17- daagse rondreis, haalbaar?

Ik ga inderrdaad een dag Hue skippen, kunnen we die mooi gebruiken voor Halong Bay.

Ook een erg goed idee om van Hoi An naar Hue te gaan met de easy riders, 2 vliegen in 1 klap zeg maar…

Ik denk dat we het nu aardig op de rit hebben, die binnenlandse vluchten zorgen voor veel minder reistijd en dus rust + zijn erg goed te betalen(€50).

Thanks voor jullie hulp!:beef:
Nog tips voor onderweg (eten/ drinken/slapen/zien/chillen etc)???

koken in Hoi An ? schijnt een hip te zijn. ik heb het nog niet gedaan.

hallo,

ik lees van die mooie bergpas tussen hue en hoi-an ,ook over mooie trein-traject tussen hue en danang …is dat een traject die je met het open-bus-ticket niet aandoet ?
wij zijn straks ondertussen met z’n vieren … wordt het in dit geval evt niet
interessanter …lees goeikoper om dit bergpas-traject met een taxi te doen ?
graag tips voor goeikope -correcte taxi + driver optie ? idee van prijs ?

dank,
geert,

Laatste keer toen we met Sinh cafe bus de bergpass Hai Van pass door het tunnel heen gegaan. Heel erg jammer. Ben eerder met gewone bus de bergpass gegaan. ik vond het echt schitterend. Zie mijn video post bij klets topic met topgear.
Helaas weet ik de prijs niet van Dang nang naar Hue met de taxi.

Tips : zon lange traject, altijd van tervoren een vaste prijs afspreken.
mischien achteraf is te duur maar dan weet je van tervoren.

Hallo Geert,

De onderstaande link beantwoord volgens mij bijna al je vragen.

http://www.dragonpearljunks.com/tips/Travelling_between_Hue_Danang_hoian.htm

gr
Ton.

In het artikel gaat het over bus/trein/auto. Kun je die pas niet nemen met de easyriders???

Alles kan in Vietnam. Je hebt het geld. (niets ermee bedoeld).
Met brommers zie je zeker veel meer.

Mvgs

Hallo Daan,

Natuurlijk, deze zitten ook in Hoi An,

De andere link was bedoeld voor Geert, die vroeg naar de prijs van de transfer door de pas met trein/taxi en prive.

gr
Ton.

Zoveel mogelijk ondernemen met motor ( easyrider). Je krijgt geen spijt hiervan :))

Ton,
dank voor de duidelijke link !!!
nu onze reis uiteindelijk met 4 personen ipv 2 doorgaat overwegen we evt wel
met diverse vormen van vervoer : bus ,trein …en evt stukken taxi te werken …
ik lees in vorige reakties dat jij zeer geregeld van taxi’s en privé-busjes gebruik maakt …ook wij reisden reeds in india (rajasthan & zuid-india) met
de formule taxi +driver rond , telkens was het een absolute voltreffer !!!
daar deed ik telkens beroep op één taxi-bedrijf …
heb de indruk dat het in vietnam iets anders werkt …dat je het hier via reis-bureautjes moet doen …
ik kreeg reeds volgende referenties van je mai linh ,vina tax ,happytaxi
en buffalo-tours voor saigon
Heb jij voor iedere regio andere referenties of vaste companies waar je mee
werkt ? kan je eigenlijk in een gewone taxi met 4volwassenen + 4rugzakken +
handbagage ?
en moet je hier ook weer telkens gaan onderhandelen of heb jij ondertussen
toch al kennis van een gemiddelde km-prijs bij wat langere afstanden…
BTW heb je eigenlijk m’n reaktie gelezen op jouw vraag ?

groeten & bedankt,
geert,

Hoi,

Bij Sinh cafe kun je een 7-zit auto met chauffeur en incl. benzine huren voor rond 8 dagen van Sgn naar Hue met tussenstop Dalat-Nhatrang-Qui Nhon Hoi an-Hue voor rond 1000 dollars.
Als je met zijn vieren betalen, kost dat nog geen 200 euro per man.
Mischien is dit een idee , als je makkelijk wilt gaan reizen, altijd prive auto bij elke stad. beetje fooi aan de chauffeur, brengt hij je overal naar toe.

Mvgs.

ok

Hallo Geert,

Ik had je reaktie nog niet gelezen, en heb het zojuist gedaan.
Woon ik toch amper 10 km. van Belgie en dan zijn de verschillen toch al merkbaar.

Maar terug naar je vraag.

