Katten/ honden in Turkije, meenemen/terugnemen?

Beste lezers,zelf heb ik ervaring met een zwerfkitten die Heb ik meegenomen naar Nederland,3 maanden oud.

Het is slecht geregeld qua opvang en verzorging,sterilisatie komt amper voor en heb veel mensen ontmoet die gigantische paieren moetsen invullen om een hond/kat in te voeren.

De werkwijze:
Uitvoer:

1.Onderzoek door plaatselijke dierenarts
2.Paspoort
3.Chippen
4.Welke vluchtmaatschappij/prijsopgave/afhandeling.

Invoer:

1.Idem
2.Idem
3.Idem.
4.Toestemming van het Turkse consulaat in Rotterdam.
5.Toestemming Vereniniging Inheemse dieren.

Ticket apart te boeken bij vliegmaatschappij.

Of kijk voor je naar Turkije gaat naar de organisaties die de katten en vooral honden naar nederland halen, of je voor hen iets doen kan.(zie oa in mn handtekening bij Wereldpootjes…)
Zij zorgen voor alle paparassen en dan krijgen de dieren hier een gouden mandje bij een baasje die hen graag verzorgt…

Beps,heb honden en katten gezien die in een’‘kennel’’ werden onderhouden,dierontwaardig…

Turken denken anders over het omgaan met huisdieren dan wij…ik heb er 1 kat gered en heeft een goed leven.

Heb je web-site bekeken,maar wat kunnen we verder?

Als je verder zoekt, kun je organisaties vinden die mensen nodig hebben om hondjes naar nederland te vervoeren. Die dus prive(niet in kennels) worden opgevangen, en waar hier mensen op wachten.

Ik zal van de week even zoeken en hier wat links neerzetten van dergelijke organisaties…
(waaronder Stichting AAI…http://www.stichtingaai.nl ) welke hondjes opvangen en hier een baasje voor vinden

In Alanya is er ook een opvang, van een Duitse vrouw geloof ik

Ik denk dat het meer nut heeft deze stichtingen, die tientallen dieren kunnen opvangen, te steunen, dan 1 dier te ‘redden’ uit Turkije. Bovendien zijn er in Nederland ook vele dieren die in asiels op een thuis wachten

@Eylem: dat is precies wat ik bedoel
Deze stichtingen doen de dieren stereliseren of casteren, en daardoor is de overpopulatie beter te handhaven.

We hebben in Alanya meegemaakt(nou je mn zus dan) dat ze katten ‘geverft’ hadden om ze aantrekkelijker te maken voor de toeristen. Nadat deze katten in bad geweest waren kwam er een ‘gewone’ witte kat uit…maar daar hadden de toeristen al wel even gezellig 75 euro aan uitgegeven. Voor dat geld had je de stichting kunnen helpen en waren en misschien ipv 2 poezen 100 katten geholpen…

Vandaar ook mn handtekening, en mn voorstel om eerst opzoek te gaan naar dergelijke hulpinstanties

Zelf heb ik een kater van 3 maanden meegenomen vanuit Side,een zwerfkatje.van moeder verlaten,alleen aan de wereld overgeleverd…hier heb heb ik een verhaal over geschreven.

Hans ik heb dit topic verplaatst naar je vorige topic hierover. 2 keer over hetzelfde onderwerp is niet nodig

Beppie:Mooi werk wat die mensen doen,heb de web-site gezien en zal het ook op het Griekenland-forum plaatsen.

Ik had eerlijk gezegd nooit gehoord van AAI of andere organisaties,denk mede door de onbekendheid,wordt dus tijd om ze meer bekendheid te geven.

Heb het toendertijd allemaal zelf geregeld,maar had wel een goede dierenarts in Side:

Side Veteriner Klinigi,
Mustafa Koc,dierenarts,
Adres:Side Semt Pazar Yani
Mobiel:(0090)546 245 49 59

Hij regelde het paspoort,benodigde inentingen en zet zich in voor sterilisatie,herplaatsing.

Maar dat moet die doen van donaties van bezoekers aan zijn praktijk.

Eylem:Kan ik met je meegaan,zorgen dat ze het goed hebben;qua eten en beweging.

Nu noemde ik een adres van een dierenkliniek in Side,zijn er Nederlanders in Alanya,Belek,Antalya,Kemer,Kusadasi,Marmaris,die ervaringen hebben dierenartsen ter plaatse?

Ik heb 2 jaar geleden een poes meegenomen, toen 3 weken oud. Hoefde alleen een paspoort te hebben omdat ze te jong was om gechipt of geend te worden. Zonder problemen en zonder extra kosten.
Tegenwoordig help ik op een andere manier, ik vang de niet gecastreerde honden en katten en breng deze naar een bevriende dierenarts, samen met een paar andere mensen en je merkt al op een korte periode veel verschil. Er zijn dit jaar nauwelijks nieuwe nestjes…

Hallo Hans,

Weet u het volledige adres nog van die dierenarts?
ik zoek namelijk een dierenarts in de regio van marmaris maar vind geen… sprak die dierenarts engels?

met vriendelijke groeten,
Sofie

Sofie: Bij de markt ongeveer tegenover Halici 1 zit een dierenartsenpraktijk. Maar dit is zeker niet de enige. Deze spreekt wel engels…het exacte adres heb ik niet…

Succes

Hey beppie1,

Spreek je over de markt in marmaris?
En is die Halici een winkel?
Bedankt voor de tip!

Met vriendelijke groeten,
Sofie

Halici is een hotel. Ja in Marmaris

De Tansas ga je aan de rechterkant voorbij, richting postkantoor… loop je door langs Mozart(ik ben er al jaren niet geweest, maar die zaten er al jaren dus kan niet missen), het postkantoor, nog een stuk verder en dan net voorbij een plantenzaak…(aan de rechterzijde van de weg lopend) zie je in een zijstraat een veterinair zitten(dierenarts)…

Succes