ik zou niet vooraf boeken.
alles kun je in de plaats waar je iets wilt boeken, of je gaat er zelf naartoe met tuktuk of scooter die je huurt.
kosten gem. 30 euro pd voor 2 pers.
maar dan reis je met ov en dan overnacht je in hotelletjes of guesthouses.
en eten niet heel luxe maar wel regelmatig op toeristische plaatsen en in dingetjes langs de weg, dus echt thais.
het enig wat ik zou boeken is een vlucht en mss een eerste overnachting is wel handig als je voor het eerst in bkk komt of ´s nachts aankomt.
ik zou ook niets vooraf boeken en daar ter plaatse kijken wat je wilt en dat dan gaan doen er zijn overal genoeg plaatsen waar je een excursie kan boeken ik was meestal rond de 20 euro per persoon per dag kwijt als je toch vooraf wilt boeken dan is greenwoudtravel wel een goede keus
zoals Karin al zei is het misschien wel handig om een hotel te boeken voor de eerste dag kan je even bijkomen van de lange vlucht
Hoe lang ga je naar Thailand en maak dan voor je zelf een globaal plan
Ik zal met een starters pakket beginnen (vliegticket met 1of 2 nachten Bangkok)om je daar naar verder te gaan met je tocht door Thailand neem de reis tijd in schema ruim om dat je alles zelf moet gaan ontdekken hoe alles werkt veel gaat in het Thais met engels kan je aardig voor uit maar zeker niet over al:THAILAND:
groetjes van een groot liefhebber van Thailand
ik ga voor 3 weken naar thailand.
we willen naar kanchanburie, chang mai en koh samui gaan. Vanuit deze plaatsen willen we excursie boeken of zelf erop af gaan.
Mijn probleem is wat logestiek handig is. hebben jullie sugesties?
en zijn er plaatsen waar ik zeker naar toe moet omdat het echt de moeite waard is laat meweten.
het lijkt me zeker de moeite waard om de volgende plaatsen te bezoeken ik heb de plaatsen die jullie willen bezoeken er ook tussen staan en dit lijkt mij de handigste volgorde bangkok, kanchanburi, ayuthaya, sukothai, mae hong son, chiang mai, chiang rai, bangkok, koh samui
ik zou de eertse dag in bangkok niet te veel doen alleen het vervoer regelen voor de reis naar kanchanburi en er dan de volgende dag vandoor gaan dit omdat bangkok nogal een grote hectische stad is ik zou er dan aan het einde van de reis als je iets meer aan het thaise leven gewend bent geraakt wat langer blijven en de stad gaan bezichtigen koningklijk paleis, fietstocht, enz en natuurlijk lekker winkelen zo hoef je ook niet heel de reis met extra bagage te slepen
groetjes dirk
nog een vraag excursie naar het binnenland vanaf chang mai. Dus de bergstammen bekijken, oliefanten trekking. Waar kanje dat het beste boeken. hebje leuke adresjes voor me?
in chang mai zitten veel kleine reisburo’s hier kan je het uitstekend boeken ook in je hotel zullen ze wel informatie hier over hebben of kan je zelfs een trip boeken ter plaatsen even rondkijken en dan boeken dit soort excursie’s zijn er erg veel in en rond chang mai dus altijd wel eentje te vinden die bied wat je dan precies wil
Ik ga de eerste 2 weken van juni door thailand trekken! Ook voor het eerst niet georganiseerd! We hebben een retour ticket gekocht naar bangkok en we zien wel. Wel gaan wij ook voor de eerste nacht van te voren een hotel boeken in Bkk.
Verder is het nu een kwestie van een route uitstippelen waarin we zo veel mogelijk zien.
Hier wat tips die ik tot nu toe heb gekregen.
Er is een straat in Bangkok genaamd: Koa Sanroad (hoop dat ik het goed schrijf!)
Daar heb je heel veel winkels/buro’s waar je met een gerust hart een excursie kan boeken.
Het is wel zo dat ze je soms halverwegen even uit de taxi/bus zetten om bij een buro langs te gaan om je nog meer aan te smeren, gewoon lief lachen en verder gaan. Maar dit komt allemaal goed! Heb ik gehoord!
Ook hoorde ik van de Siam Saffari, goed te doen met een mindere conditie en erg leuk!
Op het eiland Koh panag (ook weer onder voorbehoud of ik het goed schrijf! haha) kan je heel goedkoop slapen in houten hutjes op het strand. Primitief maar wel een geweldige ervaring lijkt mij! Het is een rustig eiland waar je b.v. even tussendoor kan uitrusten voor 2/3 dagen.
