Vragen over onze reis

Hallo!

Over een paar weken vertrek ik voor 3 volle weken naar Vietnam samen met mijn vrouw. Ondertussen het eerste hotel in HCMC geboekt en eigenlijk willen we vanaf daar alles op de bonnefooi gaan doen. Hebben jullie eventueel tips en tricks?

Onze globale planning is:
HCMC
Mekon Delta (eventueel een overnachting)
Dalat
eventueel Nha Trang
gebied rond Hoi An - Da Nang - Hue
Hanoi: Tours naar Sapa - Halong Bay / Cat Ba
vanaf HCMC tot terugvlucht vanaf Hanoi hebben we precies 22 dagen de tijd

alvast bedankt

Groet

Hallo,

Er staan geen dagen bij die je ergens wil besteden, maar een trip met de Easy Riders is echt gewelddig.
Je zou b.v. met hun een 3 daagse trip kunnen doen van Dalat naar Nha Trang.
Er staat evt Nha Trang bij het is een stad met veel Russische toeristen.( Komen op veel steden af waar strand en resorts zijn overal ter wereld) maar vanuit Nha Trang kun je evt ook de nachttrein / nachtbus/ vliegtuig kunnen nemen naar Da Nang/ Hue / Hoi An.
Is Sapa vonden wij een trekking met de Sapa sisters erg mooi, van de paden af door de rijstvelden.
Voor zowel de Sapasisters als de Easy Riders geld dat je er van moet houden niet super toeristisch te reizen. Je komt namelijk niet veel andere toeristen tegen en ziet veel van de lokale bevolking , hoe ze leven en wat ze doen.

http://dalat-easyrider.com/Home.aspx

Dat zijn hun websites, het makkelijker er iets van te zeggen als je weet hoeveel dagen je ergens ongeveer wil blijven.
Wij hadden vorig jaar ook 22 dagen en zijn van noord naar zuid gegaan. Het was een geweldige reis voor ons.
Wij hebben een reisverslag bijgehouden , http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/420963/vietnam/1
misschien heb je er wat aan of doe je er nog ideeën op.

Succes met de voorbereiding!! Groeten Ingrid.

Zojuist wat meer rondgewandeld door de site en een hoop verhalen gelezen. Vervolgens tot het besef gekomen dat bovenstaand verhaal wat karig is, dus bij deze de wat uitgebreidere versie.

Wij vertrekken begin september voor onze huwelijksreis naar Vietnam, van zuid (HCMC) naar noord (Hanoi), via een stop-over weer terug naar NL.
Totaal 22 volle dagen in Vietnam, welke we gaan beginnen met 3 dagen in het Grand Silverland Hotel.
Even bijkomen van onze trouwdag en de vliegreis in een, voor ons budget, wat duurder hotel met lange bedden, aangezien ik de 2meter aantik.
Naast de Chu Chi tunnels en het War Remnants museum, willen we een beetje sightseeing doen in de stad en één of twee dagen varen over de Mekong-Delta.

De rest van de vakantie willen we uiteraard zoveel mogelijk zien, maar we willen ons niet overhaasten.
We houden van natuur, grotten, bergen en wandelen, met onze twee Camelbaks (waterrugzakken) zijn we er helemaal klaar voor. Een mooi strand is leuk om aan wakker te worden, maar we gaan liever gelijk snorkelen dan de hele dag in de zon liggen. Ook zijn we niet vies van een feestje op het strand.

Dus na HCMC / Mekong Delta willen we richting

• Dalat (met de Easy Riders?)
  • Nha Trang (als onvermijdelijke tussenstop?)
  • Hoi An / Da nang / Hue (dit ligt relatief dicht bij elkaar, is dit gebied vanuit één plek te verkennen?)
  • Een vlucht richting Hanoi, waar we een kijkje willen nemen in Sapa en Halong Bay / Cat Ba, het kayakken (nooit eerder gedaan) door de grotten heen lijkt ons erg leuk.
    In Hanoi hebben we wat leuke bruidsuites gevonden voor nog geen € 40,- per nacht, om toch nog wat ‘luxer’ af te sluiten.
    Tijdens onze stop-over laten we ons nog even goed verwennen in een wat luxer hotel, om uitgerust aan de lange terugvlucht te beginnen.

