Na wat jaartjes hier was dat altijd een groot probleem.
Hoeveel dood gereden honden en katten heb ik al heb gezien;zelf heb ik naast mijn hollandse poes een vondeling opgenomen.
Hoe hard moest ik vaak rennen over het strand s’avonds met een roedel blaffende(niet bijtende)honden achter me aan?
Wat me dit seizoen opviel was dat ik er steeds minder zag,dus had een gesprek hierover met de"lijfarts"van mijn katten,Mustafa.
In Side en omgeving is er dit jaar een omvangrijk sterilisatie-programma van start gegaan,de dieren worden gevangen en vervolgens"behandeld"
Mustafa werkt daar aktief aan mee en ikzelf heb een donatie gedaan om het te bevorderen.
Dit dus Side.
Weet niet hoe het op andere plaatsen opgelost wordt maar hier zit het wel goed met name dankzij dierenliefhebbers die er zich voor 100% inzetten.
Vind ik een héél goed initiatief Hans ! Zo komen er geen katjes meer bij die hopeloos op straat moeten leven, honger leiden en mss een véél te kort leventje hebben doordat ze vroegtijdig worden doodgereden of zo.
Zelf had ik in Dalyan een kat gezien en ze had een open wonde waarvan haar vel los ging waar al de vliegen in zaten, vond ik zoooo zielig !
Door sterilisatie voorkom je meer leed bij deze dieren en ben ik zeker voor ! Katten zijn er toch genoeg !
vind het ook goed dat er mensen zijn die zich voor deze dieren inzetten.
zo komen er iig niet nog meer zwerfkatten en/of honden.
vind het zielig als je die hele magare katten over straat ziet lopen.
zal wennen zijn in oktober, als er niet zo veel katten meer in side lopen.
Hans, fantastisch om te horen dat daar zo goed mee om gegaan wordt.
Ik weet dat het in Kusadasi ook zo erg was.
Wij hadden in mei ons ontfermd over een 6 weken oude jonge pitbull. We hadden hem Black genoemd.
Toch was dit beestje te veel alleen thuis en beet spullen kapot.
Gelukkig is er opvang van familie in het binnenland gekomen.