3 weken China, kosten en tips

Wil volgend zomer twee maanden naar China om Tai Chi en Kung Fu te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ohh wat is en blijft deze website toch handig!
Ik heb mijn wereldreis geboekt en ik vertrek op 15 januari richting Beijng. Hier zal ik in totaal 3 weken de tijd hebben om rond te reizen. Hiervandaan vlieg ik door richting indonesie, dus alles zal met ene backback gaan.
Ik vind het ontzettend spannend en voor degene die zo een reis aan het plannen is en duidelijk weergeeft wat de voorlopige planning is, ohh ik krijg de neiging om eht lekker met gemak over te nemen haha! zoalng ik de chinese muur maar gezien heb, dat is mijn MUST voor deze trip!
groetjes suus

Veel plezie suus! Maar behalve de chinese muur heef china zoveel meer te bieden. De chinese muur is vooral erg toeristisch. Het beste is daarom om erg vroeg in de ochtend of laat in de middag te gaan.

Maar behalve de chinese muur is er natuurlijk veel meer te zien.

Hallo!
We zijn een jaar verder maar ik ga toch een vraagje stellen op dit forum.

Mijn vriend en ik hebben ± 3.5 week de tijd in juli-aug…
Mijn idee was: Beijing, Xián, Shanghai, Chengdu, Guillin & yangshuo + ping’an en Hong Kong. I know het is veel!

*Ik hou van afwisseling van steden, dorpjes, cultuur maar ook de natuur van Guilin e.o. spreekt me ontzettend aan! Een boottocht, daar fietsen, etc. *

Idee:

• vliegen op Beijing –> Dag 1 t/m 4?
  • dan met de trein naar Xián –> Dag 5 & 6
  • vliegtuig naar Shanghai??? –> Dag 7 tm 9 (lang genoeg?)
  • vliegen naar Chengdu –> Dag 10 t/m 13
  • Op naar Guillin ( vliegen/ treinen? en hoe zit het nu met Guillin zelf?
    Daar overnachten of alleen in de buurt van Guillin, zoals Yangshuo & Ping’an?
    Als ik Guillin google dan lijkt het me schitterend. Maar uit dit forum lijkt het iets te zijn om alleen
    door te kunnen reizen naar Yangshuo. Hoe zit dat? –> Dag 14 t/m 17
  • vliegen naar Hong Kong Dag 18 t/m 21-22??

Ik vraag dus om tips rondom: aantal dagen per bestemming, tips over Guillin/Yangshuo/Ping’an, het reizen per trein of vlucht… En al het andere is ook welkom :wink:

Gr Kim

@Kim juli/aug 2013? Of ben je al geweest? Wij zijn ook een trip aan het plannen voor juli aug 2013 en hebben al erg veel uitgezocht wat wij in ieder geval willen gaan zien en doen!

Hoi Laupi, vertel! Wat gaan jullie doen? Wij hebben vandaag de retourvlucht geboekt voor 675 retour… Kon nog iets goedkoper maar nu hebben we ook gunstige tijden (weinig overstap tijd) en vanaf Dusseldorf. Voor ons fijn! En het wordt nu wel alleen de maand juli… ±26 dagen.
Ben erg benieuwd!

Hoi!

Wij willen ongeveer half juli t/m half aug gaan het liefst met een stop over op Dubai. Anders wordt het Amsterdam - Beijing, Shanghai - Amsterdam. Die heb ik voor 707,- gevonden met SAS.

Maar goed ons reisschema tot nu toe:

Beijing dus, daar blijven we 3 of 4 nachten
met de nachttrein naar
Xian 1 nacht (terra leger, moskee, muur)
met de nachttrein naar
Chengdu 2 nachten (panda’s en Leshan)
vliegen naar
Lijiang 2 nachten ( liever 1 maar afhankelijk van de reistijden gokken we op 2)
met de trein naar
Dali 1 nacht, hier gaan we puur heen voor de markten met de rare gerechtjes :slight_smile:

Vanuit Dali met de trein naar Kunming van uit Kunming willen we naar het Shilin.