Zo, iets meer informatie over ons en onze reis, we horen graag of dit haalbaar is in 22 dagen en hoe we het beste dit avontuur op de bonnefooi kunnen aanpakken.

Alvast bedankt!

Bedankt voor je reactie Ingrid,

We hebben inderdaad geen dagen staan, dit houden we graag nog open, omdat we het tijdens onze vorige vakanties erg jammer vonden dat we weer met onze planning verder ‘moesten’. We zijn tot de conclusie gekomen dat we liever ergens een dag langer blijven, dan snel-snel naar de volgende plek te gaan.
Resorts willen we zoveel mogelijk vermijden, liever klein en fijn. We zijn geen echte backpacker, we reizen namelijk met koffers ;-), maar we vinden het wel gezelliger in de backpackers wereld, dan in de vreetschuren van de resorts.
Easy Riders klinkt heel goed, willen we zeker doen, al moeten we wel toegeven dat geen enkele westerling om ons heen best een spannend idee is.

Graag gedaan!!
Voor wat betreft de easy riders, ik heb dat ook bij een bekende aangegeven wat onze ervaring daarin is. Namelijk een van de hoogtepunten van onze reis. Zij zitten nu in Vietnam en hebben ook de 3 daagse trip gedaan afgelopen zondag. Ze hebben dit gedaan met het gezin waarvan 2 kinderen in de leeftijd 13 en 10 (jongen en meisje). Zij hebben dit geweldig gevonden, ik heb mailtjes gekregen van ze dat dat de kinderen het ook geweldig vonden en de motorrijders/gidsen nu missen.
Zij reizen ook met koffers en dat is voor de easy riders helemaal geen probleem. Het is een superervaring om zo te reizen!
In een geweldig mooi gebied waar je anders niet doorheen komt.

Voor wat betreft het reizen in Vietnam gezien je lengte zou ik proberen de nachtbussen/ bussen te vermijden. Rob is 1.95 ongeveer en past er niet tussen :slight_smile: je ligt met je voeten in een koker van je voorganger… meer ruimte heb je niet, met andere woorden je ligt klem in een te kleine ruimte.
Daarom hebben wij op het laatst een vlucht genomen ipv van de bus. Overdag lange afstanden lig je ook in een slaapbus dus dat is hetzelfde. De trein is dan denk ik beter maar die hebben wij alleen naar sapa heen en terug genomen. Niet zachte bedden maar wel iets meer ruimte als in de bus ook al kun je niet languit liggen natuurlijk.
Wij zijn vorig jaar voor het eerst gaan Backpacken maar veel lopen met rugzak doen wij ook niet hoor , en het kan makkelijk met koffer gedaan worden. Het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar naar Laos gaan.
Wij hadden van te voren wel een schema gemaakt van wat we wilden doen maar alleen de eerste 5 dagen geboekt. Wij hadden een tablet meegenomen en als we wisten hier blijven we 2 dagen en dan gaan we naar de volgende stad boekten we bij agoda of booking het volgende hotel. Kan ook met je telefoon, er is in elk hotel wel wifi. Via internet boeken is ook veel goedkoper als binnen lopen en vragen kan soms zelfs de helft schelen. Maar door maar 5 dagen van te voren te boeken konden we nog van ons schema afwijken.

Een hele fijne trouwdag en een mooie huwelijksreis!! Geniet ervan!! Groetjes Ingrid

Hallo H,

Zo te lezen breken er spannende tijden aan voor jullie.

Wat ik in het vervolg schrijf , is geen rekening gehouden met het weer en regen.
De temperaturen zijn overal prima, maar je hebt geen invloed op de regen; is nu eenmaal regenseizoen.
Klinkt erger dan het in de praktijk is hoor, dus geen zorgen.

Saigon
Ik zie dat je het oorlogsmuseum en wilt bezoeken, maar met een wandeling die ik enkele dagen geplaatst heb, heb je bijna alles in een.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162258

Je hotel ligt vlakbij de Ben Thanh market.

Omdat het jullie huwelijksreis is, misschien een idee op 1 van de mooiste en romantische plek in Saigon te dineren.
Namelijk in het “Van Thanh park”.
Wanneer je daar naar toe wilt, zal je de taxi moeten omdat het te ver lopen is.
Neem in Saigon als eerste keuze altijd “Mai Linh Taxi” en als 2e keus “Vina Sun”.

