Een kitten mee naar huis

Vorige week was ik voor het eerst in Turkije , in Side. Als dierenvriend trok ik me het lot van de vele zwerfhonden en katten sterk aan. Een groot deel van de honden zag er wellliswaar redelijk uit. Daar een grote groep (70) toch teveel overlast ging veroorzaken zijn deze ingevangen en…
Bij het hotel liepen ook de nodige katten. Kleine Flo was zonder de verzorging van moeders alleen en woog nog slechts 450 gram. Een dag voor ons vertrek ben ik gaan bellen en regelen om haar mee te mogen nemen. Door de info op deze site vonden we snel de dierenarts in Side, Mustafa Koc. Hij heeft ons met alles geholpen en ook de maatschappij Corendon maakte geen probleem en Flo mocht mee naar Nederland.
Inmiddels weegt ze binnen een week 700 gram en zijn de bloedtesten negatief uitgevallen. Een druppel op een gloeiende plaat, ik weet het, maar Niks doen was voor mij ook geen optie.
Wens alle dierenvrienden in Turkije heel veel sterkte met het goede werk.

Wat lief van je…ik heb ook zoveel zwerfkatjes gezien daar, het enige wat we konden doen is eten geven, wat we dan ook hebben gedaan.
In 2004 heb ik bijna een puppy meegenomen, helaas wilde de portier van het hotel hem zelf houden.
Veel succes met je kitten.

Het jammere is dat de organisaties die ter plekke goed werk doen geen subsidie meer krijgen, en ze ook geen donaties meer werven(tenminste vroeger zag je ze op de markt, en heb ik ze wel eens gebeld als ik ergens een pup of kitten zag lopen!)

Hier lopen de asiels ook over, en zijn er zat beestjes die helaas geen huis krijgen…
Daar moeten de dieren gewoon massal ‘geholpen’ worden(dat gebeurde van die donaties ed, dieren waar het oor half af is, die zijn geholpen!)

Hopelijk mankeert het kleine monster verder niets, en zal het opgroeien tot een mooi ‘souvenier’ aan een heerlijke vakantie. Ik zelf ben meer van het aanpakken ter plekke,… er lopen nog teveel ‘Flo’s’ rond daar…:crybaby: terwijl niemand iets doet om DAAR te helpen

Deed de douane in Turkije en Nederland niet moeilijk?

Groetjes, Peter

Als de papieren in orde zijn doen die niet moeilijk. Moeilijker doet vaak de luchtvaartmaatschappij die toestemming moet geven vooraf…

Bedankt. Ik heb Transavia benaderd, want wij willen ook een zwerfkatje meenemen vanuit warm Turkije.

Er zitten hier ook asiels vol katten die een heel goed thuis zoeken!!!
(sorry ik vind dat we eerst voor onze eigen asiels moeten zorgen!)

Ik weet dat asiels vol zitten, maar deze kat wacht wellicht de dood. Dat is toch weer heftiger, niet? Verder is voor mij een kat een kat. En eigen katten eerst, telt niet voor mij =;)

Als de asiels hier niet leeggaan, gaan ze ook dood(worden ze geeuthaniseerd) dus…

Hopelijk komt er een leuk kitten mee…

Hey iedereen,

Zoals de meeste ben ik ook een grote kattenliefhebber (moeder van 3 poezen dames hihi)

Zoals Beppie eigenlijk al zegt puilen hier de asiels ook erg uit.
Het is erg aandoenlijk en zielig in Turkije maar als je is weet hoeveel mensen er hier in Nederland voor de vakantie de kat buiten zetten (soms zelfs in de buurt van de snelweg) dan denk ik dat beiden situaties wel gelijk zijn.
Ik zou zeggen, loop is een dagje mee met de dierenambulance.

Ik hoop dat Turkije zich gaat inzetten om alle katten en honden massaal te laten helpen, alleen dan denk ik dat dit groter wordende!! probleem opgelost kan worden.

Beste katten"povers"
Ook wij hebben al katten, die thuis op ons wachten. Maar als je een kitten in de ogen kijkt en weet wat zijn/haar toekomst is, dat is grensoverschrijdend. Fijn dat er toch zoveel mensen zijn, die zich het leed van dieren aantrekken. Wij zijn bekend met de dierenambulance! Ons huis is gezegend met een hond, twee katten, twee fretten en drie ratten.

Hier lopen 4 honden, 5 katten(tenminste tot 3 maanden geleden, nu ineens nog maar 2…:tear: ) dus ik ken de liefde!!!

Het is diezelfde liefde die, als ik de bewoners in Turkije zie, die hun dier niet laten helpen: Want (en echt zo heb ik de bewoners/bevolking horen spreken)

Die domme toeristen nemen ze toch wel mee naar huis, waarom zouden we aan geboortebeperking/sterilisatie doen!!!

Ja dan wil ik toch eerst de katjes(ook kittens) uit onze landen helpen.
Dus als alles gaat zoals ik hoop, zal ik rond sept okt weer op kittenjacht in de asiels hier gaan. 2 katten is zooo still ;)!!

Nogmaals: Ik hoop dat je een leuk kitten vind, dan naar de plaatselijke dierenarts voor een gezondheids attest(moet in staan dat het dier al 2-3 maanden geleden gezond verklaard is) en alle entingen ontvangen heeft. Dan zorgen dat je met het hotel/app de toestemming krijgt om het diertje daar te houden(en dat opzich is al genoeg ellende: Een buitenkat een tijdje ‘opsluiten’ in een hotelkamer en zorgen dat het niet ontsnapt) en dan de terugreis…
Dan hopen dat het diertje dus ook gezond is…

Eventueel roep ik dan ook mensen op om met div organisaties contact op te nemen, die graag honden en katten naar Nederland laten komen, maar mensen nodig hebben om dit transport te begeleiden. Ze mogen de honden niet als ‘cargo’ naar nederland sturen ivm kosten ed. Als mensen dan zeggen dat zij de honden begeleiden dan zijn de kosten stukken lager!!!

Wij zijn afgelopen nacht met de zwerfkat veilig thuisgekomen. De poes heeft zich voorbeeldig gedragen, als een echte dame.

Welkom thuis! en fijn dat de vlucht zo goed is gegaan!
Zal wel spannend voor jullie en de kleine geweest zijn
Heb je een foto van de kleine dame?

Groetjes Kim

Ik heb 2 foto’s in fotoalbum gezet.

Hoi!

Wat een schatje zeg!
Hoe ging dat eigenlijk met vliegen, mocht je haar bij je houden?

Groetjes Kim:dag:

Het was een heel geregel. Ik zal je het hele verhaal besparen. Uiteindelijk kregen we de finale toestemming bij de incheckbalie op het vliegveld van Izmir. De poes, Cici, reisde in het vliegtuig in een carrier.

Het is echt een dot. Nu thuis wennen aan andere katten, hond en fretten!

Voor hen die ook een kat mee wil nemen is het misschien juist goed om het hele verhaal wel neer te zetten!

Juist omdat het zo een geregel is is het belangrijk dat men weet wat er gebeuren moet

Heel veel geluk met de kleine Cici