3 weken China, kosten en tips

Ik heb woensdag weer contact met ze… Ik zal het je laten weten, maar je kunt altijd een offerte aanvragen natuurlijk. Dan kun je zien wat je kwijt zou zijn, maar dan zijn dus transfers, slaapplaatsen, vervoer (kun je dus ook laten regelen) en soms al bepaalde tours met retour vervoer al geregeld… Maar wij willen bepaalde dingen wel/niet dus we zijn aan het kijken voor een aantal bouwstenen en voor de rest alleen vervoer en dan boeken wij de hostels er gewoon zelf bij… Transfers hebben we dan niet altijd maar dat moet dan hopelijk lukken :stuck_out_tongue:

1 like

We hebben hele tijd terug een keer offerte bij hun aangevraagd (misschien wel jaar geleden), maar was veel duurder dan wij zelf hadden uitgezocht. Eigenlijk daarna niet meer gekeken voor bepaalde bouwstenen wel/niet te doen.

Hebben gister ons hotel voor Dubai geboekt, heel luxe voor een goede prijs met die secret/smartdeals van booking.com. En vandaag hostel voor Shanghai en Beijing bij hostelbookers.

Voor Shanghai is dat geworden: Hidden Garden Youth Hostel (mede gekozen door tips van anderen en de prijs).

Beijing: Qianmen Hostel, deze is door een collega aangeraden dus de keuze was vrij snel gemaakt. Die is er wel bijna 1,5 jaar geleden geweest dus op hoop van zegen dat het nog steeds zo goed is :slight_smile:

Voor Xi’an staat deze op de nominatie: 7 sages youth hostel (staat volgens mij ook in de LP).

Hong Kong wil ik sowieso nog boeken, Xi’an hoeft nog niet per se van mij. Mijn vriend wil eigenlijk gewoon alle hostels en hotels regelen. Omdat ze best flexibel zijn in het annuleren en wijzigen (mits er plek is). Voornamelijk ook omdat nu veel al ‘volgeboekt’ is en we nu al hostels van ons eerdere lijstje moesten schrappen omdat het vol zit… Maar goed daar zijn we het nog niet beiden helemaal over eens :wink:

Hallo,

Ik heb samen met mijn vriendin ruim 7 weken rondgereisd in China. Buitengewoon interessant land om buitengewone indrukken op te doen.

Onze ervaringen met tips en tricks voor toekomstige bezoekers ben ik aan het verwooden in een feuilleton, die ik op mijn eigen website publiceer. Wie weet kun jij hier wat mee bij het plannen van je eigen reis

http://www.bestemmingonbekend.nl/index.php/boek/china

Groeten,

Jeroen
www.bestemmingonbekend.nl

1 like

Ik zou een hostel aanraden in Puxi, betere locatie dan in Pudong vind ik. Heb zelf in The Phoenix Hostel gezeten, echt heel erg leuk en zeker een aanrader!!
Personeel is super aardig, kamers zijn schoon met eigen badkamer en er is een gezellig dakterras

1 like

Tnx voor de tip! Ik kan het nog omboeken, dus ga vanavond wel even goed kijken of er nog plek is etc. We zijn er maar 2 nachten dus een goede locatie is echt een must om zoveel mogelijk te kunnen zien/doen!

Je gaat pas volgend jaar in de zomer toch? Dan is er echt nog wel plaats. Ik weet van veel hostels dat er op bijvoorbeeld hostelworld.com staat dat alles vol is, als je ter plaatse bij de receptie vraagt of een emailtje stuurt is er soms nog wel plaats.

1 like

Hoi,
Er staat idd bij zoveel hostels dat alles al vol zit :open_mouth:
In Beijing op onze data zijn er nog 8 hoste;s beschikbaar :S
Die van Laupi iig allemaal niet meer :S
Maar dat Phoenix hostel is Shanghai? Wij hebben er ook een appartement gezien dat er prima uitzag… Even kijken wat we doen.
Gr Kim

Phoenix zit vol :S Op mijn data iig… Maar via hostel zelf regelen… Hoe zit het dan met betalen e.d. Te vertrouwen? Gr Kim

Via hostelbookers toch wel plaats maar via hostelworld niet… :S Misschien gaan we ook voor Phoenix… Ps: hoe zit het met de ligging, welke buurt?
Pudong, Puxi, Huangpu, Bund?