Misschien ook handig om de naam van het park door je hotel in het Vietnamees op te laten schrijven, taxichauffeurs spreken geen engels.

Wanneer je ook iets echt vietnamees wilt eten dan is dit misschien ook een tip
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=162263

Wil nog meer weten over Saigon, laat het maar weten, ken deze stad bijna beter dan Tilburg.

Dalat
Daar naar de tempel met de “crazy table”, kabelbaan enz.
Zou de ER hier niet boeken, wordt in het vervolg duidelijk.

Ik zou van Dalat naar Danang vliegen en dan een hotel in Hoi An nemen, kan in de stad of bij het strand.
De reden is eigenlijk wat Ingrid al aan gaf; je ontloopt de nachtbus.
Met de trein is bijna net zo duur als vliegen.

Hoi An
Daar het strand en snorkelen

Vandaar naar Hue

Heb gelezen dat je bergen , grotten, wandelen enz, helemaal geweldig vind.
Ook vind je de ER helemaal geweldig, dus er is een gebied waar dit allemaal samenkomt.
De DMZ icm. Phong Nha park naar Dong Hoi.

Met Phong Nha heb je bergen, grotten, paradise cave met bijna 300 treden naar boven ( deze grot is in een top van een berg ).

Je bent dan in Dong Hoi aangekomen.
Van hier kan je makkelijk een bus nemen naar Hanoi, je ook vliegen, met de trein, wat je wilt; ligt allemaal op de route.

Sapa,
Ik zie dat je dit er ook bij hebt staan.
sapa is een heel mooi gebied, maar er is een nog veel mooier gebied.
Ik ben in beide geweest en vind zelf Mai Chau veel mooier , authentieker, goedkoper, makkelijker te bereiken.

Kijk maar eens naar de foto’s op internet.
Ook kom je er geen westerling tegen, want die kennen dit gebied nog niet.

Omdat je in het laagseizoen zit kan alles gewoon ter plekke regelen en ook voor leuke prijzen.

gr.
Ton.

Even reageren op bovenstaande -Mai Chau is inderdaad minder toeristisch en ook in mijn optiek een nog mooi bewaard geheim. Sapa is daarentegen loaded met toeristen…

Zelf erg genoten van home stay in mai chau. Lokaal feest mee mogen maken en mee mogen dineren van een varken boven het kampvuur… Dikke aanrader!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Hallo allen,

Allereerst: jullie zijn fantastisch! Wat leuk om jullie uitgebreide tips en verhalen te horen. Ingrid, ik heb je reisverslag andersom gelezen, zodat het kloppend was met mijn route. Ton, ik heb je tips meegenomen, de looproute in HCMC moet ik maar printen, want dat kan ik niet onthouden, alhoewel op Google Maps alles er goed te belopen uit ziet.

Even een update van mijn reisplanner, hij is wat definitiever, maar er zijn uiteraard weer een hoop vragen bij gekomen, ik hoop dat jullie mij hiermee weer kunnen helpen!

Dag 0: Via (betaalde) shuttleservice van het hotel, zorgeloos vanuit de aankomsthal naar het hotel gebracht worden, na een douche en een duik in het zwembad, waarschijnlijk gelijk ons bed in. Misschien stiekem één drankje:-)
Dag 1: Wakker worden in HCMC na een lange vliegreis in Grand Silverland Hotel
Dag 2: In de loop van de dagen een excursie van 2 dagen (en één (of twee?) nachten) boeken over de Mekong Delta
Dag 3:Deze drie dagen gebruiken om lekker relaxed HCMC te verkennen: Ben Thanh markt, Remnants museum, drankje met uitzicht in de bitexco tower, romantisch dineren in het Van Thanh park en met de taxi naar Chu Chi tunnels, want dat is een stuk goedkoper?
Dag 4: Vroeg op, uitchecken, excursie naar de Mekong Delta
Dag 5: Einde excursie? Hopelijk op tijd om rond 16.00u voor $52,- (excl.) pp naar Da Lat te vliegen.
Dag 6: Wakker worden of aankomen (met de vroege vlucht) in Da Lat
Dag 7: tweede volle dag Da Lat
Dag 8: Vertrek Da Lat naar Hoi An, met vliegtuig voor $76,-(excl.)
Dag 9: Hoi An
Dag 10: Hoi An
Dag 11: Hue
Dag 12: Hue
Dag 13: Easy Riders tour (ter plekke boeken?) naar DMZ – Phong Nha park – Dong Hoi
Dag 14: ER
Dag 15: ER
Dag 16: einde 4 dagen/3 nachten ER, vlucht/bus/trein naar Hanoi
Dag 17: excursie boeken Mai Chau of Sapa Sisters + klein beetje verkennen Hanoi
Dag 18: vroeg op voor excursie MC of SS
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:einde excursie, laatste twee dagen Hanoi, hier hebben we al hele betaalbare Bruidsuites gevonden!
Dag 22: Hanoi
Dag 23:Vertrek vanuit Hanoi naar Stop Over (Kuala Lumpur)

