Ik tel 70 Euro per dag.
Wil namelijk ook nog een vlucht boeken van Bangkok naar Luang Prabang (ongeveer 120 Euro).
Bovendien kost de Tree Top Explorer (3 dagen), ook al zo’n 190 Euro, en bovendien wil ik gewoon veel plezier maken, en
veel dingen zien.
Ik zou het klote vinden als ik thuis zou komen: Van had ik dit of dat ng maar gedaan.
Ook moet je natuurlijk nog je visumkosten betalen (55 US dollar in totaal).
Natuurlijk is bij iedere reiziger zijn bestedingspatroon anders, maar ik kan redelijk goed inschatten wat ik ongeveer kwijt ga zijn.
Heb namelijk al veel gereisd, ook in Zuid Oost Azie.
Veel plezier met de voorbereidingen.:wereld:
Ik heb veel leuke dingen gedaan, vrijwel om de dag een massage genomen, een keer snorkeltourtje gedaan, een keer olifant gereden, diverse keren tourtjes naar watervallen en grotten gedaan, gekayakt, op Koh Chang een lekker luxe accommodatie genomen voor 4 nachten, etc… en was *gemiddeld *ongeveer 30-35 euro per dag kwijt in mijn eentje. Dus als je de kosten voor je accommodatie kunt delen, is 75 euro met zijn tweeën een lekker ruim budget.
Hallo Sali
Ik ga 4 februari, 6 weken rondtrekken door Laos en Cambodja.
Als ik aankom in Bangkok, wil ik eigenlijk meteen door naar Laos.
Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk naar Luang Nam Tha (om van Noord naar Zuid te reizen via land)
In eerste instantie wilde ik vliegen van Bangkok naar Luang Prabang, en van daaruit met de bus naar Luang Nam Tha.
Nadeel is dat ik het stuk Luang Prabang - Luang Nam Tha dan 2 maal moet afleggen, en dat vliegen waarschijnlijk (een stuk)duurder is als een nachtbus.
Nu lees is dat jij met de nachtbus van Bangkok naar Huay Xai bent gereisd.
Dit zou voor mij ook ideaal zijn.
Ik heb een Lonely Planet van Vietnam, Laos, Cambodja en Noord Thailand, maar kan hierover niets terug vinden.
Heb jij hierover nog wat aanvullende informatie ?, en hoe heb je geboekt (vanuit Nederland) ?, of vanuit Bangkok ?
Groetjes Marcel
hallo vinniej en alle anderen
onlangs ontving ik van een goede vriend die al jaren in thailand woont de top 10 oplichting van thailand
ik kan er zo een paar aanvinken waar wij ingestonken zijn let op dus
1 grandpalace is gesloten iemand in de buurt van t gr palace spreekt je aan dat waar je heen gaat en verteld je dat t gr palace gesloten is om wat voor reden dan ook negeer ze anders zal je dag eruit zien als volgt een saaie rit per tuktuk langs kleermakers goud en juwelenwinkels mede om stempels voor zn brandstof te krijgen
2thaise edelstenen en en juwelen oplichterij
als je geen expert bent op dit gebied koop ze niet meestal koop je nep of betaal je te veel
3 wisseltruck met geld
dit komt voor in touristische gebieden en vooral in de winkels van 7eleven en de fam markt je betaald met 1000bt en krijgt wisselgeld van 500bt het werkt prima bij touristen die of jetlaggerig ofwat drank op hebben en je nog niet vertrouwd bent met t thaise geld
4jet ski oplichting
pattaya en puket zijn hierom berucht je huurt een jet ski en als je terug komt zal de verhuurder wijzen naar de krassen en deuken ze zeggen dat jij dit hebt veroorzaakt vaak gepaard met dreiging je zult moeten betalen
5patpong sexshowoplichting
