Binnen een half jaar hoop ik te verhuizen naar Turkije. Ik zoek medelanders, die deze stap al hebben gezet. Maar dan wel met hun huisdieren. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen die baasjes hebben met de hele procedure. In dit geval gaat het om verhuizen met poezen. En dan per vliegtuig. Overleeft een kat de stress? Wel of niet kalmeringspillen geven? Is de reis voor de kat in het ruim van het vliegtuig af te raden? Is het verplicht om de ambassade omtrent het meenemen van katten te informeren en brengt dit kosten met zich mee? Welke luchtvaartmij. is, met betrekking tot “huisdier-transport”, aan te raden? Kom maar op met je ervaringen/adviezen. Groet, hayvan/hayran.
Je moet zorgen dat 3 weken voor je vertrekt je dieren zijn ingeent.
verder heb je een reisbench nodig als je grotere huisdieren hebt. deze verblijven in het bagageruim. een klein huisdier mag mee in de pasagiersruimte.
Je moet wel de luchtvaartmaatschappij informeren dat je dieren meeneemt.
Ze zijn nml niet allemaal diervriendelijk.
Ik weet niet vanwaar je vliegt,maar Sunexpress is nogal ok als het dieren betreft, Daar ben ik zelf ook mee gevlogen.
Dag Gulum. Bedankt voor je reactie. Ik moest maar eens een rondje luchtvaartmaatschappijen doen. Vriendelijke groet, hayvan.