17- daagse rondreis, haalbaar?

Hallo,

wij gaan in Aug naar Vietnam, na al jullie tips zijn we gekomen tot de volgende trip. Hoor graag van jullie in hoeverre dit haalbaar is, evt tips en opmerkingen hoor ik graag:

1: aankomst HCMC
2: HCMC
3: Mekong delta
4: Mekong Delta
5: HCMC
6: Dalat ( open bus ticket)
7: Dalat
8: Dalat
9: Nha Trang ( open bus)
10: Nha Trang
11: Hoi An ( open bus)
12: Hoi An
13: Hoi An
14: Hanoi ( vliegen)
15: Halong Bay
16: Halong Bay
17: Hanoi

ben benieuwd, gr

Hoi!

Ik vind het veel gereis. Maar das n persoonlijke keuze!

als ik kijk naar bijv drie dagen dalat, als je n dag een easyrider inhuurt ben je wel klaar daar en heb je veel gezien en zou ik door
gaan, dalat centrum om het zo maar te
zeggen vond ik niet veel aan. De omgeving prachtig!! Vandaar dat je een easyrider kunt
nemen.
Ik zie Hue er niet tussen staan, voor veel mensen een must do!

Wat zonde dat je sapa niet wilt zien! Dit is magisch!!

Maar weet je, ieder zn ding… Geniet :slight_smile: en heeel veel plezier!!

Sara

Bedankt voor de reactie, is inderdaad een hoop gereis maar ben helaas niet in de gelegenheid het rustig aan te doen (maar wil wel veel zien van het land).

Goed om te weten dat Dalat na een dag met de easy riders voldoende is.
Is het ook te doen om in een ruk van Mekong naar Dalat te gaan, dus 1 dag HCMC overslaan?

Hue zat ik ook aan te denken, wellicht dat we het kunnen combineren met Hoi An.

Sapa zou ik graag heen gaan maar past wat mij betreft niet goed in te plannen, klopt dat?

gr

Hoi,

Het is allemaal persoonlijks.

Ik zelf vind dat je te lang bij dalat zit zoals Sara het aangegeven heeft.
Nha Trang is een mooie badplaats met een leuke uitstap met de boot naar de eilanden. Strand in Hoi An is ook mooi. Strand Thuan An vlakbij Hue is ook te doen, stuk minder tourisme.
Maar als ik moet kiezen tussen Sapa en nha Trang, zal ik Sapa kiezen.

Dus 2 dagen naar Dalat (met easy riders) dan zo vlug mogelijk naar Hoi an gaan.
De 2e dag in HCM kan je combineren met Cuchi tunnel.

Bij de Sinhcafe T-oper kun je van tervoren boeken of informatie vragen (online yahoo chatten ).

Ieder geval, veel plezier.

Fijn zo’n forum…:cheer: Ik ga Dalat inkorten.

Is het te doen om in 1 dag van Dalat naar Hoi An te gaan? Zag dat de bus er al 5 uur over doet naar Nha Trang…laat staan naar Hoi An, dat is ook de reden dat we Nha Trang er tussen hebben gezet. Uiteindelijk trek ik liever 1 dag/nacht door naar Hoi An en pak ik daar een dagje extra rust.

Als we Nha trang daardoor kunnen schrappen biedt dat weer mogelijkheden om naar Sapa te gaan. Benieuwd naar jullie reactie.

Hallo Daan,

Ik vind het net als AzieAzie ook veel gereis.

Van dag 6 t/m dag 11 zit je ongeveer ( open bus ) 8 + 5 + 8 = 21 uur in de bus.

De keuze met de bus naar Dalat snap ik.
Maar ik zou zelf vliegen op dag 8, vlucht naar Danang vliegt om 17:50 uur.
Aankomst Danang is dan 19:30 + 1 uur naar Hoi An.
Hotel zoeken of van tevoren boeken kan natuurlijk ook.
Kosten vlucht 50 euro pp + vervoer naar Hoi An

Je bespaard dagen dus je hebt meer tijd om wat te doen dan in de bus te zitten.

Is een optie.

gr
Ton.

Ik zag geen andere oplossing dan de bus. Waarvandaan vlieg je dan naar Danang, vanuit HCMC?