je word op straat op patpong aangesproken met t aanbod om n gratis sexshow met drankje voor slechts 100bt wanneer je binnen bent meestal n louche tent op de bovenste verdieping drink je je drankje enz wanneer je weg wilt staat er zo 6000bt op je nota protesteren helpt niet dit zijn gevaarlijke situaties deze thai kiezen voor grove intimidatie en schuwen ook geweld niet betalen en wegwezen dus
6huamphong treinstation
buiten het station word je benaderd door officieel uitziende dames die zeggen je te helpen met t reserveren van een trein ticket
ze nemen je mee naar n kantoortje in t station en doen je opties vervolgens zeggen ze dat de trein vol zit om wat voor reden dan ook bv een feestdag en je kunt wel met een vip bus je komt uit in een volgepropte mini van natuurlijk van hun organisatie
7diefstal in nachtbussen
let op voor zakkenrollers tijdens bv plaspauzes met regelmaat melden zich touristen over diefstal tijdens een rit met de nachtbus
8airport taxi oplichting
officieel uitziende thai beweren dat ze een meter taxi naar bkk voor slechts 500 tot 1000 bt voor je regelen je betaald dus te veel negeer ze de officiele taxis staan buiten
9 gogo bar oplichting
werkt goed bij touristen die al flink wat drank ophebben het bonnetje van je bestelling gaat steeds in een houderiedere keer dat je besteld word dit op je bon bij gezet controleer dit ze vergissen zich zomaar en zetten meer streepjes dan jij hebt genuttigd
10bargirls oplichting
varierend van ik ben zwanger mijn moeder of kind is ziek en moet geopereerd worden anders gaat ze dood! al deze oplichting zijn er op gericht om de sex tourist geld uit de zak te kloppen ook een slaappilletje in je drankje komt voor eenmaal in je hotelkamer word je wakker zonder portomonnee en sieraden
verder zou ik je de volgende boeken aanraden
levenslang in thailand het verhaal van een hollandse taxi chauffeur die gepakt word met verdovende middelen en het boek thaise schatjes bijde heel humoristisch geschreven en het is waar gebeurd
sommige van de top 10 zijn ons ook overkomen een aantal hangt van je eigen wijsheid af maar zeg nooit nooit!!!
en ik vind zelf dat marcel wel erg veel per dag uitgeeft wij gaan eerst naar chiangmai daar vliegen we heen met bankok air is de goedkoopste 60 eu en gaan naar lai thai guest house dit is een teak houten guest house met zwembad en binnentuin de luxe 2pers kamer eu17 per kamer dan naar luangprebang met de slow boot willen we niet missen door naar vientiane en zo weer naar thailand naar koh chang zijn we al eerder geweest een prachtig eiland met nog niet door het massa touristen ontdekte plekjes je kunt er een mooie snorkeltocht met thaise bbq maken
als iemand nog tips heeft we reizen met zn 4en onze kinderen reizen 25 en 29 reizen in laos met ons mee
groetjes mieke
Hey bedankt he! zijn geweldige tips volgens mij…
Ik zal er zeker aandacht voor hebben!
Nu ik dacht ook dat dat budget wel erg hoog lag, maarja wie ben ik want heb nog geen ervaring…Wij gaan uit van een dagbudget van ongeveer 50euro voor 2 personen en wij nemen geen vluchten…
Hopelijk is dit voldoende, we hebben zoiezo reserve dus dat is geen ramp maar daar hopen we toch ongeveer op!
Nu ben ik vooral met de vaccinaties bezig voor de reis: tot dusver weet ik van Hep A + B, buiktyfus en mazelen/bof/polio
Malariapillen zijn ook aan te raden maar zijn verschrikkelijk duur (Malarone) toch!!
Japanse encaphelitis wordt niet meteen aangeraden en Rabiës ook niet meteen…
Dat heb ik al gevonden…Klopt dit ongeveer met hetgeen jullie ervan weten?
