Ik zou graag in contact willen komen met mensen (Nederlanders bijv.) die besloten hebben om in Turkije te gaan wonen.
Is er iemand die weet of er websites zijn waarop zij ervaringen met elkaar uitwisselen, websites waar ik meer kan lezen over het evt. emigreren naar Turkije?
Hallo
Er is een boek over alle aspecten van het wonen in Turkije: “Beleef Turkije” Wellicht dat je daar wat aan hebt. Ik heb het zojuist besteld dus kan je niet zeggen of het een goed boek is.
Wil je meer weten dan moet je maar even een emailtje sturen.
Ik zou het ook leuk vinden als je mij op de hoogte houdt van jouw vorderingen omdat ik zelf ook overweeg naar Turkije te verhuizen.
Groetjes
Karin
Hallo mijn naam is Erzsebet,ik ga me permanent vestigen in Turkije,Mahmutlar ,graag wil ik weten of er mensen zijn die iets weten over het vervoeren per vliegtuig van dieren ,ik wil namelijk mijn hond meenemen,het is een kleine hond en ik heb al van alles geinformeerd maar ik hoor steeds weer wat anders,zijn er misschien mensen die ervaring hebben ???bedankt alvast Erzsebet.
hello aan allen die naar turkije willen emigreren,ik heb er zelf zeven jaar gewoond en kan het iedereen aanraden,het was een geweldige ervaring,heb er vloeiend turks leren spreken en kan het nu nog steeds goed gebruiken op mijn werk,de taal leren is wel een must maar echt niet moeilijk,de bevolking daar is zeer behulpzaam en geduldig,de bakker,kruidenier en dergelijke zijn de beste leermeesters voor de taal snel te leren beheersen,geweldige mensen mooi land,gewoon doen zou ik zeggen…ooit ga ik terug voorgoed en binnen enkele weken alweer op vakantie in side…
beste vrienden van turkye,
ik ben op zoek naar info om met mjn gezin in turkye te gaan emigreren.
wat er al komt kijken bijwetgeving en problemen voor hollanders
kijk ook maar even op www.dutchtalk.info je kunt ook informeren naar selma ( een goede advocate die goed op de hoogte is van alles ,succes er mee . er wonen trouwens al een hoop nederlanders in Turkije ,zelf verblijf ik regelmatig in Oba en ook daar zitten een hoop Nederlanders:zon02:
ik heb zelf de informatie gevonden voor het vervoeren van huisdieren naar Turkije,misschien wel interresant voor mensen die dit ook willen doen,ten eerste moet je zorgen dat je huisdier is ingeent en een gezondheidsverklaring krijgt in het paspoort van het dier,dan de maatschappij waar je mee vliegt doorgeven dat er een dier meegaat,zij informeren en zorgen dan ook dat je alle informatie krijgt <in dit geval Corendon>het dier moet vervoerd worden in een kunsstof bensj op grote kopen van de hond, deze afmetingen doorgeven aan de vliegmaatschappij,de bensj moet met schroefjes aan elkaar zitten geen kunststof klemmetjes , de kosten voor het vevoeren van onze hond zijn 25 euro,maar dit kan per maatschappij anders zijn ,het dier 12 uur van te voren geen voedsel meer geven wel water ,water mag ook in de bensj,beslist geen pilletjes geven aan het dier om te zorgen dat het rustig word ,hierdoor daalt de bloeddruk nameijk <kan heel gevaarlijk zijn voor het dier >ook mag er per totale vlucht maar 1 huisdier mee informeer hier naar >je huisdier gaat wel in het ruim en er is NOOIT iemand bij aanwezig,het lijkt een heel gedoe maar valt in de praktijk best mee.groetjes van mij Erzsebet.
Hoi,
Inmiddels ben ik weer terug om persoonlijke omstandigheden. was een prima ervaring! Maar regel je zaakjes goed vooral met een gezin. Heb zelf met juridische rompslomp te maken gehad. Wil je alleen een tip meegeven heb je ooit iets te regelen op juridisch vlak ,werkvergunning ,woonvergunning ,verzekeringen,onroerendgoed enz. verwijs ik je naar dit adv.kantoor inTurksrecht www.adalet-hukuk.com ik ben gigantisch geholpen met goed resultaat. En vooral geen belachelijk hoge bedragen,ik wil deze info delen omdat ik zelf veel tijd en moeite moest doen om zo iemand te vinden.Succes!
Hoi, ik ben zelf turks en heb in mersin (zuid turkije) gewoond 4 jaar lang. ben sinds 2 jaar weer in ned.
je mag als buitenlander 3 maanden in turkije wonen, dan moet je even eruit om je visum te verlengen. als je er wilt werken dan heb je werkvergunning nodig. als je een goede markelaar hebt regled die wel je huis of je het koopt of huurt. Als je in een toeristische oord wilt blijven dan kom je niet veel problemen tegen, maar een goede juridische advies is altijd wel handig.
:zon02:hallo woon zelf in Turkije sinds een jaar(Denizli)je kunt een verblijfsvergunning aanvragen bij de vreemdelingen politie,kost voor een jaar rond de 450 euro,hoef je ook niet telkens het land uit.Ook wij hebben onze hond meegenomen maar dan met de auto:-)
Mijn ervaring is dat je in Nederland bij het Turks consulaat bijna het dubbele betaalt!
Je komt met toeristen visum Turkije binnen,en dan binnen 2,5maand langs de vreemdelingen politie gaan is binnen paar dagen geregeld.(je moet wel eigen adres hebben en stempel bij muhtar halen)
En ja je betaalt per jaar rond de 450euro.
Na 3jaar mits je man/vrouw Turkse nationaliteit heeft mag je Turks paspoort aanvragen.
He leuk, mijn vriend komt uit mersin
Is het daar leuk???
En is de bevolking een beetje modern?
Ik hoorde namelijk dat het net staphorst van nederland is>???
Hallo ik zag dat jij in Denizli woont! Ik ben hier nu ook een tijdje en zou graag met jou in contact willen komen. Maar ik weet niet of je daar wel voor open staat.
Dat lid heeft 3 jaar geleden ooit 5 berichten geplaatst. Ga er niet vanuit dat ze dit bericht nog leest.
Je kan ook het speciale Turkijeforum hier eens opzoeken, daar zitten ook een aantal ervaringsdeskundigen voor emi-/immigratie, wellicht ook iemand in de regio van Denizli.