hey mensen beankt voor jullie reactie
Hoi mensen
ik ben volop aan plannen en voor genieten van me vakantie naar thailand. Het duurt effe maar…
omdat ik maar 3 weken er ben enzoveel mogelijk wilt doen gaan we een aantal binnenlandse vluchten nemen.
Mijn vraag is dan: Is er veel verschil in zo ver van te voren boeken op internet dan ter plaatse op de airport?
Ik lees veel dat mensen zeggen dat je zo ver van te vorenmoet boeken hoe goedkoper het is. Nadeel is dat je vast aan een data zit.
ps. als iemand het leuk vind om met ons een paar dagen samen te genieten van thailand lijkt ons dat wel leuk. We willen wel gewoon ons gang gaan maar het is altijd leuk om wat gezelschap te krijgen. Mijn vriend en ik zijn 30 om 25 jaar.
alvast bedankt voor jullie reacties
gr imma
Een vlucht van tevoren via internet boeken is normaliter een stuk goedkoper dan op de airport, met name bij de lowcost airlines zoals NokAir en AirAsia.
Data van vluchten kunnen altijd gewijzigd worden bij lowcost airlines, al betaal je dan wel wijzigingskosten + een evt tariefsverschil.
bedankt voor je tip.
Ik ga denk ik hier in nederland boeken via air asia, alleen jammer dat ze niet bij koh samui landen. IK Ben nog aan het uitzoeken wat een handige maar goedkope manier is om van chang mai naar koh samui te komen. Volgens mij kan ik niet om bangkok.
gr imma
Hallo,
Je kunt inderdaad niet om Bangkok heen je moet van Chiang Mai naar Bangkok vliegen dat kan met Airasia. Dan zou je met Bangkok Airways naar Koh Samui kunnen vliegen. Je kan ook met de nachttrein van Bangkok naar Surathani en dan met de boot naar Koh Samui.
gr van Moira
ik ben nu aanhet kijken en ik denk juist omgekeerd nachttrein terug naar bangkok en s’morgens vroeg vliegen naar suri thani en dan de boot pakken.
is het makkelijk om ter plaatse een kaartje voor de nachttrein te kopen. Ik lees dat er verschillende treinen zijn en dat de meeste nederlanders met special express gaan. Is hier een rede voor?
gr imma
Hallo,
Dat is de naam van de trein dat geeft aan dat ie sneller is en in die trein zit altijd 1e klas.
Je kunt op koh san road in Bangkok heel makkelijk treinkaartjes krijgen of naar het station van Bangkok gaan. Laat je niet uit de rij halen op het station. De mensen die je uit de rij willen halen zijn van de TAT en dat stelt niets voor dat is gewoon oplichting. Altijd gewoon je kaartje kopen aan het loket of bij een travelagentschap.
gr van Moira
Moira
thx dat is een goede tip. Ik logeer bij de prince palace en las dat het 10 min lopen is naar de trein station. alleen kan ik dit niet vinden op een officiele site.
weet jij toevallig als het waar is. want dan kan ik zelf bij de treinstation een kaartje halen
gr imma
Bangkok Air heeft een non-stop vlucht van Chiang Mai naar Samui…alleen zijn zij dus niet heel erg goedkoop…
Hallo,
ook ik ga voor 't eerst naar Thailand! op Bangkok na ben ik verder niet in 't land geweest. Ook ga ik voor 't eerst alleen, gister een ticket gekocht van China Air, nu kan ik niet meer terug haha
Ik vlieg 2 november heen en 26 november terug, ik wil een leuk en relaxte vakantie gaan houden. Tips zijn welkom! Wil de laatste paar dagen voor bkk gaan gebruiken. Hoeft niet allemaal op de goedkoopste manier.
hey
leuk dat je ook gaat. IK vind het reuze spannend en ik kaniet wachten. Me vriend en ik gaan 23 sept tot 15 oktober.
ik heb gehoord dat Prince Palace in bangkok een aanrader is en hebje vragen is deze forum echt goed. Je hebt vragen en mensen reageren erop.
Ikheb zo heel veel informatie
gr imma