Dat was het voor nu.
Als ik nog meer tips hoor zal ik ze verder aan je doorgeven!
Alvast veel voopret! (ik ben in ieder geval al flink aan het voorpretten!)
thx voor je tips. we hebben al een vliegticket geboekt, bij china airlines en we zijn nu aan het kijken hoe of wat. Er is zoveel te zien en te doen daar dat ik door de bomen het bos niet meer ziet. we hebben er erg zin in. alleen duurt het zo lang hahahah
Ik heb die tips van je genoteerd en het komt goed. Wij willen wel van te voren onze binnelandse vluchten boeken en treinreizen zodat we wat houd vast hebben.
Ik ben ook niet van plan om hier excursie te boeken want zo lezen is het zo makkelijk. En je kan het voor goedkoper krijgen.
Een vraag aan iedereen is hebben jullie tips voor ons voor een goede reisburo. wanneer weet je dat het een goed georganiseerde reis is en niet iemand is die je voor de gekhou?
Angela ik hoop dat je eenleuk tijd heb laat me weten hoe hhetis gegaan. Heb je meer tips kan je me mailen [EMAIL=“moekie19@hotmail.com”]moekie19@hotmail.com
Als je een goeie organisatie zoek kan ik je www.greenwoodtravel.nl aanraden zit in Thailand is een Nederlands reisburo. Wij boeken er vaak hotelovernachtingen en treinkaartjes van tevoren. Ze zitten in het prince palace hotel een erg mooi hotel waar je via hun ook kamers voor kan boeken voor 1350 bath wat ongeveer 30 euro dit is een 4 sterren hotel met 2 zwembaden en onwijs veel kamers.
Eerst en vooral proficiat met jullie keuze voor Thailand. Magnifique land.
Een tip voor een guest house in Chiang Mai. Julie Guesthouse. Zeer verzorgde kamers met toilet en douche voor 350 Baht/nacht/kamer (7 euro). Zeer vriendelijk en zeer gezellig. Zeer goede keuken ook. www.julieguesthouse.com
Voor de ultieme olifantervaring raad ik jullie “elephant nature park” aan. Hier leer je de echte olifanten kennen (trouwens een van de slechtste dingen voor een olifant is erop rijden). Het kost in verhouding naar Thaise normen wel veel maar het is onvergetelijk. De olifanten voeden, wassen, samen op wandel gaan. www.elephantnaturepark.org
Experience of a lifetime.
Voor de rest in het noorden zeker een dagje kookcursus nemen en een trektocht maken. Als je szondags in Chiang Mai bent is de “Sunday Market” wel een aanrader.
Ik heb al paar Thailandreizen erop zitten en voor onze beste eilandervaring waren het de Phi Phi eilanden. Geen autos, alles te voet echter de guesthouses wel een beetje duurder maar zalig.
Bangkok is idd erg groot maar toch een bezoek waard.
Veel succes en als er nog vragen zijn stel ze maar
groetjes
als je zeker bent van je datum kan je best een mailtje sturen en op voorhand reserveren, daar het aangeprijsd wordt door LP is het er echt wel druk
wij hadden de kamer van 350 baht (7 euro) op de bovenverdieping, rustig en heel proper, je kan bvb 1 of 2 nachten op voorhand boeken en als je het bevalt kan je steeds ter plaatse verlengen
de eventuele excursies of transport zijn ook echt betrouwbaar bij hen
als er nog iets is vraag je maar :vak02:
ben wel niet mee met de andere plaatsen waar je naar toe trekt
greetz
In Chiang Mai kun je bijv. naar Doi Suthep met de rode '" songthaews" waar Doi Suthep op staat, dat kost weinig, zeker als je bijv. nog een stel meeneemt. Koop een Lonely-Planet gids,
daar staan altijd de actuele prijzen in, en ook hoe je zelf dagtochtjes kan organiseren.
Dat is leuker, goedkoper (100B) en avontuurlijker als dat je in een (luxe) minibus stapt door het hotel geregeld voor 300B.
heb t vorig jaar ook gedaan, maar dan 4 weken… veel daar geboekt, maar was ook blij dat ik een aantal dingen (jungle tocht, sommige vliegtickets, eerste hotel) wel hier al geboekt had, omdat je hier volop tijd hebt je voor je vakantie al te orienteren en ervaringen van anderen mee te nemen in je planning… Vooral de (niet toeristische rondje om de kerk) jungle tocht) was ik blij het van te voren heel goed te hebben uitgezocht!