Thanks!!!
hi vinniej
kijk voor je tropenpaspoort op internet je kunt je bij verschillende instanties laten inenten ggd meditel en huisartsen met cretificaat mijn man krijgt t van zn zorgverzekering vergoed hun kijken waar je heengaat en geven de vaccinaties en je tropenpaspoort altijd meenemen op reis malaria heb je nodig in laos en stukken van cambodja je moet ze niet maar kijk maar eens op internet wat de gevolgen kunnen zijn wij nemen het risico echt niet altijd goed blijven smeren maar dat krijg je bij je intake gesprek te horen rabies is oppassen met apen ze lopen overal vrij rond vleermuizen en ook honden ook deze info krijg je bij je intake gesprek
50 eu zou net kunnen als je altijd maar afdingt je moet dan ook geen luxe verwachten ontbijt koop je overal langs de weg mix fruit en fruit shakes sapjes frisdrank in een plastic zakje ijsthee en ijskoffie alles uit een zakje met n rietje geweldig wij nemen een kamer altijd eerst voor 1 nacht daarna boeken we zoonodig bij je kan zomaar boven een kroeg of zo zitten wat je overdag niet hebt gezien ook kiezen we juist af en toe voor luxere transport want een hele dag in een bus is niet altijd alles wel kan ik de vip bussen aanbevelen extra beenruimte je kunt je stoel bijna in de ligstand zetten zorg voor slotjes op je rugzakken je kunt een copie van de paspoorten meenemen ik heb dan altijd die van mn man en hij die van mij scan ze ook in op je email adres voor je weet maar nooit verder stop ik altij wat kleding in mn handbagage je kunt niet altijd zo bij je bagage onderweg koop n tasje in thailand voor je waterflesje hang je zo schuin om je nek en ze noemen het in thailnd condo om je blikje in te doen blijft je drankje lekker langer koud het is van schuimplastic dus t weegt niks wij hebben altijd een koelkastje op de kamer gehad en zitten dan ook in de namiddag graag voor de kamer of in een binnentuin met een drankje even een moment van rust na vaak een hektische dag en het scheelt ook in je budget wij eten overal ook aan de eetstalletjes ben dr nooit ziek van geworden je kunt er ook goed vegetarisch eten en wil je eens wat luxe hotels en barretjes hebben vaak happy hour de coctails zijn al een lust voor t oog en de rest wij schromen ook niet om in een bar wat te drinken de meisjes en jongens vinden alle aandacht en een praatje super en een drankje kost er niets meer we laten ze wel merken dat we niks willen van ze al zal dat met onze zoon erbij wat lastiger worden hij ziet er nogal goed uit dat word nog lachen dan!!!
ik heb een klein boekje waar ik veel tips van het forum in opschrijf dat neem ik ook mee en schrijf van dag tot dag wat hoe en waar je weet op t laatst niet meer hoe en wat ga vooral ook op internet grutten je kunt er zoveel op terug zien ook met google maps waar een guesthouse ligt het is wel handig als je overal heen kunt lopen en niet heel low budget overal ver vanaf zit
en het hoogseisoen is volgens ons december januari en niet in het hollandse hoogseisoen kijk maar eens naar prijzen van guesthouses
nou suc6 weer met dit alles groetjes mieke
Ze hebben tegenwoordig zoiets moois uitgevonden, leestekens! Dat maakt een stuk tekst echt veel duidelijker. Overweeg ze eens te gebruiken.
Holy shit dit is echt niet te lezen zonder punten komma’s en witregels allemaal achter elkaar ook nieuwe zinnen gewoon er achter door ik word er tureluurs van en snap niet wat je probeert te zeggen dat is toch jammer van de boodschap die je kennelijk toch probeert over te brengen probeer het inderdaad eens met leestekens zoals punten komma’s en witregels dan komt je verhaal misschien wel over want je wilt volgens mij wel behulpzaam zijn wat natuurlijk super is
Holy shit! Dit is echt niet te lezen zonder punten komma’s en witregels, allemaal achter elkaar. Ook nieuwe zinnen gewoon er achter door.
Ik word er tureluurs van en snap niet wat je probeert te zeggen. Dat is toch jammer van de boodschap die je kennelijk toch probeert over te brengen.
