Het ziet er nogal slecht uit volgens het weerbericht.
Hoe slecht het in werkelijkheid zal zijn… geen idee. Ik heb nog nooit een week regen gehad maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Het ziet er nogal slecht uit volgens het weerbericht.
Hoe slecht het in werkelijkheid zal zijn… geen idee. Ik heb nog nooit een week regen gehad maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
zou Zweden een alternatief kunnen zijn voor de eerste week? of zal dat niet veel verschillen met oost noorwegen?
ik denk dat we onmiddellijk richting geiranger rijden. Zou deze info betrouwbaar kunnen zijn? (in die zin dat het minder kans op regen heeft dan bv. zuiderlijk noorwegen).
Indien we doorrijden naar Geiranger: wat is vanuti Langesund de mooiste/snelste route? Geoogle Maps geeft 7u rijden aan. We arriveren om 14u in Langesund. Zou dat te doen zijn in 1 dag of splitsen we best in 2? Zoja, welke plaats lijkt geschikt om een nachtje te overnachten?
Alvast bedankt !
Omhoog naar Fagernes en dan via weg 51 en 15 naar Geiranger. Das echt een mooie route! Ik denk dat je het zeker in twee dagen moet rijden.
Overnachtingsplek weet ik zo niet van buiten maar je komt wel aantal campings tegen. Gezien de route zou ik, indien je een hut wilt, niet te laat gaan zoeken want ie populair gebied.
Wat regen betreft… kan alle kanten op, das Noorwegen.
iets compleet anders nu: ik heb me net geregistreerd met Visa op http://www.autopass.no/en/visitors-payment (alternatief 2).
Begrijp ik het goed dat ik mij nu
-geregistreerd heb voor 1 NOK
-dat er nu automatische 300 NOK van mijn Visa gaat wanneer ik de eerste keer de tolweg gebruik
aLVAST BEDANKT
Euh… ze schrijven idd een bedrag af en al wat je niet gebruikt krijg je na een paar weken retour. 300 NOK zou kunnen maar dat weet ik zo niet meer.
Overal waar autopass staat kun je doorrijden.
Ferries, geen idee.
de douane… ik neem het maximum mee volgens visitnorway. Enige wat ik extra heb (zodat we 3 liter wijn extra mee zouden kunnen nemen) is 1 pakje tabak.
Zijn dat hoge boetes?
Euh…
Ik neem altijd 21 x 3 x 2 blikken bier mee als ik 21 dagen met 2 personen ga. Nog nooit problemen gehad.
Kortom, ben je niet iemand die bij elke controle de sigaar is zou ik me niet druk maken.
Mijn ouders namen destijds 2 dozen wijn mee (12 flessen) en ze hebben gekscherend geopperd de watertank van hun camper vol te gooien met jenever, maar dat plan is nooit ten uitvoer gebracht.
Volgens mij zijn de controles niet zo heel streng. Als je aannemelijk kunt maken dat het voor eigen gebruik is (wat met de voorbeelden van Theiz en mijn ouders prima moet lukken) doen ze echt niet moeilijk.