Werken in Side of omgeving

Hallo allemaal,

Ik kom al jaaaaren in Turkije en ben daarom ook een toeristische opleiding gaan doen. Ik wilde graag naar Turkije dus dat was een goed begin…

Omdat ik nogal moeite had met talen (Engels/Duits) ben ik uiteindelijk terecht gekomen op een reisbureau. Nu inmiddels 5 jaar later zit ik daar nog steeds.

Ik ben toe aan iets anders, ik zou graag naar Turkije willen. Als eerst voor misschien 3-6 maanden.

Hostess is niets voor mij, ik ben meer het type van het contact met ‘blije’ mensen. Als hostess heb je dat een stuk minder.

Engels spreek ik inmiddels redelijk, Duits versta ik wel maar spreek ik niet zo goed. Ik ga een cursus Turks doen, dat lijkt me erg leuk.

Wat ik in gedachte heb is werken in een hotel. Het liefst in een soort animatieteam, dat lijkt me erg leuk. Hoe pak ik dit aan? Kan ik gewoon willekeurig een hotel mailen of gaat dit via een bedrijf die dan een hotel voor je zoekt die bij je ‘past’ ?

Qua werkvergunning/verblijfsvergunning ben ik op de hoogte hoe het werkt. Deze kun je zelf aanvragen en een werkvergunning kan aangevraagd worden door je werkgever… ligt aan de situatie want ze doen het niet altijd.

Mochten er mensen tips hebben, van harte welkom! Ik ben geen flauw idee hoe ik eea aan moet pakken… het vinden van werk is het grootste probleem, de rest komt (denk ik) vanzelf op zijn pootjes terecht…

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Annika

Hallo Annika,

Hartstikke leuk dat je in Turkije wilt werken. Op t moment werk ik in een hotel in de receptie. Ik heb zelf ook in een animatieteam gewerkt, maar ik moet je wel zeggen het is niet altijd zo rooskleurig als het lijkt. Vooral als je geen ervaring hebt met animatie moet je minstens jong zijn, er goed uit zien en duits of russisch kunnen spreken. (Omdat gewoonweg de meeste touristenhotels vol zitten met duitsers of russen.) Ook zijn ze animatiewerknemers moeilijk te vertrouwen, je zult nooit zeker zijn of je de volgende dag er nog werkt… tenminste … dit is als je ZWART gaat werken. Ik begrijp dat jij met een werkvisum al alles hebt uitgezocht. Weet wel dat de hotels voor animatieteam bijna zelf nooit een werkvisum zullen regelen, want dat is veel te duur, vandaar dat de meeste europeanen zwart werken daar. Tenzij je het via een officiele organisatie regelt zoals bijv TUI. dan zit je meestal wel goed ook met de arbeidsvoorwaarden.

Als je al zo veel ervaring in een reisbureau hebt, waarom probeer je dan niet receptiewerk of guestrelation? Een beter gerespecteerde baan en als je in een van de goede hotels terecht komt staat dat ook meteen mooi op je CV.

Met Vriendelijke Groeten

Maaike

Je kan op deze facebook groep kıjken Redirecting...

Bedankt voor jullie reacties!

Dat is inderdaad lastig. Ik ben op de hoogte dat ze in die sector heel ‘makkelijk’ zijn. Het lijkt me alleen zo leuk! Haha.

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om het via een touroperator te doen. Ik wil het liefst veel Nederlanders in een hotel. Dit omdat ik veel klanten spreek die terugkomen van vakantie en toch vaak een Nederlands sprekende animator missen.

In een hotel bij receptie lijkt me minder leuk, guest relations lijkt me wat saai. Lastig he! Haha.

Ik wil graag met vakantiegangers omgaan, daarom leek entertainment zo leuk, maar het is zo lastig te regelen allemaal!

Ik heb 3 weken terug iemand gemaild uit Tunesië die werkt in een animatieteam in een hotel in Turkije, maar helaas geen reactie gehad.

Op dit moment weet ik even niet wat ik moet doen. Hoe pak ik het aan… ik denk eerst maar eens beginnen bij de Nederlandse Touroperators…

als je echt per se animatie wil dan kan je werken via bijv.
http://www.tui.nl/nl/werkenbijtui/buitenland/index.html

Dit is goede organisatie, let wel op met minimum leeftijd, gesproken taal etc.
De kans is wel klein dat ze je precies in Side of omstreken kunnen plaatsen…

Veel succes en plezier!

maaike

Dank je wel!

Ik heb er net gekeken en 1 ding is al een probleem:
*Je bent multifunctioneel inzetbaar en niet gebonden aan een land of plaats; *
Ik ben gebonden aan Turkije>>> hahahahaha…:zon02:

ik begrijp wat je bedoeld :vak02: heb je al iets gevonden ? ik ben ook op zoek :vak01:

Nee nog niet :frowning: het is lastig, maar heb wel contact met 2 meiden die in Side in een hotel werken. Hoop dat zij iets kunnen… Maar ze zijn nooit online omdat ze druk zijn, dus wacht al een tij op reactie. Sinds april niks meer gehoord…