Hallo Daan,

Nee, je kan gewoon met de bus naar Dalat zoals je schema aangaf.

Maar op dag 8 vlieg je dan van Dalat naar Danang rechtstreeks in 1.5 uur voor 50 euro pp.
Dit dus in plaats van de bus naar Nha Thrang, dag Nha Trang en bus naar Hoi An.

Dus in 1.5 uur vliegen bespaar je alleen aan" bustijd" 13/14 uur en de dagen in Nha Trang, die je eventueel kunt gebruiken voor Sapa of een andere lokatie.

gr
Ton.

Ok dus Dalat heeft een vliegveld…goed om te weten.
dat lijkt me dan een veel beter alternatief dan eerst naar Nha Trang te gaan, bedankt.

Iemand nog een suggestie voor de trip van Hanoi naar Sapa? Hoeveel dagen daarvoor uit trekken?

Hoi,

We zijn toen na aankomst in Ha noi meteen op dezelfde dag ('s avond) met de nacht trein naar Sapa gegaan. Wel beetje moe, maar wel makkelijk om in de trein te slapen.
Ik heb toen 2 nachten daar geslapen. Het was wel beetje fris in de "winter "

Mvgs

Pak de nachttrein naar sapa ( erg lekker slapen), en als ik moest kuezen ( na mijn ervaringen met de twee plekken) tussen halong bay en sapa zou ik zeggen : Sapaaa!!

Weet niet wat anderen hier vinden maar ik kwam aan op haling bay, half mist, honderden dezelfde toeristen boten, ik wilde gelijk weer weg… Helaas had ik n overnachting op n boot ook nog. Nee erg mooi maar in mijn ogen volledig verpest door toerisme. Heb veel mensen in vietnam gesproken die zeiden ook dat sapa tien keer beter was dan Halong bay!

Nha trang heb ik geskipt, schijnt erg toeristischbte zijn dus ik ben er alleen maar langs gereden.

Vanaf mekong naar dalat met bus?? Ik denk dat je zowieso eerst naar hcmc city terug moet.

Ik weet je budget niet maar ik zou vliegen vanaf bijv hcmc naar dalat, en bijv dalat- verder…( waar je heen wilt).

Echt… Je overbrugt een grote afstand. Onderschat t t niet vietnam is lang!!

Toch vind ik t zonde dat je door t land heen moet racen, want je gaat veel mislopen. Ik ben er 5 weken geweest en kan zeggen dat ik nog niet alle highlights heb kunnen zien. Hoop dat je hierna nog eens terug gaat naar dit prachtige land en die geweldige mensen!!

Ik ben jaloers hoor dat je gaat ik wil meeee :wink:

Hoi,

Ik vond Ha Long bay super mooi, maar kan in een dag. Hoef hier niet te slapen.
Sapa is ook toeristisch, maar het is een groot gebied. In Ha Long bay zit je vast op de boot. :slight_smile:

Het is wel gehaast zo te reizen, vind ik ook. Vietnam heeft niet alleen de varierende mooie lanschap maar ook de culture, vriendelijke mensen, En natuurlijk lekker eten.
De stuk tussen Nha Trang en Hue vond ik ook erg mooi, maar je moet hier met brommer gaan om te kunnen genieten.

Ieder geval, je zul er genieten. Hou wel rekening mee met het weer, kan erg nog veel gaan regenen in augustus. Maar gewoon poncho op en gaan, gewoon singing in de rain. :slight_smile:

Mvgs

Jah in hue moet n dag een brommertour nemen, prachtig in de omgeving. Dus gewoon ja je ontbijt de straat op en je word vanzelf door een van de vele mannen met brommers aangesproken of je een tour wilt op de dag zelf! Dit zou ik verkiezen boven hna trang!

En idd af en toe pincho aan en singing in de regen, heeerlijk!!

Sapa is touristisch ( in t dorpje zelf) maar tijdens mijn 4 daagse trekking ben ik er weinig tegen gekomen

Hallo Daan,

Ik begrijp dat je Sapa erbij wilt doen.

Maar even een vraag, waarom wil je perse Dalat?
Wanneer je mooie bergen en vergezichten wilt hebben kom je in Sapa ook aan je trekken.

