Vele mensen vinden Sapa een must.
Klopt Sapa is mooi en echt het bezoeken waard, maar trekt ook steeds meer touristen; nu 100000 per week.
Wil iets echt unieks bezoeken waar bijna geen Nederlander is geweest en nog niet ontdekt is door het massa tourisme en hou je van natuur, stilte, regenwoud, bergen, rivieren, apen en andere fauna, grotten, minderheden, homestays, trektochten door het regenwoud met overnachting in een tentje, enz enz.
Dit park heeft slechts 5000 bezoekers per week en 90% ervan zijn dagjes mensen.
Dan vind ik Cuc Phuong national park een prima alternatief.
Op slechts 1.5 a 2 uur vanaf hanoi.Geen gedoe met nachttrein boeken e.d., gewoon de bus.
Vooral samen met een bezoek aan de Tam Coc grotten met zeer touristische boottocht ( gewoon lachen, roeien en genieten van de omgeving en daarna naar Cuc Phuong.
Wanneer je dagen over hebt zeker enkele dagen reserveren.
Wie wil er niet zo wakker worden, na het stadsgeluid van bijv. Hanoi of Saigon?
[ame]early morning at cuc phuong national park - YouTube
Is gefilmd van een verblijf dat je daar kan huren.
Impressie van de omgeving; ben geen voorstander van het zelf rijden op een motor.
[ame]Cuc Phuong National Park - YouTube
Deze link geeft je een wat diepere impressie met bijv. de grotten.
Waarschijnlijk niet te volgen, maar kijk naar de beelden.
[ame]Vuon quoc gia Cuc Phuong - YouTube
Kijk zelf maar verder op You tube voor meer beelden.
Meer informatie over hoe er te komen en de mogelijkheden.
Ook kan je hier vrijwilligerswerk doen
In de nationale pers
Ik ben hier zelf nu 3 maal geweest na een vorige vakantie naar Sapa geweest te zijn. Persoonlijk vind ik dit mooier, maar smaken verschillen natuurlijk.
Maar geeft dit mooie park een kans.
gr.
Ton.
PS
Ik heb er geen enkel financieel voordeel bij, mocht dit zo overkomen.
Ook wil ik niemand iets opdringen, maar zou het alleen al mooi vinden dat er mensen zijn die de moeite nemen om dit te overwegen.
Met het geld dat daar besteed wordt kan het park verder met het behoud ervan.