Alle binnenlandse vluchten boek ik bij Vietnam Airlines, volgens mij heb ik geen andere keuze?

Met kijk op de excursies: dit kan ik echt allemaal ter plekke boeken voor de volgende dag?

Hotels boek ik, zoals ik ook eerder in Thailand heb gedaan, via de tablet of telefoon op booking.com één of enkele dagen van de voren.

Voor Hoi An en Hue heb ik nog geen concrete plannen, maar de Lonely Planet en de dagen die ons nog resten tot dag van vertrek, zullen we vast nog genoeg vinden op internet wat hier te doen valt en een dagje relaxen kan ook geen kwaad!

Nogmaals, bedankt voor alles tot nu toe en ik ga zeker laten weten hoe wij heb gehad hebben. We hebben er super veel zin in!

1 like

Hallo H,

Mag ik je bedanken voor de complimenten aan ons.

Zal beginnen aan je schema.

Mijn wandeling
Het het is veel papier en veel woorden , maar wanneer je er bent kan je 75% vergeten want het wijst eigenlijk zichzelf.
Heb het een beetje proberen wat duidelijk te schrijven, zodat je zeker niet van de route kan afwijken en verdwalen.

dus met het boeken van de trip naar de Mekong + Cu Chu+ wandeling+ Van Thanh park+ Sam Vatt of iets anders is je 3 dagen Saigon gevuld

Dag 5
Heb hier grote twijfels over.

Ga er even vanuit dat je om 6 uur naar de drijvende markt van Cai Rang gaat.
is 45 minuten varen heen, 45 minuten markt, 45 minuten terug, + 5 uur rijden naar Saigon.
Dan is het al 8:15 + de 5 uur, moet je al alles al prive doen om het te halen.
Denk dan aan een een meerprijs van 200 usd voor 2 personen.

Dus dan een boot voor jullie en auto met chauffeur naar vliegveld ( ongeveer 150 usd ( taxi misschien iets goedkoper ), maar geen lunch en stop onderweg ).

Zou deze stress gewoon vermijden en op dag 5 op 6 overnachten in Saigon en vroeg naar Dalat.

Ik zou van dag 10 op 11 een leuke dag maken van deze transfer.

Je kan dit via de Pass of kan via een route met de kabelbaan, is een dag.
Is dan wel weer prive.
Dit voor dag 11 en het schema laten staan, dus 1 dag minder Hue is geen probleem.
Je kan met de Er ook de mausoleums bezoeken als je dat wilt en kost je niet veel extra tijd.

Ja, kan je daar boeken, wel naar het kantoor en niet via iemand aan de weg die zegt van de Hue ER te zijn.

Rest volgens schema.

Vliegen,
VA vliegt op alle routes, en op sommige de budgetmaatschappijen.
Maar gezien je schema is VA wel de maatschappij waar je zal mee moeten vliegen.

Excursies
Is makkelijk te daar te boeken, maar wel een beetje op je intuïtie afgaan als je iets boekt.

Wens jullie nog een mooie tijd met het plannen van de vakantie en een onvergetelijke huwelijksdag als ie nog in het verschiet ligt?.

Ton.

Hallo h,

Ik sluit me bij Ton aan.

Dag 5 wordt inderdaad te krap om het vliegtuig nog te halen als je met de excursie terug komt. Wil je wel op die middag vliegen dan zou ik de excursies een dag naar voren halen en die dag in HCMC blijven.

Voor wat betreft de ER vanuit Hue weet ik het niet wij hebben ze thuis al geboekt maar dat kwam omdat we vanuit Nha Trang naar Dalat reden ipv andersom. En hun kantoor zit in Dalat.
Ik zou het idd vanuit het kantoor in Hue regelen weet je zeker dat het goed is.

