Werken in 2010 in Turkije, Side

Hallo allemaal,

Ik zou graag in 2010 in de zomer 3 maanden willen werken in een hotel in Side. Ik weet dat het geen vakantie vieren is!!!. Ik ben nu werkzaam als zwemonderwijzeres en geef ook watersport zoals aquarobic en aquajogging. Ik ben zelf ook erg sportief in het water. Ik werk natuurlijk met kinderen. Geef ze zwemles en organiseer daarbuiten ook activiteiten voor deze kinderen. ik heb ook in een groot attractiepark gewerkt, dus weet hoe ik met klanten om moet gaan. Ik zou graag willen werken in de animatie of miniclub.

Weet iemand met wie ik in contact kan komen om een vakantie job te vinden in Turkije?

Gr Nancy
[EMAIL=“kijk74@hotmail.com”]kijk74@hotmail.com

Hi Nancy

Welkom op het forum! Je bruist in ieder geval van enthousiasme en dat is altijd goed!

Als je echt specifiek in een bepaalde plaats werk zoekt of misschien zelfs bij een bepaald hotel, dan ben je er allicht al eens geweest. Ik zou ter plekke je CV afgeven of via mail doorsturen.

Ik zou hier op het forum eens even rondkijken naar berichten van andere mensen, de tips die zij gekregen hebben en hoe dat uiteindelijk verlopen is. Iedere situatie is anders, maar het geeft je allicht een goed beeld.

Wat je ook kunt doen, is, solliciteren via een organisatie. Op deze website kun je allicht wat vinden
http://www.recrajob.nl/
Of de grotere hotelketens…
Houd er wel rekening mee, dat je dan niet altijd kunt kiezen waar je precies te werken komt.

Verder zou ik ook in je achterhoofd houden, dat je zwart zult moeten werken. Ookal beloven ze vanalles, een werkvergunning krijg je niet zomaar en zeker niet voor animatie voor 3 mnd.
Ook zul je niet veel verdienen, dus ik zou alvast flink beginnen te sparen zodat je altijd geld achter de hand hebt. Plus als je de taal al spreekt of begint met leren, dan kan jouw zomer 2010 niet meer kapot!

Heel veel succes en veel plezier!

he thnx, voor de reactie.

Ik ben al Turks aan het leren en heb al wat cv’s via de mail gestuurd, maar hoor daar niets van terug. Ik weet dat je beter langs kan gaan in de hotels maar daar heb ik geen vakantiedagen meer voor. Ik heb de vakantiedagen gespaard voor 2010, dus ik kan er 3 maanden tussen uit en gewoon door betaald krijgen.

Ik zou graag met iemand in contact komen die kenissen of vrienden heeft in Turkije die in een hotel werken. Het gaat nu nog een beetje moeizaam.

gr Nancy

Hi nancy

ja op afstand solliciteren is erg lastig. Het is toch allemaal een beetje ons kent ons. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is, maar ik zou ongeveer 2 weken vantevoren gewoon gaan. Boek een (enkele) vlucht een een goedkoop appartementje voor 2 weken. En ga gewoon de hotels langs die jou aanspreken.
Vraag naar de animatie manager en neem je CV mee- met jouw enthousiasme moet het wel goed komen.

Maar waarom precies Side? Ben je er vaak geweest? Ken je geen mensen vanuit daar die je kunnen helpen?
Ik zou toch voorzichtig zijn met ‘zomaar’ mensen die je willen helpen. Je kunt beter op je eigen gevoel afgaan en ter plekke alles regelen. Allicht toch in mei op ontdekking gaan… al is het maar voor een paar dagen, dan kun je aardig wat hotels af.

Het zou zonde zijn als je droom door halve afspraken gemaakt via internet na een paar weken in duigen valt.
Allicht dat er andere mensen zijn die meer tips voor je hebben, ik neem aan dat ze dan wel contact met je opnemen!

Heel veel succes!

he,

Ik ben al twee keer op vakantie geweest in Side, dus ik ken daar de weg. Ik heb wel wat contacten met wat mensen daar maar die zijn niet zo snel, wil eigenlijk wel een beetje zekerheid, maar dat ga ik denk ik niet krijgen. Misschien ga ik wel even twee weken vakantie vieren en dan wat hotels afgaan. Er zijn er daar zoveel dus ik denk dat het wel goed komt.

bedankt voor de reactie

gr Nancy

Ik raad aan dat je via recrajob probeert. het is echt beter om via een Nederlandse organisatie aan de slag te gaan, dan heb je wat meer zekerheid en garantie.

Asteria Hotel neemt ook ieder jaar Nederlanders aan voor het animatie team. Betrouwbaar naar ik heb gehoord en je krijgt er redelijk betaald. Er werkt een manager die Nederlands spreekt.

Naast Asteria ligt Horus Paradise (nieuw 5 sterren complex) en Sandy Beach (van zelfde eigenaar) Kun je zeker proberen.

Verder Hemera en Barut Hotels (richting Kumkoy)

suc6…