Kunming naar Guilin op dit punt zijn we nog een beetje aan het inlezen. Gaan we wel of niet overnachten in Guilin? of direct door naar Yangshuo? En dan vanuit Yangshuo naar Longsheng om daar nachtje te blijven?
In ieder geval staat het wel bij ons op het lijstje. Uiteindelijk moeten we weer naar Guilin om richting Shenzhen te gaan. Dan gaan we paar dagen naar Hong Kong. Vanaf daar vliegen we voor onze laatste dagen Shanghai en dan zit het er alweer op.
Heel druk schema dus!! Wel superveel zin in!!!
Hebben jullie al iets bedacht? Of nog helemaal blanco? Haal in ieder geval de LP in huis!!

1 like

Hey, waarom Dubai? Bedenk je wel dat het daar dan tegen de 50 graden kan worden dus een echte citytrip… Wij vliegen via Abu Dhabi (Ethihad), dus-beijing en shanghai-dusseld :wink: Lijkt dus erg op elkaar… Net zoals onze routes trouwens:

Beijing, nachttrein naar Xi’an, vliegtuig naar Chengdu, vliegen naar Lijang en dan vanuit Lijang naar Zhongdian (Shangri La). Wij wilden eerst ook Dali&Kunming maar skippen dit nu. We vliegen direct door naar Guilin maar overnachten daar niet maar gaan direct door naar Yangshuo. Daan willen we ook Ping’an e.d. doen.
Vanuit daar willen we nu nog naar Shanghai om daar evt n dagtrip naar Hangzou, Suzhou e.o. of het eiland Putoshan te doen…

Waar ik nu van baal is dat ik Jiuzhaigou/Huanglong mis en ik baal van het niet doen van Xishuangbanna… Maar qua kosten (al dat vliegen e.d.) en tijd redden we niet alles en ik zou niet weten wat te skippen. We hebben Shanghai nu al ipv HongKong dus dat skippen we al…

Gr Kim

Vanaf Dusseldorf heb ik eigenlijk de vluchten nog niet bekeken richting, wij vliegen het liefste vanaf Amsterdam omdat we 20 min rijden van Schiphol wonen. Maar ja als het heel veel scheelt! Voor rechtstreeks naar China scheelde het voor ons te weinig om helemaal naar Dusseldorf te rijden.

Dubai staat nog altijd op mijn verlanglijstje :smiley:
En wanneer we via Dubai vliegen hebben we lekkere vluchttijden. Komen we ook minder brak aan. We blijven er maar 2-3 nachtjes dus puur een citytrip inderdaad!

Het is moeilijk om alles in zo’n korte tijd te proppen heh?! Het heeft ons al flink wat uren gekost om te kijken met welke treinen etc. we het snelst zijn en het minste tijd kwijt zijn etc. Ook gunstige treintijden enz.

Guilin hebben we net na enige speurwerk ook voor gekozen om niet te overnachten maar direct door te gaan naar Yangshuo. Daarna 1 nachtje bij Longsheng dan weer terug naar Guilin reizen en daar de trein naar Shenzhen. Wij hebben ook overwogen om HK te skippen, maar dat is iets wat we ook al beiden lang willen zien… dus het is moeilijk!!!

Van mij mag Dali ook worden geschrapt maar mijn vriend wil daar heel graag heen, en ik wil graag naar Chengdu :wink: Compromis :smiley:

Binnenlandse vluchten schijnen trouwens ongeveer 3 weken van tevoren enorm in prijs te dalen. Dit heb ik ook wel gezien op verschillende sites tijdens het rondspeuren. Misschien een goede tip? Soms is een vlucht dan nog goedkoper dan een softsleeper!!

Hebben jullie al hostels/hotels geboekt? Ga je dit van tevoren doen?

Groetjes!

Heey!
Wij wonen juist maar 40á45 min van Dussel>>> af en bijna 3 uur van Schiphol>>> :wink:

Compenseren hoort er bij :wink: Mijn vriend wil graag Zhongdian, dat zou ik nu evt laten vallen voor het NP dat ik graag wil :stuck_out_tongue: maar we gaan/zijn met zn 2tjes!