A.u.b. tips voor plaatsen zoals Beijing, Xi’an, Leijiang, Zhongdian?
Iemand ervaring met slapen in Songpan en/of Jiuzhaigou?

Gr Kim

Ligging van Phoenix is op de kaart inderdaad echt super!
Beijing had ik ook aanraders gelezen over het Leo Hostel, Beijing International Youth Hostel

Xi’an heb ik veel tips gehad over 7 Sages (heb ik ook geboekt)

Lijiang: Panba Courtyard Guesthouse en Lijiang Garden Inn

@Kim Nog wat gehoord van China online? Goede offerte gekregen? Bij hostelbookers staat er volgens mij nog van de tips uit LP en van de fora nog wel wat vrij? Zelf vind ik het voor mijn eerste hostels beetje eng om op de bonnefooi te gaan… Bovendien voor het visum heb je sowieso 1 verblijfadres nodig.

The Phoenix heeft inderdaad een toplocatie. Het is 5 minuten lopen vanaf People Square, heel centraal gelegen.

Willen jullie in de zomer van 2013 gaan? Dan denk ik dat het nog niet nodig is om sommige hostels te boeken.Lijkt me ook nog niet echt nodig.

@Ritz
Ja we gaan in zomer 2013, maar als ik zie dat er al veel geen optie meer is zet ik liever dingen vast… In Australie en zelfs Bali en Thailand zocht je gewoon weer verder want de taal e.d. was geen probleem maar in China vinden mijn vriend en ik het nog wel spannend… Maar op zich vinden wij het zo juist wel fijn als alles een beetje geregeld is… En zoals Laupi al zei: voor het visum moet je toch heel wat slaapplaatsen e.d. hebben.

@Laupi
Op zich denk ik dat we best wel wat kunnen regelen met China Online.
Wij willen namelijk veel vliegen en niet alles per trein doen… En vanwege lange reistijd en maar 3.5 week daar, vanwege drukke planning (als je slecht slaapt in lange treinreis en dan eigenlijk maar 1.5 dag hebt in een klein plaatsje dan ben je helemaal kapot en dan wordt het er niet gezelliger op :stuck_out_tongue: en bepaalde stukken die we willen zijn door aardbeving 2008 nogal verwoest en daar duurt een hobbel de hobbel bus traject 12 uur en vliegen 40 min.
Wat we waarschijnlijk afnemen is nu:
Nu laten we dus onze treinreis Beijing-Xi’an, onze vluchten: Xi’an-Jiuzhaigou, Jiuzhaigou-Chengdu, Chengdu-Lijiang, Zhongdian-Guilin met eerst landen op Kunming (dus2vluchten) en dan nog Guilin-Shanghai.

• Bouwsteen Chengdu (hotel/guesthouse, transfer vliegveld hotel/ transfer pandacentrum+ entree en terug)
  • Bouwsteen Yangshuo (vervoer guilin-yangshuo, verblijf in leuk guesthouse/hotel aan rivier/ bamboevlot tocht, fietstour+gids)
  • Bouwsteen Ping’an (guesthouse, rondleiding door rijstvelden+gids, transfer Yangshuo-Ping’an, Ping’an naar GuilinAirport.

Iemand even n gokje doen wat 6 vluchten + trein ± in Juli zullen kosten p.p.??? Hoe dan ookj wij denken dat we dit alles mooi geregeld kunnen krijgen voor een prijs die wij max. willen betalen. Daarnaast zitten er dus ook al wat activiteiten, verblijfplaatsen en transfers bij inbegrepen voor al 8 nachten. En een beetje luxe tussendoor. :wink:
:chin:

Ik heb een visum gekregen voor 90 dagen. Ik had m’n retourticket, een boeking bij een hostel voor 4 nachten en een overzicht van de plaatsen die ik wilde bezoeken
Ik bedoel ook niet dat je helemaal niet moet boeken. Maar 10 maanden vantevoren is misschien een beetje overdreven, omdat veel hostels nog niet de beschikbaarheid hebben doorgegeven.

