3 weken China, kosten en tips

Oke bedankt voor de tip! Ga ik zeker over nadenken, later boeken zou betekenen dat ik niet aan een strak reisschema vast zit. Zelf dacht ik dat het beter was paar weken van te voren te boeken. Dacht dat de prijzen dan al wat waren gedaald, plus geen risico dat het vol zit. Maar ga er dus over nadenken, goede tip!

Inmiddels heb ik me wat meer verdiept in de mogelijke route;

dag 1-5 beijing
dag 6-7 pingyao
dag 8-9 Xi’an
dag 10-13 Chengdu
dag 11 Guilin- Yangshuo
dag 15-19 yangshuo

dag 21-24 Shanghai
dag 24 Shanghai - Amsterdam

Hoe lang we ergens blijven staat nog niet vast, we moeten ons nog verdiepen in de mogelijkheden. We hebben nog 2 dagen ‘over’ die we ergens bij kunnen nemen. We willen het liefste 's nachts reizen per trein.

Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Suzhou vanuit Beijing?
Als we aankomen in Beijing willen we slapen in het Far East hostel, iemand ervaringen of tips voor een ander hostel?
Zijn er nog tips of aanmerkingen voor onze route?

Alvast bedankt!

Een dagtrip Suzhou vanuit Beijing lijkt me niet handig. Bedoel je niet Shanghai?

Shanghai vanuit Beijing is niet te doen in een dag! (Of bedoel je Suzhou vanuit Shanghai?)

Ik bedoel Suzhou vanuit Shanghai

Klopt mijn fout, dit moet achter in de reis vanuit Shanhai :slight_smile: beetje lastig vanuit Beijing… Bedankt voor de aanmerking

Verder nog tips of aanvullingen?

Niet echt, ben nu zelf mijn trip aan het plannen dus ook nog geen ervaring :).
Misschien is Hangzhou interessanter dan Suzhou?

Sowieso kan je Suzhou als dagtrip doen vanuit Shanghai.

bijna alle chinese vliegmaatschappijen vliegen met moderne toestellen en zijn redelijk betaalbaar.
de meest bekende zijn.
Chinasouthern hainanair hongkongair airchina

kijk eens op www.gigglingtree.com
Dt is een guesthouse bij Gullin met nl eigenaar.
Hainan is een mooi tropisch eiland met mooie stranden bij Sanya. Het water is daar op de vele stranden redelijk tot zeer schoon.
Het binnenland is behoorlijk bergachtig met de 5 Fingermountain met een top van 2000 mtr als hoogste berg.

Wat is er interessant om te doen in Shanghai? eten,markten bezienswaardigheden.?

Dat guesthouse is een goede aanrader, dat lijkt ons wel wat!
Heeft iemand toevallig tips mbt de lange afstanden vanuit chendu naar guilin en vanuit guilin naar shanghai? We hikken een beetje tegen de lange reistijden aan van de trein maar vinden de vliegtickets wat aan de dure kant.
Is het verstandig om pas laat de kaartjes voor de trein te kopen aangezien ze dan goedkoper worden? Het zijn wel drukke trajecten die vaak uitverkocht schijnen te zijn. En als we de kaartjes willen kopen waar is dit de beste plek voor?

Mijn intresse gaat uit naar de bezienswaardigheden en interesante punten in Shanghai. Vriendelijke dank Jan van dijk.

Ik ga ook in juli vliegen met Aeroflot met tussenstop Moskou… Kijken hoe het gaat. Heb slechte reacties gezien op paar forums over Aeroflot en Shermetskov Airport -_- maarja, het was heel wat goedkoper dan de andere maatschappijen :slight_smile:

Ik ben vorig jaar met finnair gevlogen naar shanghai omdat ze een mooie aanbieding hadden. Ik kwam echter een nederlands meisje tegen in het zuidwesten van china die had gevlogen met aeroflot en was hier zeer over te spreken.

Wij vlogen vorig jaar met Aeroflot via Moskou terug naar Nederland. Onze ervaring: 12 uur wachten op harde bankjes in een klein, duur en ongekoeld vliegveld. Prettig is dus anders, maar goedkoper vliegen tussen China en Nederland zul je volgens mij niet snel vinden.

Ben vorige maand gevlogen met KLM, via Antwerpen naar Beijing en terug vanaf Shanghai, voor € 450,00. Vonden wij erg goedkoop.

We hebben onze route die we willen gaan maken af;
dagvannaar1AmsterdamBeijing2BeijingBeijing3BeijingBeijing4BeijingBeijing5BeijingBeijing6PingyaoPingyao7PingyaoPingyao8ChengduChengdu9ChengduChengdu10ChengduChengdu11ChengduChengdu12ChengduChengdu13GuilinGuilin14GuilinGuilin15YangshuoYangshuo16YangshuoYangshuo17YangshuoYangshuo18YangshuoYangshuo19GuilinGuilin20ShanghaiShanhai21ShanghaiShanhai22ShanghaiShanhai23ShanghaiShanhai24ShanghaiAmsterdam
Vanuit Chendu willen we in Songpan een meerdagte trekking maken met paarden, iemand hier ervaring mee soms of tips, ook qua prijs?

Als jullie nog een aanvulling of een tip hebben voor onze reis dan hoor ik het graag, wij denken dat dit haalbaar is op een relaxte manier. Er zitten wel een paar lange treinreizen in maar dat is niet te voorkomen als je geen duur vliegticket wilt kopen.:chin:

Het tabbeletje in mijn vorige bericht kwam niet goed over dan maar zo;

Dag 1 Amsterdam - Beijing
Dag 2 Beijing
Dag 3 Beijing
Dag 4 Beijing
Dag 5 Beijing
Dag 6 Pingyao
Dag 7 Pingyao
Dag 8 Chengdu
Dag 9 Chengdu
Dag 10 Chengdu
Dag 11 Chengdu
Dag 12 Chengdu
Dag 13 Guilin
Dag 14 Guilin
Dag 15 Yangshuo
Dag 16 Yangshuo
Dag 17 Yangshuo
Dag 18 Yangshuo
Dag 19 Guilin
Dag 20 Shanghai
Dag 21 Shanghai
Dag 22 Shanghai
Dag 23 Shanghai
Dag 24 Shanghai -Amsterdam

Vanuit Chendu willen we in Songpan een meerdagte trekking maken met paarden, iemand hier ervaring mee soms of tips, ook qua prijs?

Als jullie nog een aanvulling of een tip hebben voor onze reis dan hoor ik het graag, wij denken dat dit haalbaar is op een relaxte manier. Er zitten wel een paar lange treinreizen in maar dat is niet te voorkomen als je geen duur vliegticket wilt kopen.:chin:

Niemand ?