Wij gaan in juni en juli 3 weken naar Vietnam. We reizen van Noord naar Zuid en in eerste instantie wilde ik graag naar Sapa maar nu heb ik ergens gelezen dat Pu Luong Nature Reserve, ongeveer hetzelfde is, in de Lonely Planet kan ik alleen totaal geen informatie vinden hierover! Heeft iemand anders er misschien ervaring mee.
Het zou voor onze reis wel makkelijker zijn om via Pu Luong Nature Reserve te reizen ipv eerst naar sapa dan weer terug naar Hanoi en daarna richting het zuiden. Maar graag zou ik wel wat meer informatie hierover willen of het wel net zo mooi is.
Zelf vind beide gebieden niet 1 op 1 vergelijkbaar.
De bergen in Sapa zijn hoger en in Pu Luong Nature Reserve heb ook niet zoveel van die terrassen met rijst; zijn er wel hoor.
Wel zijn er in beide gebieden diverse minderheden stadje waar je een homestay kan beleven.
Het is een prima alternatief voor Sapa, zeker , zoals al aangaf, voor een praktische route om naar het zuiden te gaan.
Je kan bijv. de route via de parken Mai Chau, Pu Luong en Cuc Puong nemen, grenzen praktisch aan elkaar.
Daarna via Tam Coc en Ninh Bing provincie naar het zuiden.
Zelf vind ik dit stukje Viet Nam echt een bezoek waard; ja dus, is heel mooi.
ook zul je hier veel minder touristen tegenkomen.
Sapa aan de andere kant is ook heel mooi.
Op het internet kun je vele sites vinden met informatie en foto’s.