Summer Job In Side/Turkije

Hello everyone!

Al een aantal jaren kom ik Side ( provincie Antalya ) in Turkije.

Vorig jaar heb ik het seisoen in een hotel gewerkt op Mallorca.
Dit jaar kon ik helaas vanwege mijn contract niet opnieuw het zomer seisoen in het buitenland werken.
Wel heb ik besloten om volgend jaar, voor 7 maanden naar Turkije te gaan. Mijn zus gaat Augustes A.s permanent naar Turkije, op die manier zijn we toch samen volgend jaar, en turkije is mijn voorkeur anyway.

September dit jaar, ga ik voor 17 dagen naar Turkije, voor vakantie.
uiteraard neem ik mijn CV mee, en wil beginnen met solliciteren.

Is er iemand die voor een Nederlandse organisatie heeft gewerkt?
of gaat werken? dit seisoen of aankomend seisoen? zijn er tips?

Ik wacht het af.

liefs,
Jasmijn.

Hi jasmijn

ik ga je onderwerp even verplaatsen naar ons wonen en werken subforum, aangezien je vraag daarop betrekking hebt.

Veel succes

Leuk :smiley: ik ga over 21 dagen terug naar Side! Als het even mee zit ga ik er volgend naar werken als duikinstructrice maar of het gaat lukken is natuurlijk ook maar even afwachten. Met info kan ik je niet helpen, ik doe alles via de duikschool zelf. Maar wens je wel veel succes en plezier :smiley:

hee! wat leuk, jij komt uit Alkmaar! near me.
Wat een gafe job heb jij!.
Jammer dat je mij niet verder kunt helpen.
Volgende maand ga je naar Turkije, naar Side toch?
vertel eens, hoe ben jij daar terrecht gekomen!

Nou mijn job is het nog niet maar dank je wel :smiley: ik moet al mijn diplomas nog halen, dus ik zal grotendeels van mijn vakantie onder water doorbrengen.

Ik ben in mei op vakantie geweest met mijn beste vriendin. Ik vond het er echt helemaal geweldig, voelde me er echt helemaal thuis meteen!!! En ik leerde er een leuke jongen kennen.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met die duikschool. Ze hebben geen NLers in dienst terwijl er wel veel NLers op vakantie komen… dus opzich wel een goede zet als ze me in dienst nemen dacht ik zo haha.

Leuk dat je ook in de buurt woont hier in NL!

Ik kan je niet verder helpen omdat ik zelf ook enorm zoekende ben naar de juiste informatie. Dat is echt lastig te vinden! Die vakantie in mei was mijn eerste Turkije ervaring. Dus vandaar dat ik er zelf ook nog niet zo heel veel vanaf weet :slight_smile:

Maar we zetten door. Waar een wil is is een weg en ik wil in ieder geval héél héél graag :smiley:

Wat super, dat je nu naar je 1e ervaring in Turkije, ervoor kiest om de knoop door te hakken en daar te gaan willen werken. - maar liefde speelt nu dan ook een rol natuurlijk, dat maakt vaak de keuzes wat gemakkelijker om ergens voor te gaan.

Ik ben nu 5 keer in turkije geweest, ik ben eigenlijk ook net weer terug.
de eerste 2x waren vakantie’s met ons gezin.
de 3x ging ik mijn zus opzoeken die toen studeerde in Izmir.
de 4x ging ik samen met mijn zus om haar vriend op te zoeken waar ze inmiddels al 4 jaar mee is. en de 5x was afgelopen maart. 10 maart vloog ik samen met mijn zus naar Turkije, en zijn wij 2 maanden gebleven. Zij heeft daar inmiddels een eigen huis met haar vriend en gaat 31. aug, permanent daar wonen, haar Job; zij werkt voor een project onwikkelaar in Side ( familie bedrijf van haar vriend ).
In die twee maanden hebben we gereist, en ‘gelogeert’ in het midden van turkije bij haar schoonfamilie, wat een hele lange reis was - we hebben iets meer als 2000 KM in totaal getraveld.

goed, om mijn verhaal kort te maken…
in 5 jaar tijd, hebben we veel mensen ontmoet, heb ik daar zo’n beetje een eigen vriendgroep gecreeert en voel ik me niets anders dan thuis als ik weer terug in Side kom.
Ik weet tenslotte nu ook iedere hoek van de straat en beheers ik een beetje de turkse taal haha.

Succes met alles!
veel liefs

Tegek om zo’n reis te maken zeg! Ik vind dat netwerken ook onwijs belangrijk. Niet alleen om je niet alleen te voelen in een vreemd land maar soms kan je ook heel veel voor elkaar betekenen. Leuk dat je al een vriendengroep hebt daar! En dat je zus er ook permanent gaat wonen :smiley:

Nu moet ik wel zeggen dat Side niet bijzonder groot is hihi. Na 3x erdoor heen weet je het wel hahaha. Het is echt een hele fijne plek daar. Ontzettend aardige mensen ook. Ik ben blij als ik weer terug ben!!! Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen daar :slight_smile:

Klopt! Side is nou niet het meest grootste doprje, in Manavgat raak ik nog steeds de weg kwijt haha!. Ja wellicht komen we elkaar tegen. ik vlieg 31e van aug. weer naar Turkije! x