Wie woont ook in Side?

Hoi ik ben marita en woon sinds 2 1/2 jaar in Side. Bevalt me prima maar mis soms het sociale kontakt met Nederlanders. Wie herkent dit en woont bij mij in de buurt? Of weet een van jullie of hier al een groep voor bestaat? Ik hoor het graag.

Reactie verwijderd door Hans.

hoi hans super bedankt voor je reactie. maar ik heb geen idee met wat je bedoeld met topic contactcentrum en kan het niet vinden. ik ben sinds 2 dagen pas op deze site dus alles is nieuw voor me. gr. marita

Reactie verwijderd door Hans.

Hoi Marita,

Ik ben al vaak in Side geweest en volgend jaar ben ik van plan om daar te gaan werken… voor langere tijd.
Heb jij misschien nog een goed idee waar ik kan werken?
Hoe bevalt het wonen en leven in turkije ?

Groeten Roos

hoi roos sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb operatie’s achter de rug aan mijn heupen, dus vandaar. het is zonder werkvergunning verboden om te werken in turkije. pas daar mee op want er wordt momenteel heel streng gecontroleerd door de jandarma. als je opgepakt wordt , wordt je voor langere tijd het land uitgezet nl. mocht ik je met wat dan ook verder kunnen helpen, heel graag hoor. ik woon in side/kemer. groetjes marita

Hoi Marita,

Beterschap !
Van de werkvergunning was ik op de hoogte, mijn vriend woont in Side dus dat gaan we zeker regelen.
Alleen het werk vinden is daar zo lastig!
Ik ben van plan om tegen Mei/Juni die kant op te gaan.
Mocht je iets weten hoor ik het graag.
Succes met je heup!

Groeten Roos

oke roos heel veel succes! als je zin hebt om langs te komen dan is dat altijd goed en gezellig hoor! ik ga zelf voor de bruiloft van mijn oudste zoon half juni naar nederland voor een paar weken. dus laat maar weten als ik iets voor je kan doen. groetjes marita

Ik ben aflopen zomer 2 keer op reis geweest naar turkije en was dus 2 keer in side.
Ik ken de stad dan ook zeer goed. Ook heb ik daar al veel vrienden gemaakt, waar ik bijna dagelijks mee chat.
Marita
waar woon je juist in side?
mag ik jouw adres?
Want ik heb daar ook nederlandse vrienden wonen.
In Ilicia wonen er belgische vrienden van mij
Laat nog iets weten ok?
groetjes
griele

Dag Marita,

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar jou varhaal.
Afgelopen oktober ben ik in Side geweest en heb daat een geweldige man leren kennen.
We zijn verliefd en hebben dagelijks contackt.
Nu wil ik graag in Januari naar hem toe voor een half jaar om te ontdekken of het blijvend is en zo ja dan wil ik graag mijn leven voortzetten in Turkije.
Ik heb echter geen idee wat en hoe ik het moet regelen.
wil en kun jij mij daar een beetje bij helpen.
Zodra ik daar ben zoek ik je op als jij dit ook wil natuurlijk.

groetjes Mariska

wat leuk, straks komen er nog veel meer nederlanders naar Side haha!

hoi mari

hoi mariska

uiteraard meid en je bent van harte welkom hoor en kunnen we samen babbelen over alles en nog wat. ik woon in side/kemer dichtbij de grote vlag op de rontonde. ik ben zelfs met de feestdagen in nederland en kom ca. 10 januari weer thuis. dus samen tijd genoeg toch??? groetjes marita

1 like

hoi ik woon in side/kemer dichtbij de grote vlag op de rontonde. super om andere nederlanders /belgen ook te leren kennen hoor! mijn emailadres is [EMAIL=“maritateering@hotmail.com”]maritateering@hotmail.com. tot snel groetjes marita

@Marita misschien niet handig om je mailadres openbaar te zetten, iedereen kan dit lezen he :wink: kan men beter een priveberichtje via hier sturen :wink:

oke bedankt voor de tip.

gr marita

Hallo marita’
ik lees dat je in side vlak bij de rotonde woont, daar hebben wij een appartement gekocht, ik als hollandse en mijn partner is een belg, In april komen we daar naar toe, dan is hier al wel zo beetje afgehandeld dat hoop ik toch. Ik loop mnog tegen 2 zaken aan., de ziektekosten verzekering hoe gaan we dat aanpakken ? heb jij enig idee. de een zegt sgk de ander zegt turkse verzekering. Het maakt me niet uit als ik het maar goed kan regelen. en dan de belastingen moet je in belgie en nederland belasting blijven betalen en he handel je het af. we hebben geen woning meer in belgie of nederland. Ik hoor graag reacties? In januari moeten we onze Tapu nog regelen misschieen een keer een kopje koffie?
groetjes yvonne