Probeer het inderdaad eens met leestekens zoals punten, komma’s en witregels. Dan komt je verhaal misschien wél over. Want je wilt volgens mij wel behulpzaam zijn, wat natuurlijk super is.
hey Cecilia,
wat bedoel je? moeilijk om te lezen? Net van jouw verwachtte ik wel dat je een tekst zonder leestekens zou aankunnen. Net zoals Thai schrijven, zonder leestekens, zonder spaties.
In het oude Griekenland en later in het Romeinse Rijk werd er ook zo geschreven, Sanskriet waarschijnlijk ook wel zo. Wij westerlingen hebben het ons weer te gemakkelijk gemaakt, hé…
en @ Vinniej,
surf hier de site 'ns af, sommige medicaties zijn vaak “tweedehands” te vinden, zoals Mallarone. Veel mensen kopen ze telkens opnieuw, en bedenken later pas dat ze ze nog liggen hebben…
kijk dan wel naar de vervaldatum.
Nee ik snap inderdaad niks van die lappen achter elkaar getypte woorden.
Ik begin met lezen maar na drie regels ben ik al kwijt of er nou een nieuwe zin is begonnen of niet, en waar het over gaat. En helaas haak ik dan ook af voor de rest van de 20 regels (zoals waarschijnlijk de meeste mensen), die probeer ik al niet eens meer te lezen.
Jammer, want het is volgens mij erg hulpvaardig bedoeld en er staan vast handige tips in. Maar als ik die wil begrijpen moet ik dus die hele lap tekst in Word plakken en helemaal ontcijferen door er zelf punten, hoofdletters en witregels tussen te plaatsen. En nou ja, dat doe ik dus niet…
Ja, er is wel iets van te maken zonder leestekens, maar bij dit stukje kan het toch opeens iets heel anders betekenen, afhankelijk van waar die punt nou stond…
Is het “Wij nemen het risico echt niet altijd. Goed blijven smeren…” of “Wij nemen het risico echt niet. Altijd goed blijven smeren…”
Ik werk op een reisbureau en geef je graag wat advies. Het boeken van twee enkele reizen zou ik nooit doen. Je betaald in verhouding veel te veel. Boek dan een ticket die wijzigbaar is. Dit kan vaak tegen 100/150 euro mits zelfde klasse beschikbaar. Dan kun je altijd schuiven qua data. Tickets zijn 11 maand van te voren boekbaar. Houd hier rekening mee bij de terugreis.
Voorheen was het altijd zo hoe eerder je beokt hoe goedkoper. FOR SURE!! Afgelopen jaar is dit een beetje veranderd. De airlines hebben het erg moeilijk en beginnen zaken uit te proberen. Zo wordt bijvoorbeeld tussen de 11-9de maand de goedkoopste klasse niet open gezet. Boek bij een reisbureau. Zij kunnen uitzoeken of je de goedkoopste klasse te pakken hebt. Anders kun je wachten tot deze open wordt gezet. Je loopt alleen wel risico want mogelijk wordt hij niet open gezet en zijn de andere tarieven gestegen.
Kort voor vertrek boeken is ALTIJD duurder. Last minutes (lijndienst) op verre bestemmingen bestaan niet. Eigenlijk ook niet binnen Europa. De goedkoopste klasse wordt als eerste weggeboekt en zo stijgt hij naar business klas.
Mijn advies zou zijn vlieg op Bangkok. Bangkok is de goedkoopste luchthaven binnen Azie (uitgaande van de laagste klasse) Vandaaruit kun je binnenlandse vluchten boeken binnen Azie. Dit scheelt je een hoop geld. Als je een rechtsreeks ticket naar Bangkok boekt tussen de 500,-/700,- p.p. heb je een mooie prijs. Egypt Air vliegt heel goedkoop op BKK via Cairo. Maar… wij hebben hier wel veel problemen meegehad. De goedkopere airlines zijn wat minder service gericht. Daar wordt uiteindelijk dan op bezuinigd.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Persoonlijk zou ik zo in Nov eens de sites in de gaten houden.