Verder is alles wat je wil daar te boeken, zelfs vanuit je hotels/hostels.
Je kunt het s avonds nog boeken voor de dag erna.

Mocht je besluiten om voor Sapa te kiezen en je wil met de Sapasisters op pad zou ik dit wel van te voren boeken. Als is het dan een paar dagen van te voren , zodat je zeker weet dat het kan.
Wij hebben dit 4 dagen van te voren gedaan en toen wij er waren moesten ze andere mensen weg sturen die het niet besproken hadden omdat ze vol zaten.
Wij hebben ook de trein van te voren geboekt.

Buiten Sapa en Halong Bay (omdat we in het noorden begonnen) hebben we alles daar geboekt.

Groetjes Ingrid.

Hallo,

Wij zijn in mrt/april 22 dagen geweest en ik had zelf een planning gemaakt die ik helemaal hebt kunnen verwezenlijken.
We zijn met de bus eerst van HCM naar Ben Tre geweest en daarna doorgereisd naat Can Tho. Daar heb ik Mr. Hung gebeld -, een hele lieve vriendelijke man die een homestay heeft buiten de stad Can Tho. Het is een echte aanrader. Heel gezellig, 's avonds lekker eten, hij neemt je de volgende morgen mee naar de floating markt en daarna via de smalle kanalen bezoek je ook een rijstfabriek. De hutjes zijn heel gezellig en en je kan er lekker relaxen. Nadat wij gebeld hadden werden we opgehaald uit Can Tho (we zijn bij een hotel in Can Tho gaan staan) en gebracht naar zijn homestay. Zeker weten dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Zijn mailadres is:hunghomestay@yahoo.com.vn Mail hem en je krijgt op alle vragen een antwoord. Hij heeft ons weer naar het bus station gebracht en zijn met busmaatschappij Phuong Trang terug naar HCM gegaan. Dit is overigens een hele goeie busmaatschappij. Diezelfede bus hebben we genomen toen we afreisde naar Dalat en daar hebben we een 3 daagse tour met de easyriders gedaan. Ook dat was fantastisch, zeker een aanrader. Een heel betrouwbaar persoon is Mr. Mo. Mailadres:nguyenmo@dalateasyrider.com.vn De naam van zijn partner ben ik vergeten maar ze zijn uiterst betrouwbaar en respectvol naar je toe en houden rekening met je wensen. Het zijn 2 mannen midden 50jr.
Daarna zijn we met de nachtbus nadat we 1 dag rust hielden op een klein eilandje bij Nha Trang (ook geregeld door Mr. Mo) naar HOI AN gegaan en daar 3 dagen gewees. Van Hoi An met binnenlandse vlucht naar Hanoi (+/- E50) en toen 1 dag Hanoi gedaan en 3 dagen noord-oost Vietnam. Terug naar Hanoi en toen naar Halong Bay 3 dagen. Fantastisch. Een binnenlandse vlucht van Hanoi-HCM
(dit hadden we vanuit Nederland geregeld, is easy en E40,00 pp).
Hopenlijk heb je wat aan deze informatie en wil je meer weten, dan hoor ik het wel. Dit in het kort.

Hallo allemaal!,

toch nog wat tijd gevonden om achter de computer de kruipen. We zitten nog een beetje in het duister te tasten bij het laatste deel van onze reis, hopelijk kunnen jullie hier ons nog bij helpen:
We rond dag 15 t/m 17 een Easy Riders tour doen vanuit Hue naar Dong hoi, vanaf daar willen we naar Hanoi en vanuit Hanoi onze excursies naar Mai Chau en Halong Bay of Cat Ba boeken. Om vervolgens weer in Hanoi te eindigen voor één nacht, om de volgende ochtend naar Kuala Lumpur te vertrekken.

Met andere woorden, We hebben 6 tot 7 volle dagen vanaf Dong Hoi tot aan Hanoi, om bovenstaande dingen te doen.

Alvast super bedankt voor het advies, wij gaan ons nu klaar maken voor onze trouwdag!:slight_smile:

Hallo H,

Worden spannende weken voor je, trouwen en dan naar het mooie Viet Nam voor de huwelijksreis.
Denk dat de bruiloft al wel in kannen en kruiken is, en wens jullie een geweldige dag toe.

