De gamedrive heb ik via addo geboekt 380 rand pp om 16 uur worden we verwacht. Succes!
Via Wereldwijzer app
De gamedrive heb ik via addo geboekt 380 rand pp om 16 uur worden we verwacht. Succes!
Via Wereldwijzer app
Ben afgelopen week in PE geweest en was toch wel verrast door de stad en zijn geschiedenis. Wij hebben een begeleide stadswandeling gemaakt en was toch wel super interessant!! Heb een heel ander beeld van PE gekregen. Maar ik ga wel akkoordā¦er zijn eel mooiere plekken in ZA. Als je niet voor PE kiest, kan ik ook Woody Cape Travellers Lodge aanraden in Alexandrie naast PE. Het is gelegen in de tweede grootste duin formatie van de wereld. Het strand is op 5 minuten wandelen van de lodge en compleet desolaat!! Geweldig gevoel. Alexandrie is waar āAddo meets the Oceanā en je kan er ook de 2 daagse Alexandrie Trail lopen. Wel oppassen dat je niet op een pufadder stapt zoals ik bijna deed:-)!!!
daās wel superinteressant, ik dacht dat je alleen als je in het park verblijft nog een avond game drive kon doen, kan je ook een nacht game drive doen als je buiten het park verblijft?
ja, ik vind het best wel een moeilijke keuze want ik bezoek ook graag steden ![]()
Maar al dan niet PE kunnen we op het moment zelf nog beslissen
Hallo
Wij hebben midden juli de route van Kaapstad naar Johannesburg gedaan via de oostkust!
Niets geboekt op voorhand, maar in alle zeker wat grotere plaatsen zijn voldoende B&B of
guesthouses of Backpackers!
Slechts een maal een volgeboekt getroffen en daar gaven ze onmiddellijk een alternatieve plaats!
We waren zo iedere dag R500 tot R 800 kwijt voor ons tweeƫn inclusief ontbijt!
Eenmaal een van R 1000 en dat was eigenlijk nog een van de slechtste oak, in Bloemfontein!
Enkele opgezocht via onze navigatie en andere zie je vanzelf als je door een plaats rijdt!
veel planplezier
hallo,
nog een paar vragen:
is een GPS noodzakelijk voor onze globale route? ik kan goed kaartlezen ![]()
bij Addo ben ik nu aan het kijken naar de bush cabins van deze http://www.addodungbeetle.co.za/ Zij organiseren ook een 4u game drive voor 750ZARpp, is dat een redelijke prijs? Ik lees op tripadvisor dat het een heel goeie gids is.
http://www.geared2gotours.co.za/tours
Deze accommodatie is nogal afgelegen maar je kan ginder dinner reserveren of zelf koken. Zijn er in Addo zelf wat winkel(tjes) waar je voorraad kan inslaan? Wij komen van Graaf Reinett naar Addo.
Bij onze rondreis in Amerika hadden wij een frigobox mee; heel erg handig om wat dingen fris te houden. In Amerika heb je bij elk motel een ijsmachine waarmee we onze coolbox konden vullen, een enkele keer hebben we ijs in een supermarkt gekocht, handig! In Zuid - Afrika lijkt ons dit ook heel erg handig als je bv inkopen doet maar nog een uur moet rijden naar je verblijfsplaats, dan kan je niet echt vlees voor de braai meenemen, lijkt mij. Maar hoe houden we onze box dan cool? De meeste accomodaties hebben wel een frigo maar hebben ze ook een diepvries waar we de koelelementen kunnen insteken?
Hoi Mbeya
Wij rijden altijd op kaart en dat lukt altijd goed. Wij hebben wel een GPS bij in geval maar nog nooit gebruikt.
De bush cabins zien er leuk uit, inderdaad afgelegen. De prijs van de game drive vind ik wat duur maar dat is persoonlijk.
Wij verbleven in Addo Main Rest Camp in een Forest Cabin, niet in een tent zoals ik hiervoor in een post schreef, was een foutjeā¦
De Forest Cabins vonden wij leuk maar inderdaad met ƩƩnpersoonsbedden. Wel een ijskast met diepvriesje. Je hebt er ook een gemeenschappelijke keuken.
In het Main Camp is een winkeltje maar wel basic. Ook een restaurant.
Ijsblokken kan je in ZA ook in de supermarkt kopen en in de liquor store (drankenwinkel), misschien niet overal dat weet ik niet, maar heb het toch al veel gezien.
Toen wij naar Mapungubwe NP gingen, ook afgelegen, hebben wij bevroren vlees gekocht, dus dat blijft dan wel lang koel. In de shops van de NP wordt vlees meestal bevroren aangeboden.
Wij hebben een website met reisverslagen en fotos misschien vind je daar nog wat info.
leuk Astrix, ik heb je site bekeken, ik lees ze dit weekend op het gemak.
hadden jullie dan ook een koelbox bij ofzo?
Wij hebben een koeltas, zo eentje dat je kan opplooien en in je valies steken.
Is altijd handig, houd heel goed koel.
Zoek het eens op bij google afbeeldingen en dan krijg je er een idee over.
Wij nemen deze elke keer weer mee.
he Astrix,
ik zie dat jullie eind maart in Kaapstad waren maar je hebt precies niet altijd zoān mooi weer gehad. Of lijkt dat zo? Hoe waren de temperaturen ongeveer? Wij gaan begin maart, ik hoop toch op +/-25° ![]()
Mooie fotoās ook. Knysna vond je precies niet zo interessant of wel?
onze coolerbox hebben we op reis in Amerika gekocht, het is een plat laag model, zo iets
http://www.walmart.com/ip/Coleman-24-Can-Party-Stacker-Cooler/23787687
Past eigenlijk precies in onze valies, je kan die ook vullen met kleren enzo, dan neemt die niet zo heel veel plaats in. En daar kunnen we op terugweg een paar flessen wijn in steken om te beschermen ![]()
Hoi Mbeya
Wij hebben in Kaapstad niet zo goed weer gehad, veel wind en rond 20 graden.
Heel de reis was niet zo goed weer, ook regen gehad.
Knysna vonden wij heel mooi van natuur maar het was er heel toeristisch.