo en hebben een sundown game drive geboekt. Succes
Wij hebben verleden week ook in de Aardvark gelogeerd. Heel vriendelijke eigenaars en dicht bij de ingang van het park. En persoonlijk zou ik in Nieu-Bethesda logeren ipv Graaff-Reinet…echt een verborgen pareltje in de Karoo!!! "t Amusement.
ik ben nog heel hard aan het twijfelen over de laatste week: enerzijds wil ik ook graag PE bezoeken maar dan vrees ik dat we heel snel door de Garden route moeten en daar is het ook zo mooi.
ik zou graag nog 1 of 2 van de laatste avonden op een wine farm doorbrengen, lekker relaxen op t eind van de week, zoals bv hier https://www.airbnb.be/rooms/1915362 <3!
dus dan heb ik deze opties
…
zo 15 maart: Addo - PE
ma 16: PE - tsitsikamma - Knysna (te doen op 1 dag?)
di 17: Knysna - Stellenbosch
woe 18: Stellenbosch
do 19: dag doorbrengen in CPt, 's avonds terug naar huis
of
…
zo 15 maart: Addo - tsitsikamma - Knysna
ma 16: Knysna - George
di 17: George - Stellenbosch
woe 18: Stellenbosch
do : CPT en naar huis
PE is niet zo boeiend, dus ik zou de 2e optie nemen.
In plaats van George zijn er leuke plaatsen in de buurt, vergeet ook niet de kleine plaatsen aan de R62, of de Swartberg pass.
Oudtshoorn is ook aardig als je van struisvogels houdt.
George zelf is ronduit saai.
Gr. Michael
Ik ga akkoord met mikky1, in PE is niet zo veel te zien als je er de tijd niet voor hebt. De Garden Route is veel leuker.
Ga je trouwens alle hotels op voorhand boeken? Anders kan je ter plaatse nog beslissen om ergens langer te blijven, of sneller door te gaan naar de volgende plaats. Of spontaan iets te doen dat je niet gepland had.
@mikky, route 62 + swartbergpass doen we zeker ook in de week voor Addo, zie volledige route in openingspost
@moonrise, we willen idd liefst op de bonnefooi reizen zodat we ter plekke nog kunnen beslissen. Maar ik maak graag een schema om een beetje een houvast te hebben en een goed idee te hebben van de afstanden, wat er allemaal te zien is etc.