Nog steeds druk druk druk hier onze planning aan het maken… En ik moet zeggen, van de 26 dagen voor Thailand en Vietnam, blijven er steeds minder dagen over voor Thailand haha…
Maar… We twijfelen nog steeds de hele tijd over Tam Coc/Cuc Phong of SAPA? Nu hebben we eigenlijk zoiets van, 2 dagen minder Thailand en we doen beide! Echter… Zie ik nergens dat je kan zwemmen op deze tours, wat best raar is, want in Thailand staat dat er altijd met grote letters bij. Ook als ik kijk op sites wat je mee moet nemen naar SAPA en Tam Coc, staat er nergens swimwear? Klopt dit, kan je nergens zwemmen daar…?
Hopelijk kan iemand mij daarover uitsluitsel geven…:-))
Alvast bedankt!!
Volgens mij zijn en Sapa e.o. en Ninh Binh e.o. niet echt de streken waar je naar toe moet om te zwemmen.
Ik denk dat je beide gebieden moet bezoeken voor de natuur en de minderheden.
In beide gebieden zie je wel mensen zwemmen in de riviertjes, maar voornamelijk de lokale bevolking.
Wanneer je naar het nationale park van Cuc Phuong en Tam Coc gaat heb je je daar vlakbij een stadje liggen waar een soort kuuroord bij ligt.
Verwacht er niet teveel van, is een beetje basis.
Je kan daar zwemmen in het water van de bron.
Stadje heet Kem Ga; omgeving is daar helemaal geweldig.
Vind je Halong Bay prachtig dan vind je de provincie Ninh Binh en de aangrenzende provincie ook helemaal goed.
Cuc Phuong ben ik zelf niet geweest maar had me erg mooi geleken.
Tam Coc vond ik echt fantastisch maar dan moet je ook de omliggende omgeving verkennen, zelf overnachtte ik in Ninh Binh en heb ik 2 dagen een scooter gehuurd om rond te trekken. prachtig mooi die combinatie van rijstvelden en kartgesteenten. de kinderen (volwassenen ook trouwens)zijn ongelooflijk vriendelijk en zwaaien altijd en zijn niet opdringerig om te verkopen totdat je bij een toeristische attractie als tam coc komt waar ze om een fooi gaan vragen.
Toch vond ik Sapa nóg mooier, Sapa zelf was toeristisch en binnen 2 uurtjes gezien maar wederom scooters huren! of wandel met een hmong vrouwtje mee! Wij hebben de meest prachtige dingen gezien op de scooter door geregeld off road te gaan en daar waren de mensen nog geen toeristen gewend. Echter alle vrouwen van de hilltribes zullen je iets proberen te verkopen en vooral in Sapa zijn ze erg opdringerig.
voor het zwemmen moet je het inderdaad niet doen, daarvoor zou ik Noord-Vietnam uberhaupt overslaan (nha trang is perfect; vinpearl)