24 daagse rondreis Peru én Bolivia?

Dank je Andreee! Het heeft onze voorkeur overdag te reizen vanaf La Paz naar Uyuni, zodat we een nachtje kunnen slapen alvorens we aan de drie daagse Uyuni-tocht beginnen. Ik heb namelijk begrepen dat het grootste gedeelte van de weg onverhard is en ik verwacht in een nachtbus dus niet veel te slapen. Dan ben je gebroken als je aankomt! Ik zal dan eens kijken naar de combi van bus/trein, zoals jij aangeeft!

Thanks!

De laatste 5 uur van de reis zijn inderdaad onverhard, maar de weg is in vrij goede conditie hoor. Het is een stuk van 180 waar je 4 uur of doet, valt dus wel mee.
De trein vertrekt dagelijks rond een uur of 15.00 vanuit Oruro naar Uyuni Oruro is gelegen op 3 uur van La Paz. Aankomst in Uyuni tegen middernacht

De trip in uyuni duurt volgens mij 4 dagen als je weer terug wil komen in Uyuni. Als je in san pedro eindigt is hij 3 dagen.
Er zijn wel kortere trips maar dan ga je niet naar het prachtige laguna colorado.

Dag NaaTB,

Omdat ik ook een dergelijke route aan het uitstippelen ben en ook te maken heb met een beperkte tijd, ben ik benieuwd welke keuzes jullie uiteindelijk gemaakt hebben, wat jullie route was en hoe jullie die hebben ervaren. Kan je dat laten weten?

Hallo!

Het is al weer even geleden, maar we hebben 2 jaar geleden een geweldige rondreis door Peru en Bolivia gemaakt!

Dit was onze route:

1. Amsterdam - Lima
  2. Lima
  3. Lima - Paracas
    Vroege bus vanuit Lima voor vroege tour naar Islas Ballestas. Doorgereden naar Ica voor bezoek aan wijnproeverij/wijngaard. Door naar Huacachina, hier uitgerust langs het meer en in de namiddag sandbuggy en sandboarden. 's Avonds nachtbus vanuit Ica naar Arequipa.
  4. Arequipa
  5. Vertrek voor 2 daagse trip door Colca Canyon
  6. Colca Canyon
  7. Puno
  8. Puno > boottour naar Uros eilanden en Islas Taquile (deze laatste gaf weinig meerwaarde voor de tijd dat je eraan kwijt bent om er te komen vanaf de Uros eilanden)
  9. Puno - La Paz met tussenstop in Copocabana
  10. La Paz
  11. La Paz - Uyuni
  12. Uyuni
  13. Uyuni - La Paz
  14. La Paz - Puno
  15. Puno - Cusco (er was vlak voordat wij er waren een nieuwe bus, die er 8 uur over doet, maar waarbij je 5 tussenstops hebt bij bezienswaardigheden en marktjes)
  16. Cusco
  17. Cusco
  18. Cusco
  19. Inca Trail dag 1
  20. Inca Trail dag 2
  21. Inca Trail dag 3
  22. Inca Trail dag 4
  23. Cusco
  24. Cusco - Lima met aansluitend Lima - Amsterdam

Arequipa vonden wij zelf een heel leuk stadje! We hadden een koloniaal B&B met binnnentuin aan de hoofdstraat. Rustig, maar centraal. Huacachina zijn wij niet blijven overnachten, maar leek ons wel heel leuk. Het is echt een oase daar! In Cusco moet je echt niet restaurant Fallen Angel overslaan! Geweldig restaurant!

Wij hebben een hoop informatie via Fertur Travel in Lima verkregen. Wij regelen vaak dingen pas ter plekke. Dan ben je wat vrijer in je reisschema. Je kan hier ook tours of tickets boeken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Wij vonden het in ieder geval een TOP vakantie! Echt geweldig!
Als je nog vragen hebt of nog meer wilt weten hoor ik het wel!

Hee, bedankt voor de snelle reaktie!
Vonden jullie dat jullie genoeg tijd hadden om de Salar de Uyuni te zien?
Hebben jullie nog een binnenlandse vlucht genomen om tijd te besparen of was dat te duur?
Hebben jullie evt iets met een nachtbus overbrugd (jullie hebbe nzoveel gezien in zo’n korte tijd)
Hebben jullie nou alles -behalve het retourticket- zelf geregeld in 1x bij Fertur Travel in Lima?

