Hallo H,
Zo te lezen breken er spannende tijden aan voor jullie.
Wat ik in het vervolg schrijf , is geen rekening gehouden met het weer en regen.
De temperaturen zijn overal prima, maar je hebt geen invloed op de regen; is nu eenmaal regenseizoen.
Klinkt erger dan het in de praktijk is hoor, dus geen zorgen.
Saigon
Ik zie dat je het oorlogsmuseum en wilt bezoeken, maar met een wandeling die ik enkele dagen geplaatst heb, heb je bijna alles in een.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162258
Je hotel ligt vlakbij de Ben Thanh market.
Omdat het jullie huwelijksreis is, misschien een idee op 1 van de mooiste en romantische plek in Saigon te dineren.
Namelijk in het “Van Thanh park”.
Wanneer je daar naar toe wilt, zal je de taxi moeten omdat het te ver lopen is.
Neem in Saigon als eerste keuze altijd “Mai Linh Taxi” en als 2e keus “Vina Sun”.
Misschien ook handig om de naam van het park door je hotel in het Vietnamees op te laten schrijven, taxichauffeurs spreken geen engels.
Wanneer je ook iets echt vietnamees wilt eten dan is dit misschien ook een tip
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162263
Wil nog meer weten over Saigon, laat het maar weten, ken deze stad bijna beter dan Tilburg.
Dalat
Daar naar de tempel met de “crazy table”, kabelbaan enz.
Zou de ER hier niet boeken, wordt in het vervolg duidelijk.
Ik zou van Dalat naar Danang vliegen en dan een hotel in Hoi An nemen, kan in de stad of bij het strand.
De reden is eigenlijk wat Ingrid al aan gaf; je ontloopt de nachtbus.
Met de trein is bijna net zo duur als vliegen.
Hoi An
Daar het strand en snorkelen
Vandaar naar Hue
Heb gelezen dat je bergen , grotten, wandelen enz, helemaal geweldig vind.
Ook vind je de ER helemaal geweldig, dus er is een gebied waar dit allemaal samenkomt.
De DMZ icm. Phong Nha park naar Dong Hoi.
Met Phong Nha heb je bergen, grotten, paradise cave met bijna 300 treden naar boven ( deze grot is in een top van een berg ).
Je bent dan in Dong Hoi aangekomen.
Van hier kan je makkelijk een bus nemen naar Hanoi, je ook vliegen, met de trein, wat je wilt; ligt allemaal op de route.
Sapa,
Ik zie dat je dit er ook bij hebt staan.
sapa is een heel mooi gebied, maar er is een nog veel mooier gebied.
Ik ben in beide geweest en vind zelf Mai Chau veel mooier , authentieker, goedkoper, makkelijker te bereiken.
Kijk maar eens naar de foto’s op internet.
Ook kom je er geen westerling tegen, want die kennen dit gebied nog niet.
Omdat je in het laagseizoen zit kan alles gewoon ter plekke regelen en ook voor leuke prijzen.
gr.
Ton.