En let op… als je boekt bij Cheaptickets draag je zelf volledige verantwoordelijkheid. Zij bieden alleen een kanaal aan om te zoeken en te boeken voor vliegtickets THATS IT. En geloof me… er is geen prijsverschil tussen internet en reisbureau’s. Reisburea’s verdienen namelijk niets meer op vliegtickets 0% comissie. Wij zetten er bijvoorbeeld 35,- kosten tussen. Maar dan krijg je ook de service zoals bijv bovenstaand advies. Wil je meer weten… let me know
Have fun.
LAAT JE AUB adviseren door een iemand die er verstand van heeft en haal niet klakkeloos alles van internet.
inentingen zijn ook afhankelijk van je eigen gestel, gezondheid en dossier.
Wil je een niet commerciele instantie? Bel dan Haven Ziekenhuis in Rotterdam. Zij zijn niet commercieel.
Hey,
thanks dat is keigoede info allemaal! Ik apprecieer het zeker en vast! Nu wij hebben onze tickets juist geboekt en retour Bangkok genomen voor 650 euro per persoon met Turkish airlines! Nu vanuit jouw info denk ik niet dat het een al te slechte prijs is…zeker voor juli/augustus! We waren vooral al zo bezig met de reis dat de tickets niet meer konden wachten, mja weinig geduld vooral en veel plezier en verwachting erin om het toch niet uit te stellen :)!
Ik hoop dat we er goed aan hebben gedaan en bedank je nog is voor de uitgebreide info, wordt zeker geapprecieerd :d!
beste andrea en alle anderen
ik heb wel gelachen om jullie opmerkingen over mijn reactie
en je hebt gelijk hoor
maar als je nog maar net 1 jaar wat hebt geleerd op internet en ik typ met 1 vinger!!!
jullie lachen je rot en dat mag maar ik ben al supertrots wat ik nu kan
en beroepshalve heb ik er nooit mee hoeven te werken(ik ben kok)
maar positieve kritiek altijd welkom ik weet er mee om te gaan
groetjes mieke
Nee hoor, ik heb helemaal niet gelachen, maar het is zonde dat er tijd genomen wordt om een reactie te typen, en dat je er dan niets aan hebt. Zeker als het allemaal met 1 vinger is getypt, moet het veel tijd gekost hebben!
Punt en komma zitten rechts onderin, laat de hoofdletters dan nog zitten, maar voeg de punten en komma’s in ieder geval wel toe, dat is net zo veel werk als een letter en maakt het veel leesbaarder (alhoewel de enters zoals hierboven ook al helpen)
Dit is een hele mooi deal TK (turkish Airlines) is ook erg goed. Staat hoger aangeschreven dan KLM ![]()
En inderdaad rekeninghouden met het hoogseizoen een mooi tarief.
Ik heb nog een leuke tip voor je. als je een seating hebt van 3stoelen gangpad 4 stoelen gangpad 3 stoelen
Boek dan op een plaats met 3 stoelen één bij het gangpad en één bij het raam. De stoel er tussen in blok je niet af. Deze stoel wordt vrijwel nooit geboekt. Men wil namelijk niet tussen twee andere mensen in zitten. En in het geval er wel iemand in komt omdat het toeslag vol is geboekt, vraag je gewoon om te ruilen.
Rest mij nog een vraag… Heb je je ticket geboekt bij een reisbureau??? Have fun
hi andrea
waar de punten en de komma,s zitten dat weet ik wel
ik bekijk dit alleen anders en in mn enthousiasme ga ik vrolijk door met typen ik neem het dan niet zo nauw
en dat is misschien ook de leeftijd ik ben 57 maar er blijft nog altijd wat te leren
ik heb zo van een heleboel veel jongere mensen al zoveel geleerd!!
mn volgende stap is een blog maken en foto,s verzenden
bedankt voor je reactie groetjes mieke enne overal de humor van in zien
leuk om te lezen
in het maandblad reizen staat een artikel over bangkok 57 dingen die je in bangkok kunt doen
ook te vinden op wwwreizen.nl
groetjes mieke
Ik heb dit geboekt bij Skyscanner…Vlot gegaan en ik denk een faire prijs! Ik hoor ook enkel positieve zaken over Turkish airlines dusja…tevreden man hier :)!