@Ritz, ik heb onze beginhostels al wel geboekt. Ook om de redenen die kiwi aangeeft dat taal soms een probleem kan zijn. Bovendien hebben mijn vriend en ik maar beperkt tijd om door China rond te reizen dus het gaat ons teveel (kostbare) tijd kosten om in elke plek op zoek te gaan naar een leuk/goed hostel die nog plek heeft.

@kiwi: klinkt echt super!! wel lekker als er ook wat dingen tussendoor georganiseerd zijn en met wat meer luxe dat is natuurlijk altijd fijn! wij laten de keuze voor vlucht of trein nog even afwachten tot kort voor we weggaan. vliegtickets gaan zon 3 weken van tevoren dalen dus misschien kunnen we thuis nog her en der wat goedkope vluchten regelen, ook om tijd te winnen. Maar dat laten we nog even afwachten dus. Ben nu wel overal nog meer reisgidsen aan het scoren. De LP is handig maar op sommige punten vind ik m niet uitgebreid genoeg. In Cuba hadden we alleen de LP mee en vond de LP voor daar voor sommige plekken summier.

Wat duurt juli nog lang heh :wink:

Nogmaals, ik snap dat je hostels vooraf wilt boeken. Om dit echter 10 maanden vantevoren te doen heeft een groot nadeel, omdat veel hostels nog niet te boeken zijn op bijvoorbeeld hostelworld.com

@Ritz, dat begrijp ik, maar er zijn er veel die je nog kostenloos kan annuleren, maar dan hebben we iig al wat dingen vast staan :wink: ik vind het wel fijn en ik studeer nog en de drukke tijd gaat bijna beginnen en die loopt dan toch wel een hele tijd :wink: en dan is het al snel Juli

@Laupi, we hebben er super veel zin in! Mag van mij al bijna Juli zijn, maar omdat we net als jullie echt een strakke planning hebben (dus moeten bijv. echt op een bepaalde datum vliegen, willen we liever die zekerheid dat er vluchten zijn en op de tijden (juist ochtend of juist namiddag/avond) die wij graag willen). Hoeveel kan het per vlucht >>> schelen dan? Gaat het om ± 10 of 50 euro p.p. meer/minder? Nu zitten we met 6binnenl. vluchten + trein denk ik wel op zo’n 900 p.p. tenminste moet offerte nog krijgen maar dat denk ik wel :paranoid: Is dit normaal? Ik zag gemiddeld wel 120 á 150 per vlucht, dus dan kan het wel…
En wij hebben ook geen zin om daar nog naar hostels te zoeken dus we willen wel alles boeken maar hoeft niet perse nu allemaal zoals Ritz al zei :wink:

We hebben nog geen reisgids gekocht, RITZ OF LAUPI OF IEMAND nog tips?

@Ritz, ook ik zit met studie, en nu inderdaad redelijk rustige periode. (na ja rustig…) En ik was zooooo in the mood toen we de tickets kochten dat we ook zijn gaan kijken voor een paar hostels en dus ook al een paar hebben geboekt.

@kiwi: Wij hebben sowieso 2 binnenlandse vluchten gepland. Shanghai - Beijing en Chengdu Lijiang. Als ze gaan dalen zo’n 3 weken voor de vluchtdatum kan het tot de helft schelen. Zo kost een ticket Chengdu Lijiang voor over ongeveer 3 weken 540 RMB en dik in november 1000 RMB (incl. tax). De rest hebben we ingecalculeerd per trein, maar mocht een vliegticket qua prijs niet veel verschillen met de trein dan kopen we vliegtickets. Volgens mij was het op travelzen.com dat je prijsweergave kan zien voor aankomende weken en dus ook de daling/stijging van de prijzen.
Wij gokken dat we ongeveer 1200,- in totaal (2 pers) kwijt zullen zijn aan hostels en vervoer. Misschien te laag of te hoog… Maar qua hostels zitten we op zo’n 400-500 (incl. 2 overnachtingen Dubai en 27 nachten China). En qua vervoer had mijn vriend het beetje globaal bekeken was het ongeveer 700,-.
Dit hadden we gedaan ook om te kijken of het voor ons haalbaar was om naar China te gaan. Ook ivm die leuke langstudeerboete! Maar het is voor ons gelukkig wel haalbaar, zeker als we nog wat extra uurtjes op het werk kunnen meepikken!
Ik denk dat 900,- p.p. op zich dan wel redelijke prijs is omdat ook bijna alles voor jullie geregeld word! En natuurlijk ook beetje extra comfort!