Wij hebben 3 dagen nodig gehad voor de Uyuni tour. 1 dag heenreis, 1 dag Salar, 1 dag terugreis.
Dit was voor osn meer dan genoeg tijd. In die ene dag hebben we het treinkerkhof gezien, veel tijd op de Salar doorgebracht, vooral om veel foto’s te maken :wink: en het kaktuseiland in de Salar (sorry, ben even de naam kwijt).
Je hebt ook 4 of 5-daagse tours, dus 2 of 3 dagen in de Salar, maar wij vonden 1 genoeg. Het is mooi, het is wit, maar veel meer dan zout is er niet te zien.

Wij hebben 1 binnenlandse vlucht genomen, van Cusco terug naar Lima.

Vanuit Ica hebben we een nachtbus genomen naar Arequipa (goede bus!) Dit was de enige.
Ja, of je moet de busrit van Lima naar Pisco ook meerekenen. Die vertrekt om iets van 03.00 uur snachts ofzo… en dan kan je met de Ballestas tour van 08.00 uur mee.

Het was niet de bedoeling, maar uiteindelijk hebben we inderdaad besloten om alles via Fertur te regelen. ook het Bolivia gedeelte. En dit was erg goed geregeld allemaal! Fertur heeft ook nog 2 andere kantoren, waarvan 1 in Cusco dacht ik me ook te herinneren. In Cusco en omgeving kan je heel veel nog zien, maar let wel op: hier moet je een toeristenkaart, de Boleto Turístico, voor kopen. Hiermee krijg je toegang tot iets van 16 bezienswaardigheden in de omgeving.

Ik weet niet of je avontuurlijk bent, maar net buiten Cusco bevind zich Action Valley. Probleem hier zeker een slingshot te doen! Helemaal gaaf! Je kunt er ook bungeejumpen etc.

Wij dachten dat we een veel te druk schema hadden, maar het viel uiteindelijk allemaal reuze mee. Het lijkt velen malen drukker dan dat het is.

PS: nog wel een hele goede tip! Doe eerst de Colca Canyon voordat je naar La Paz of Cusco gaat! Dan ben je bij aankomst in Puno aan de hoogte gewend en heb je de rest van je reis geen last van hoogteziekte ook al ga je telkens van laag naar hoog of andersom!

Ik zou altijd voor de complete salar tour gaan van min. 3 dagen (van San Pedro de Atacama, naar Uyuni) of 4 dagen (van Uyuni naar Uyuni).

Dit is wel een goede organisatie:
http://www.cordilleratraveller.com/

Afgelopen zomer ben ik naar Peru, Chili, Bolivia geweest. Ik heb alles vanuit Nederland geregeld dus als je info wilt hebben stuur me maar een persoonlijk bericht.

Als je maar 1 dag op de Salar bent dan is het inderdaad mooi en wit, maar als je 3 dagen gaat dan kom je ook door heel andere landschappen. Namelijk:

• Laguna Verde, Laguna Colorada en natuurlijke warmwaterbronnen
  • Dali woestijn
  • flamingo’s
  • Etc.

Persoonlijk vond ik de zoutvlakte wel het mooiste, als je vanuit San Pedro reist dan is dat de laatste dag. Dat zou voor mij een reden zijn om via San Pedro te reizen.

Ja, i kzou naast de zoutvlakte ook de laguna’s en dorpjes enzo willen zien. Denk dat we de 4-daagse doen en dan eindigen in San Pedro. Beiden bedankt.

Als je van Uyuni naar San Pedro gaat (of andersom) dan is het 3 dagen. Die 4e dag is voor als je weer terug moet naar de eerste bestemming (bijv. Uyuni - Uyuni). Dus op de laatste dag rij je in 1 dag terug wat je in 3 dagen heen hebt gereden. Persoonlijk lijkt me dat vermoeiend en saai dus als dat niet nodig is dan zou ik inderdaad voor 3 dagen gaan en het ergens op doorreis meepikken.

Ik vond juist Laguna Colorada en Verde en die Dali- landschappen het mooist dus ik zou nooit 3 dagen spenderen om alleen maar 1 dagje de zoutvlakte te zien.

Mee eens ik zou ook altijd de gehele trip doen.

Ja, ik wil dan 3 dgn met zoutvlakte, Dali, laguna’s, flamingo’s, San Pedro. Lijkt me mooi.