Hallo Geert,
Ik had je reaktie nog niet gelezen, en heb het zojuist gedaan.
Woon ik toch amper 10 km. van Belgie en dan zijn de verschillen toch al merkbaar.
Maar terug naar je vraag.
De genoemde taxibedrijven opereren, m.u.v. Happytaxi alleen in Saigon, in heel Vietnam en zijn de meest betrouwbare.
Omdat ik al voor de 14e keer geboekt ( via Buffalo )heb krijg ik overal kortingen op en kan dus niet mijn prijs als standaard aanhouden en moet die berekenen aan de hand van het percentage korting die ik krijg.
Maar de prijzen genoemd in de link komen redelijk overeen met wat ik zonder korting zou moeten betalen.
Ik betaal, via Buffalo, voor 1 dag jeep met chauffeur per dag $65, en voor elke overnachting komt er VND100000 bij. Maar hier zit wel een korting bij.
Zonder korting zou het iets van $80 voor een auto zijn per dag + VND 100000
Voor het taxitarief moet iets van VND 6000 per km rekenen, VND 28000 is 1 euro.
Ik ben voor deze berekening even vanuit gegaan van een trip van ons naar Vung Tau op 1 dag op en neer en de chauffeur de gehele dag erbij. Deze was geheel op de meter.
Op de link zie je het aantal km en we betaalden ongeveer $110 voor 8 uur taxi en chauffeur voor de 250 km.
http://www.mapcrow.info/cgi-bin/driving_directions4.cgi?city3=-4958260,H&city4=-4963186,V
Wanneer bijv gebruik zou maken van de diensten van Buffalo Tours, of een ander bureau, deze hebben in elke plaats waar ze zelf niet zitten weer partners zitten waar zij het vervoer ed. aan uit besteden.
Wanneer je meerdere ritten en hotels door hun, of ander bureau laat regelen gaat natuurlijk ook jouw prijs naar beneden per rit of overnachting; soort kwantumkorting.
Je kan natuurlijk altijd ergens een offerte aanvragen.
Ik denk ook dat je een 7 zitter moet nemen ivm je bagage.
Heel veel taxi’s zijn overigens 7 zitter en een bureau gaat er met 4 personen al vanuit.
gr
Ton.