Misschien zou ook een optie kunnen zijn om Dalat helemaal te schrappen?

Ik sluit me ook aan bij Sara dat Halong Bay niet echt geweldig is; is supermooi maar echt touristisch.
Daarom ook het idee van Traunoc om dit in 1 dag vanaf Hanoi te doen, zodat je een indruk hebt.
Ik vind het overigens wel een must om er naar toe te gaan.

Op deze manier bespaar je meteen wat dagen om wat rust in je schema te krijgen.

Ook de optie van Sara voor Hue en de DMZ is dan mogelijk.
Schema kan dan zijn.

dag 1 en 2 HCMC aankomst en stadtour op dag 2
dag 3 en 4 Mekong
dag 5 HCMC en de Tunels in de ochtend en in de middag naar Hoi An vliegen
dag 6,7 Hoi An
dag 8,9,10 Hue en DMZ
dag 11, vroeg vliegen naar Hanoi en nachttrein naar Sapa
dag 12,13,14 Sapa en dag 14 nachttrein terug naar Hanoi
dag 14 aankomst Hanoi dag 14 vroeg in Hanoi
dag 15 Hanoi- Halong Bay - Hanoi
dag 16 Hanoi

Je hebt dan nog 1 dag over om zelf ergens in te vullen ) misschien een stranddag extra in Hoi An.

gr
Ton.

Ok…op basis van vele reacties (waarvoor dank) een iets ander reisplan opgesteld. Blijft veel reizen maar nu iets meer rustmomenten. We zitten hierna ook nog een paar dagen in Hong Kong om bij te komen dus komt goed :wink:

1: aankomst HCMC
2: HCMC
3: Mekong delta
4: Mekong Delta
5: HCMC
6: Danang (vliegen)
7: Hoi An
8: Hoi An
9: Hoi An
10: Hue (open bus)
11: Hue
12: Hue
13: Hanoi (vliegen)
14: Sapa
15: Sapa
16: Sapa
17: Hanoi

*Dalat dus overslaan omdat Sapa ongerepter/minder toeristisch is, wel jammer dat we de easyriders missen maar we kunnen in Hue ook met een brommer op pad begrijp ik.

*Halong bay overslaan. Zit nog te twijfelen…is het echt zo’n overkill aan toeristen? (beetje toeristisch mag best…ben er zelf ook één nietwaar)

Hallo Daan,

Je hoeft de easy riders niet te missen.
Hebben ook een uitvalbasis in Hoi An.

bijv. deze tour

http://www.vietnameasyrider.com/Views.aspx?GroupID=4&ID=39

gr
Ton.

Hallo Daan,

Was vergeten dat je niet naar Dong Hoi en zo hoeft maar ook zelf een schema kan maken met hen.
Bijv Hue en de DMZ van 2/3 dagen.

gr
Ton

Je kan van hoi an naar hue in 1 dag met de easyrider over de PRACHTIGE wolkenpas: 45 usd p.p
als je wilt regelen: www.hueeasyriders.com ( heb ik ook dezelfde trip gedaan dit jaar). Echt, geloof me je hebt n kickass dag!! Dn ziet ongelofelijk veel moois en cools!! Doen doen doen :))

heb je niet n dag teveel in hue?? Gebruik die dan voor halongbay dag trip, megaaaaa touristisch… Maar idd wel zoals ton zegt, misschien moet je er gewoon geweest zijn ( ik vond t ruk!) haha!

Wil je nog wat wat cools zien in hcmc?.. De hoogste toren is net open voor touristen ( Toren van bitexo geloof ik maar iedereen weet t en je ziet m vanaf iedere plek, plat uitkijkgedeelte eraan) je kunt naar boven, s avonds doen vet vet vet, en tegen betaling genieten van t uitzicht

Ps: dong hoi zien? Ik ben er geweest, ik zou de moeite niet nemen… Heel mooi maar met jouw aantal dagen teveel… En je gaat al zoveel moois zien ( zelfde landschap zie je ook bij hue)

ojhjaaa ( hihi) als je wat leuks wilt doen bij hanoi… Parfume pagoda tour… Wauw!!!

A must eat in Saigon : “Lunch lady”