Qua reisgids hebben wij iig nu de LP, en de Rough Guide voor Beijing en Hong Kong… meer tips zijn altijd welkom!!!

Ohhw en we hebben ook een point-it boekje aangeschaft! Boekje met plaatjes zodat je kunt aanwijzen wat je bijv. wilt eten of waar je heen moet etc.

1 like

@laupi: Hmm, dat scheelt toch wel weer erg veel… Pff…
Maar 1200, dus 500 euro met 2 personen voor 27 nachten incl. Dubai.
Dus jullie zoeken kamers rond de gemiddeld 18 per nacht met z’n 2tjes. Dat moet lukken, compenseer je de grote steden met de kleine dorpen. :wink:
En dus maar 350 p.p. voor rondreizen??? Dat is dan incl. 2 vliegtickets en hoeveel treinen??? Neem aan dat jullie de kleine afstanden er nog niet bij hebben? Bedoel bijv. naar excursies en evt op en neer vliegveld-hostel e.d.

Die 900 p.p. is nu alleen voor al het vervoer he. Maar denk dat het 1000 is voor 6 vluchten, trein en een wat langere busreis. En dan nog 3 bouwstenen die nog ± samen 500 p.p. zijn :S Dan hebben we nog voor hostels zijn we denk ik ±max. 400 met z’n 2tjes aan kwijt denk ik. Dus dan zit je al op 1700 p.p + vlucht = bijna 2400 en dan moeten we daar dus nog de excursies (behalve die we al in de 3 bouwstenen hebben, korte afstanden vervoer, entreegelden, eten, visum)…
Ik vind het erg duur worden en we moeten misschien wel het Jiuzhaigou NP er uit gooien :S Dat scheelt ons veel entree en een dure vlucht waarschijnlijk.
Of we moeten vaker treinen maar dat zien we niet zo zitten, of alles zelf proberen te regelen maar das ook n gedoe :S Haha je ziet het, is nog even goed nadenken :S Tjaaa…

@kiwi ik kreeg net zelfs te horen dat het 450 is voor 27 nachten China en 2 Dubai. En we compenseren idd de grote steden met de kleinere dorpen! Kan natuurlijk nog door de koers iets hoger/lager uitvallen.

Voor vervoer is het puur alleen vervoer van stad naar stad met trein en vluchten. In ieder geval 2 vluchten en 8 treinreizen. Daar zit excursievervoer en transfers niet bij in.
Maar transfers en excursies vallen qua prijs super mee. Retour vanuit Kunming naar Shilin is bijv. 30-40 RMB. Misschien dat we er nog zo’n 100,- p.p. boven op moeten gooien voor transfers en vervoer naar excursies. Maar dat is natte vinger werk hahahaha!

Entreegelden vallen me persoonlijk erg mee, zeker omdat we grof gebruik kunnen maken van onze studentenkaart!! Scheelt soms wel de helft van de entree :zon02:

Het nadeel bij ons was dat we steeds meer wilden zien en doen… Eerst was het: we doen alleen qua grote stad Beijing. Toen Hong Kong omdat het makkelijker was qua vlucht en toen ook Shanghai… Ik wilde zelf graag eerst ook naar Pingyao en Hainan/Sanya maar dat werd echt te krap, te duur en te lang qua reis… Ook Tibet was een optie in het begin. Maar die bewaren we wel voor een volgende keer :biggrin:

Wij zitten nu denk ik op zo’n 1550,- p.p. met tickets, hostels, binnenl.vluchten, treinreizen en visum.

Waah ik krijg nu zoveel zin in m’n rondreis door China! Ik ben al in Shanghai en ga in de maand januari reizen:)