hallo
is er hier iemand die zijn kat ooit mee op vakantie heeft genomen?
zojuist ben ik bij het reisbureau geweest maar vind het nog steeds onduidelijk hoe het nou in z’n werk gaat.
alvast bedankt
hallo
is er hier iemand die zijn kat ooit mee op vakantie heeft genomen?
zojuist ben ik bij het reisbureau geweest maar vind het nog steeds onduidelijk hoe het nou in z’n werk gaat.
alvast bedankt
Ik zou het echt niet aanraden. Ben 2 maanden geleden in het bagageruim mogen gaan kijken van de luchthaven en ook daar moeten de honden en katten en andere dieren langs vooraleer ze in het vliegtuig komen en er naartoe worden gebracht. Echt stresserend ! Tenzij je je kat bij je op het vliegtuig mag nemen, anders zou ik het beestje echt niet aandoen…
Beste May,
Voor het laatste advies moet je bij je dierenarts zijn.
Wat betreft het ruim;dit merken ze niet want ze krijgen van te voren een tablet wat sederend werkt,dus slapen ze.
Groetjes,
Hans.
Wat die slaaptabletten betreft, liever niet met mijn kat… 1 verkeerde dosis en je kat is er geweest. En mijn mening: in Turkije zijn ze ook al niet echt zo een grote dierenliefhebbers… Op een paar enkelingen na.
Ik denk dat je vooral aan je kat moet denken, denk je echt dat je je kat daar een plezier mee doet??? NEE!!!
Ik weet dat wij een pension niet echt leuk vinden en de kat wss ook niet, maar is allemaal wel beter dan 2 weken(of langer) in de hitte door te brengen en nergens heen te kunnen!!
En als je naar een hotel gaat, vind dat hotel dat dan wel goed(nee meestal niet!!)
Succes
en ook de stress kan dat beest niet aan ! En ben je zeker dat je kat dan niet weg loopt ? Vind ze eens in Turkije terug, en dat beestje is het daar ook niet gewoon…+ zoals beppie zegt: het klimaat en zo. O neej, doe ze liever hier naar een pension of vraag de buren er even naar te kijken, of een familielid…
Mijn kat zit hier en heeft het nog prima naar haar zin na de overgang;geen klimaat problemen.
Heeft gedurende 4 jaar de hete zomers doorstaan.
Sederende tabletten betekend geen slaaptablet=kalmering,je dierenarts weet daar meer van.
Groetjes,
Hans.
Hans, ik bedoel ook niet zoals jouw kat, maar je kat mee op vakantie, nee ik zou het niet aanraden. Maar als, ja dan idd met een tabletje want anders word het beestje gek!!
Je kat meenemen omdat je verhuist naar Turkije dan op vakantie gaan is helemaal iets anders. Moest ik verhuizen, neem ik ze ook mee, dat is eenmalig. Maar vakantie ? Na 2 of 3 weken moet ze alweer terug… dubbel stress
Nee voor een reisje heen en weer, zou ik dat ECHT niet doen!
Om alle boven genoemde redenen en een kat is heel erg gehecht aan de omgeving waarin het leeft. Het beestje moet dan 6 weken binnen zitten, anders is de kans groot dat hij wegloopt en op zoek gaat naar zn oude vertrouwde omgeving. Als je dat beestje voor een aantal weken mee op VAKANTIE (er blijven wonen is natuurlijk een ander verhaal) neemt, is dat echt onwijs stressvol voor de kat (en dan heb ik het nog niet eens over de reis).
hoi bedankt voor jullie reacties
misschien ben ik niet duidelijk geweest in het bericht…
ik ga niet op vakantie maar ik ga emigreren naar turkije anders zou het niet eens bij me op komen inderdaad. maar ik wil mijn kat absuluut niet hier achterlaten. En ik heb zojuist gehoord dat ze soms ook wel mee in het vliegtuig mogen als er verder geen andere huisdieren zijn.
Ah kijk emmigreren! Ik dacht al…
Nee dan kan ik het me wel heel goed voorstellen!! Maar ik weet helaas niet wat de procedure dan is…
Maar Hans heeft dus wel zijn kat uit Nederland meegenomen.
Succes en veel plezier in Turkije! Wens je alle geluk van de wereld toe!
Liefs Rieneke
Idd dan is het anders…Ga naar de arts, laat het beestje alle entingen krijgen die het nodig heeft, overleg met de vliegmaatschappij, en vooral meenemen!! Ik weet als geen ander hoe belangrijk die diertjes zijn voor een mens, ik heb er 5(2 weken geleden nog 6 :sad:) ik zou ze ook niet willen missen
O,dat is ineens een ander verhaal.
Juist Beppie,laat je informeren door de dierenarts wat betreft de laatste stand van zaken.
Groetjes,
Hans.
Idd, had het verkeerd begrepen, vind het dan meer dan normaal dat je je poes wil meenemen naar je nieuwe woonplaats !
Succes !
Als je gaat verhuizen ligt het idd anders, laat je goed informeren door de dierenarts en veel succes
(ps:wel vertellen natuurlijk tegen de arts dat je naar Turkije gaat ivm Klimaat)
gr Kim
Veel succes in Turkije!!
x
May, ik kan me heel goed voorstellen dat je je huisdier gewoon mee wilt nemen als je gaat emigreren. zo’n beest hoort bij je gezin.
Er zijn veel meer mensen die dat doen hoor.
Gelukkig is er overal vakkundig advies te verkrijgen.
Heel veel succes met jullie voorbereidingen.
Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
dank voor jullie reacties
gr may
Hallo allemaal
Wij (mijn vrouw en ik)hebben een vraag.Mogen wij onze huisdieren te weten : zes katten en een klein hondje mee laten emigreren naar Turkije?
met een speciale vlucht ofzo.Acht kjaar geleden zijn wij ook verhuisd van Blgie naar zuid-afrika en toen was er geen probleem.
Zeijn via K.L.M. per vliegtuig naar ons gevlogen(wij waren er al een paar dagen.Gaat dit ook nmaar Turkije/
Dank aan iedereen en prettige feestdagen
hugo