Hallo allemaal.
Ik vertrek 20 september weer naar Tunesië, en ben onlangs mijn katje kwijt …
Zou graag eentje meenemen vanuit Tunesië (daar hebben ze 't ook niet goed, je raapt ze gewoon op straat op, en als ik eentje meeneem heb ik tenminste toch ééntje gered toch ??) lijkt me dus beter om een goede daad te doen door ééntje uit Tunesië mee te nemen, hier hebben al die katten 't toch een stuk beter …
Vorig jaar was ik met een vriendin in Tunesië toen ze een katje gevonden had op straat, we zijn ermee naar de dierenarts gegaan (ik heb wel eerst al die vlooien met m’n nagels uit z’n vacht gedaan :lol: niet bepaald leuk) en ze heeft een papiertje meegegeven met vacinaties enzo …
Toen mocht ie gewoon weer mee naar België … Best eenvoudig dus.
Weet iemand of dat nu nog steeds zo makkelijk gaat ???
Ja hoor, zo werkt het in principe nog steeds.
Alleen heb je kans dat je op de luchthaven ook de kat moet inchecken, kost ongeveer 20 dinar. Dan weet de bemanning dat er een kat aan boord is voor mochten er gekke dingen of zo gebeuren. Je weet maar nooit natuurlijk of hij je op enig moment ontglipt.
Succes, en zoek maar een liefie uit, het is zo triest.
Originally posted by Roma@21-08-2005, 22:27:28
** Ja hoor, zo werkt het in principe nog steeds.
Alleen heb je kans dat je op de luchthaven ook de kat moet inchecken, kost ongeveer 20 dinar. Dan weet de bemanning dat er een kat aan boord is voor mochten er gekke dingen of zo gebeuren. Je weet maar nooit natuurlijk of hij je op enig moment ontglipt.
Succes, en zoek maar een liefie uit, het is zo triest.
Roma. **
Goh, wat goed nieuws !!!
Want vorig jaar had de veearts iets gezegd over dat het veel ingewikkelder zou worden om ze mee te nemen naar België … Iets over dat ze moeten getatoeërd zijn ofzo :huh: Hmmm … Want ik wil echt eentje meenemen van daar, het is allemaal zo zielig En in september lopen er zoveel jonkies rond … :unsure:
Hier heb ik ook een vraagje over.
Eind Juli was ik in Tunesie en heb ik daar een katje ‘ontmoet’. Meteen de eerste nacht toen ik daar was kwam ik haar tegen, ik pakte haar op en ze begon te spinnen! De volgende dag bracht ze me naar haar kittens en vervolgens bracht ze de kittens 's nachts naar mijn appartement toe.
Nu zou ik graag terug willen om haar op te halen, maar hoe werkt het? Met de vaccinaties? Je moet toch 30 dagen wachten voordat ze het land uit mag, na de Rabies enting? Of is daar iets voor te regelen?
Ik ben toen in Port El Cantaoui geweest, Hotel El Mouradi Club Selima.
Misschien gaat er nog wel iemand naar toe hier op het forum? Ik heb echt HEEL veel foto’s van Lulu en ze was echt verreweg het meest aanhankelijke katje daar…
Hopelijk kan iemand me helpen, ik zou zo zelf terug gaan! Heb ik er echt voor over…
je kan toch niet zomaar een kat mee nemen? misschien is die wel van iemand (onze katten hebben bv ook geen halsband). wel aardig dat jullie ze een beter leven willen geven, mja er zijn vast dierenorganisaties daar waar je aan kan doneren (dan worden er meer katten geholpen lijkt me).