Maar die binnenl. vluchten zo laat boeken vind ik maar eng :S
Wij zijn ook bij ChinaOnline een offerte aan het aanvragen voor alleen binnenl. vervoer + de bouwsteen Yangshuo, Ping’an en evt Chengdu ;):chin:
Op welke sites kijken jullie voor die vluchten en voor de treinen?

Ik heb vrijdag vrij dus kan dan al een beetje voor hostels en af en toe hotels gaan kijken :wink: We willen in de kleine plaatsen voor tegen de €20 per kamer per nacht betalen en in de steden €35á40 max eigenlijk…
Flink zoeken! Jullie tips behalve hostelworld, agoda, booking etc…???
Gr Kim

Ha Kim! Precies andersom dus! Vandaag heb ik weer wat tickets bekeken. Vriend van me werkt op reisbureau dus hij is ook nog even gaan speuren voor ons.

Voor hostel en hotels kijken wij eigenlijk op dezelfde site. Ook hostelbookers kijk ik nog en heb nog wat tips uit de LP gehaald en van internet geplukt. Zo schijnt Gigglingtree (NLe eigenaren) in Yangshuo echt top te zijn. Zelf zitten wij te denken om naar Xingping te gaan ipv Yangshuo. Iets rustiger :slight_smile:

Voor binnenlandse vluchten: travelzen. com, elong en ctrip. En voor treintickets gaan wij de eerste van Beijing naar Xian al vanuit huis kopen, die leggen ze dan in het ho(s)tel voor je klaar. De rest proberen we door het ho(s)tel in Beijing te laten regelen of door een touroperator aldaar.
Voor het treinticket Beijing Xian gaan we hier boeken: http://www.chinatripadvisor.com/train/ We betalen dan wel een stukje meer maar dan hebben we dat stukje zekerheid in ieder geval wel. Ik ben er ook wel beetje bang voor, dat trein ofzo uitverkocht is. Dat soort horrorverhalen lees je. Maar ik lees overal dat als je gewoon op tijd laat regelen voor je dat het dan allemaal wel goed komt. Mits je het gewoon paar dagen van tevoren doet en niet op de dag zelf (in geval van de trein). In het geval van vliegtuigtickets gaan we het gewoon voor we vertrekken in de gaten houden en zodra de prijzen gaan dalen boeken we die alvast. Anders gaan we dat in Beijing regelen.

Qua prijs hebben wij eigenlijk hetzelfde! voor ons hoeft het niet superdeluxe, als het maar schoon is en een goede ligging! De plekken die je nu skipt zoals Xishuangbanna zien er ook wel echt vet uit!! Bijna zin om nog langer weg te gaan als je dat allemaal leest :zon02:

Als je vrijdag nog leuke tips tegenkomt voor ho(s)tel dan houd ik me aanbevolen!!

Groetjes!

1 like

XingPing ziet er ook zo mooi uit! Wauw!
Pff, idd ik zou ook wel langer willen blijven maar door al dat gereis van a naar b kost het je stiekem toch wel wat allemaal :o
Ik zal eens naar je hostel kijken en zal het laten weten als ik iets leuks zie :wink:
Gr Kim

1 like

Hee Kim!
Ik las op een ander forum dat een backpacker gemiddeld 35-40 per dag kwijt was in China. Hij/zij logeerde soms in goedkope hostels soms in een wat duurder hotel. Het bedrag was incl. eten voor de gehele dag en trein en vliegtuig. Dit was achteraf berekend… maar is wel handig om te weten :teeth:

Vandaag tijdens mijn college ook nog even gegoogled en hotpotten is helemaal hip in China. Schijnt ook supergoedkoop daar te zijn. Ik heb dit al weleens gedaan en is erg lekker. Grote bak bouillon op tafel en daarin vlees, vis, garnalen, groenten en noodles garen. Beetje chinese fondue achtig :chin:
Heb het een jaar geleden in Suriname gedaan en was echt een succes!
Inmiddels begitn onze reisdatum al redelijk vast te staan. Waarschijnljik vertrekken we 12 juli naar Dubai en dan 15 naar Beijing! Het duurt nog zo lang, maar kan niet wachten >>>:zon02:

Hmm, klinkt prima die hotpotte…
Maar dat budget lijkt me oke maar zonder vliege/treinen denk ik hoor :S
Misschien gemiddeld :wink: maar dan nog :wink:
Leuk dat jullie de data bijna weten :wink: wij leven nu al naar 5 juli uit, blijven tot 31 juli :slight_smile:
Gr Kim

Vanuit Yuangshou is Xingping ook goed op de fiets te doen, erg leuk om in Yangshuo een fiets te huren, is ook veel aanbod.

2 likes

Hee Kim! Heb je nog wat leuke tips qua ho(s)tels gevonden? Wij kwamen er vandaag achter dat sommige ho(s)tels van ons lijstje al zijn volgeboekt in de periode dat wij willen gaan. Dus dat wordt opnieuw zoeken en snel ticket gaan boeken zodat we zekerheid hebben. Wachten nu alleen eigenlijk nog op akkoord van mijn vriend zijn werk… Dan duurt wachten lang zeg! Pfft! Misschien dat we dan ook iets eerder in juli kunnen vertrekken dan is het ticket ook iets goedkoper en misschien dat er van ons lijstje nog wel wat boekbaar is :slight_smile:

Helaas, geen tijd voor gehad… :frowning:
Maar ik zag ook al dat er al hostels vol zaten… Echt bizar.
Maar soms lijkt het dat ze vol zitten maar kun je gewoon nog niet zo ver vooruit boeken geloof ik… Dan staan de data er wel maar kun je toch nog niet boeken voor die data. Maar ik wil de LP eigenlijk even erbij halen en dan ook maar snel gaan zoeken :wink: Jullie verder nog iets gevonden?
Gr Kim

Hoi Kim! Wij hebben vanavond geboekt! Eindelijk!!! Planning iets gewijzigd: We beginnen in Shanghai! En eindigen in Hong Kong. Dit scheelde nog iets qua prijs met tickets en scheelt ook weer iets met het visum!!

We vliegen 11 juli naar Dubai. 14 juli vliegen we dan door naar Shanghai en 8 augustus vliegen we terug via Dubai naar AMS!

Morgen hostels en hotels heel serieus gaan speuren! Jullie ondertussen als hostels/hotels geboekt?

Hoi Laupi,

Nee, nog niets geboekt… Wij zijn in onderhandeling met china online :wink: we proberen via hun het een en ander (met name binnenl vluchten/ treinen en evt 2 bouwstenen) te regelen… Hostel Beijing wil ik wel alvast zelf gaan regelen en evt Beijing ook… De kosten en onze strakke planning en de taalbarièrre zorgen er nu een beetje voor dat ik dat toch graag geregeld wil hebben en goed en hostels begin en einde kunnen we nu wel al regelen maar tussendoor nog niet omdat we dan een beetje willen weten of de data die we in ons hoofd hebben om te reizen e.d. ook echt kunnen enzo. Maar jullie skippen nu dan ook Beijing enzo of gaan gewoon via Shanghai? Wel slim HongKong aan het aan het einde, scheelt idd in Visum kosten.
GR Kim

Hoi Kim!
Ben wel benieuwd inderdaad wat voor prijzen zij aanbieden voor die bouwstenen!! Mochten ze een goede prijs rekenen voor jullie dan wagen wij ons misschien er ook wel aan.
Wij willen nu vanaf Shanghai en dan Beijing en dan dezelfde route eigenlijk. Ook wij willen dingen goed regelen. In ieder geval ook hostel Shanghai en Beijing al wel regelen, voor de rest hangt het idd ook een beetje van het reizen af hoe snel alles gaat, en laatste hostel in Hong Kong willen we al regelen. Toch wel spannend met die treinkaartjes :wink:

Groetjes! Lau