een vraagje, eigenlijk 1 van de vele vraagjes die je hebt al je zo’n grote stap gaat maken:-)
Wij gaan emigreren naar tyrkije en we hebben een jonge hond in huis, ze is nu 14 maand, en ze wordt groot een berner sennen.
mijn vraag is je zult hem wel voelen aankomen , kan je een hond makkelijk mee nemen naar turkije, moet je maatregelen nemen zoals in quaritene(weet niet precies hoe te schrijven), de warmte natuurlijk, en ook hoe vinden turken dat je een hond mee neemt, hoe staat de bevolking er tegen over, zijn er mensen met ervaring hier mee, ik zou het echt heel erg vinden als we haar weg moeten doen.
Geen enkel probleem!
Je moet een gezondheidsverklaring voor de hond hebben.
Neem contact op met een dierenarts en de ambassade van Turkije in Rotterdam.
Let wel op de geldigheidsduur van de verklaring. Ik geloof maar 10 dagen.
Succes
wat gaaf dat julie naar turkije emigreren
mijn man en ik denken er ook over, maar durven de stap (nog)niet te nemen
gaan jullie daar werken, en zo ja wat voor werk dan
het gaat wel net over jullie hond, maar ben zo brutaal om deze vraag te stellen
ja het is zeker erg spannend om te gaan, maar we zijn er nu wel achter na een paar weken, het is of gaan, of niet gaan, twijfel komt altijd weer de kop op steken omdat je toch een hele zekerheid achterlaat van alles.
maar het trekt zo erg, het klimaat, veel minder stress, behalve al het geregel dan:-) en mijn man heeft 3 solicitaties lopen bij nederlandse bedrijven daar, en daar is het wachten ook even op, want j zonder werk kun je niet leven, en hij geeft hier een hele goeie baan op, zeker iets om over na te denken.
alsje echt heel graag wilt,doen!!, en je kan altijd weer terug als het echt na een tijd niet gaat.
het enige waar ik nu nog over in zit zijn mijn dochters eentje van 6 die daar nog naar school moet.
leuk dat je reageerd, spannend he…ga je alleen?
Wij gaan richting Alanya of Antalya omdat mijn man daar solicitaties heeft lopen, het liefst antalya omdat ik een dochtertje heb van 6 die daar op de internationale school kan 1 dag in de week.
Dus die kant gaan we uit, of er ergens tussen in.
en jij?
mijn dochter gaat al voor het derde jaar een half jaar naar haar vriend in turkije en volgend jaar wil ze daar ook blijven,
wij gaan al voor het 5de jaar naar turkije, en inderdaad een heerlijk land heerlijk klimaat en geen gestress en gehaast zoals hier in Nederland
vandaar dat wij er ook hard over nadenken om te gaan
en ja inderdaad je hebt daar wel nodig om te bestaan.en om te leven
en ik denk dat daar naar school wel mee gaat vallen, kinderen passen zich heel snel aan
mijn dochter heeft daar ook vrienden een Engelse vrouw getrouwd met een Turkse man
de oudste zoo was ook 6 toen hij in Turkije kwam wonen en die spreekt en schrijft vloeiend turks en die willen absoluut nooit weer terug
datis allemaal mooi om te horen, vooral ook dat hun zoontje van 6 het zo goed doet, heeft die ook op een internationale school gezetten of is die direct naar een lokale school gegaan.
Mijn man wekt hier in de ict( computers) en daar is veel vraag naar in turkije.
Mijn man heeft nu kontact met 3 nederlandse bedrijven daar, antalya, alanya en intanbul.
Istanbul zie ik niet zo zitten, erg massaal maar dat zal het denk ik ook niet worden.
leuk om zo wat te horen en ervaring uit te delen, doet je toch weer goed:-)
mijn man gaat werken in een restaurant als kok wat zijn beroep is en we gaan in istanbul wonen.
maar mijn man is zelf turks.
mijn zoontje is nu 9,5 maand dus aan school hoef ik nog niet te denken gelukkig hahah.
idd istanbul is erg groot en heel erg druk maar het ligt ook een beetje aan welke wijk je zou gaan wonen,zoals kurtkoy is heel rustig en nog wel meerdere wijken.
wij gaan of in maltepe of kartal wonen en misschien ook nog wel het europese gedeelte van istanbul.
istanbul is erg mooi maar ergggg druk.
het liefste gaan wij ook in eregli wonen dat is een plaatsje boven aan turkije aan de kust, ook erg mooi!
werk je zelf ook of wil je daar gaan werken?
ik ga daar niet werken misschien als de kleine straks naar school gaat.
wij hadden vorige week een hond mee over de grens (edirne) en dat was alles behalve een probleem; ze hebben even naar het paspoort (eu) gekeken, en verder niets gevraagd…
Erg leuk om de verhalen te horen van mensen die die stap zetten om naar Turkije te gaan emigreren.
Ik weet als het niet zou lukken om me turkse partner naar Nederland tekrijgen , er ook over nadenk om naar Turkije te gaan emigreren .
Tot nu toe denk ik er meer overna het feit dat ik een zoontje van 6 jaar uit me vorige relatie heb.
Want ik ben al een enige tijd aan het uitpluizen of ik mensen tref met een soort gelijke situatie maar die kom ik niet veel tegen , en ik ben erg benieuwd hoe het hun is vergaan , want me zoontje staat op nummer 1 , want ik wil wel dat hij ook happy is ,want als hij dat is dan is moeders dat ook he !
Vind scholen ook erg belangrijk , en tuurlijk past een klein kind zich erg snel aan …
Maar het blijft wel een hele stap … dus petje af voor degene die het hebben gedaan
Enne Corina ,
Ik kan je alleen helpen op je vraag hoe de turkse bevolking ermee omgaan met een hond ,
uit eigen ervaring weet ik dat de meeste grote plaatsen en die je zelf ook al aan geeft , is een hond ook goed geaccepteerd door de bevolking .
Ik zie veel mensen buiten lopen met een hond aangelijnd .
Ben zelf veel in de zomer maanden in alanya ,ik zie daar meer honden met een vaste eigenaar dan zwerfhonden voorbij gaan.
En in de wintermaanden ga ik veel naar Izmir en Aydin , en daar is het zelfde als in Alanya !
Ik zou zeker informatie vragen bij je vliegtuigmaatschappij , over hoe en wat ,en ik heb wel een site gevonden , misschien kan dat je ook een beetje inzicht geven ,
hoi in quarantaine,moet altijd 3 dagen van te voren opluchthaven van vertrek
alle spuiten nationaal en internationaal.
plus chip en paspoor,
alles te verkrijgen bij Uw dierenarts,
frank
NB… of ze er blij mee zijn weet ik niet ? maar je zal wel de aandacht krijgen van alle toeristen aldaar denk ik:))