Maar nu even voor de puntjes op de "i " voor Viet Nam.

Ga even van 6 dagen uit.

Even snel rekenen betekend het dat je van de 6 dagen al 1.5 dag kwijt bent aan het reizen ( tussen Hanoi en Halong 1 dag + 0.5 dag tussen Hanoi en Mai Chau ), waar je niet kan ontkomen.

Dan moet je ook van Dong Hoi naar Hanoi.
Om geen dag te verliezen, zou je kunnen kiezen voor de bus ( dan de nacht bus, op dag 17 ), nachttrein ( op dag 17 ), of op dag 17 rond de middag, 13 uur, je laten afzetten bij het vliegveld van Dong Hoi door de ER.

Betekend wel dat je even een keuze zal moeten maken.

Met de bus en trein , betekend het dat je meteen door moet reizen naar Mai Chau of naar Halong; afhankelijk welke je als eerste wilt bezoeken.
Houd ook in dat je dit vooraf al geboekt moet hebben.

Met het vliegtuig betekend het dat je een halve dag ER moet inleveren, maar daar krijg dan een avond Hanoi voor terug krijgt en een comfortabelere overnachting; ook geen gek idee voor een huwelijksreis lijkt me zo.
Dan heb je nog wat tijd om Halong en mai Chau te boeken daar, maar je komt pas om een uur of 6 in de avond aan in je hotel, dan gaan kijken en boeken, lijkt me niet optimaal.
Dus ook vooraf boeken zal mijn advies zijn.

Maar dan blijven er nog maar 4.5 dag over, en misschien wil je ook nog wat van Hanoi zelf zien?

Denk zelf dat Halong Bay icl. verblijf op Cat Ba niet haalbaar is, en je moet gaan voor een cruise met 1 overnachting.

Mai Chau dan dus met 3 overnachtingen, heb je nog 1 dag Hanoi en nacht en dan naar huis.
3 overnachtingen lijkt veel, maar je komt aan , en dan dus 1 overnachting.
Dan een volle dag + overnachting ( =2 ), nog een volle dag + overnachting ( =3 ) en dan weer naar Hanoi.
Heb je effectief maar 2 dagen (+ enkele uren) Mai Chau.

Sorry, maar misschien net iets teveel informatie , waar je hoofd nu niet naar staat ivm. je heugelijke dag.

Maak er wat moois van en geniet ervan.

gr.
Ton.

Voor het reisverslag zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=163835

(Op verzoek van Ton)

Hallo, fijn dat het reisverslag is verplaatst, we gaan dit zeker bijhouden. Maar in het kader van de vragen zijn we tegen het volgende aangelopen: Independence day.
Dit jaar valt dit, volgens mij, op 19-20-21 september en wij kregen de tip om dit te vieren in Hoi An, echter zouden we dan weer terug naar het zuiden moeten, volgens onze planning zouden we dan ongeveer in Dong Hoi zijn, of aangekomen in Hanoi en zelfs al vertrokken naar Halong bay of Sapa. Zijn er specifieke plaatsen waar dit groots/grootser gevierd word dan elders? Oftewel waar kunnen we het beste zijn om dit mee te maken, of is dit een hoop heisa om niks?
We zitten nu heerlijk in een homestay in de buurt van Can Tho, en gaan morgenavond richting Hoi An. Groetjes!

Hallo H,

Nu is dit even een verrassing voor mij.
Ik weet niet beter dat deze independence day op 2 sept valt, maar dat is de dag van einde van de 2e wereldoorlog.
De andere is op 30 april.

Ik wil er wel een mailtje aan wagen naar Viet Nam, maar jij bent er nu dus je hebt de informatie bij de hand.
Is dit een feestdag die gevierd word, laat het me weten aub, leer ik ook weer van.

gr.
Ton.

Hallo H,

Zat ineens te bedenken, bedoel je misschien dat het volle maan is?
Dit wordt dan wel gevierd in Hoi An ,en sommmige andere steden, en is op de datums die noemde.

gr.
Ton.

Hoi, ja klopt: 2 september, maar volgens de chinese kalender, dus dat valt schijnbaar op 19-20-21 september, maar we gaan inderdaad even polshoogte nemen in Hoi An en dan bepalen we wat we gaan doen. We zullen het laten weten:-)

1 like