De genoemde taxibedrijven opereren, m.u.v. Happytaxi alleen in Saigon, in heel Vietnam en zijn de meest betrouwbare.

Omdat ik al voor de 14e keer geboekt ( via Buffalo )heb krijg ik overal kortingen op en kan dus niet mijn prijs als standaard aanhouden en moet die berekenen aan de hand van het percentage korting die ik krijg.

Maar de prijzen genoemd in de link komen redelijk overeen met wat ik zonder korting zou moeten betalen.

Ik betaal, via Buffalo, voor 1 dag jeep met chauffeur per dag $65, en voor elke overnachting komt er VND100000 bij. Maar hier zit wel een korting bij.
Zonder korting zou het iets van $80 voor een auto zijn per dag + VND 100000

Voor het taxitarief moet iets van VND 6000 per km rekenen, VND 28000 is 1 euro.
Ik ben voor deze berekening even vanuit gegaan van een trip van ons naar Vung Tau op 1 dag op en neer en de chauffeur de gehele dag erbij. Deze was geheel op de meter.
Op de link zie je het aantal km en we betaalden ongeveer $110 voor 8 uur taxi en chauffeur voor de 250 km.

http://www.mapcrow.info/cgi-bin/driving_directions4.cgi?city3=-4958260,H&city4=-4963186,V

Wanneer bijv gebruik zou maken van de diensten van Buffalo Tours, of een ander bureau, deze hebben in elke plaats waar ze zelf niet zitten weer partners zitten waar zij het vervoer ed. aan uit besteden.
Wanneer je meerdere ritten en hotels door hun, of ander bureau laat regelen gaat natuurlijk ook jouw prijs naar beneden per rit of overnachting; soort kwantumkorting.

Je kan natuurlijk altijd ergens een offerte aanvragen.

Ik denk ook dat je een 7 zitter moet nemen ivm je bagage.
Heel veel taxi’s zijn overigens 7 zitter en een bureau gaat er met 4 personen al vanuit.

gr
Ton.

Ton ,
bedankt,
graag toch nog wat toelichting bij …Zonder korting zou het iets van $80 voor een auto zijn per dag + VND 100000
wat bedoel je met die toeslag van VNd 100000 ?
is dat een toeslag voor de kosten voor de overnachting van de chauffeur?
wat gebeurt er dan als hij jouw gewoon afzet en je er s’anderendaags geen gebruik meer van maakt ?

heeft buffallo -tours een website ? of via wie/wat neem jij dan kontakt op ?
via welke tour-operator werk je dan het liefst ? Ik veronderstel dat als je zoals wij die van noord naar zuid trekken stel bvb voor het traject hue via de bergpas naar hoi-an …dat de kms voor de terugrit van die chauffeur dan ook in rekening gebracht worden …deze situatie komt bij dit reisschema toch veel voor ,daar je hier geen lus maakt ?

tot daar,nog nen goeien avond,
en tot mails,
geert,

Hallo Geert,

Klopt, de VND 100000 zijn de kosten voor de overnachting van de chauffeur.
Deze vervallen natuurlijk als hij je afzet en weer terug gaat.

website Buffalo tours

Mijn contact persoon is Ms. Nhi

nhi.ho@buffalotours.com

De terugreis zit dan in de prijs verrekend.
E.a… is afhankelijk van het aantal km dat je heen reist.
Is de chauffeur de gehele dag kwijt zal het tarief hoger zijn dan dan wanneer ie bijv later in de middag nog een rit kan doen.
Het loon van de chauffeur/ verzekering bijv. wordt dan over 2 ritten verdeeld.

Ik maak eigenlijk alleen gebruik van Buffalo, omdat ik , in al mijn trips, nog geen enklele klacht kan bedenken. Zit wel wat hoger in de markt ( = is ietsje duurder )

Toen we in januari 2010 bijv. weg regenden in Mui Ne en terug wilden naar Saigon belden we om 10 uur in de ochtend en binnen een half uur was er al vervoer naar Saigon en een hotel geregeld en weer een half uur later waren we al op weg.
Ook een geruststellende gedachte vind ik dat ze de partner zijn van ANWB zijn in Viet Nam.
Mocht er wat gebeuren is de lijn kort.

Ik heb er overigens geen aandelen van als het misschien te positief en commercieel overkomt.

gr
Ton.

Ton,

waarom zou je deze company niet in de picture mogen plaatsen …
gezien je er tevreden over was en bent . Een mooie referentie als “Ton also
had nice experiences !” verdienen ze dan wel !

Geert,