Sapa te vergelijken met Binh?

Hoi luitjes hier nog maals met Diana. Ik zit nog steed met 1 punt waar ik niet echt uitkomt. Ik zou toch graag naar Sapa gaan maar zit met een ventje van 4 en gaan ook al naar de streek ninh binh is dit te vergelijken met Sapa? Zo ja dan moet ik het maar vergeten denk ik, zo nee is het dan te doen met ons ventje om naar Sapa te gaan. Met de nachttrein is geen probleem dat kent hij maar is het te doen om wat te zien daar wil niet alleen bij het hotel zitten dus zullen moeten lopen denk ik. Kan iemand mijn raad geven of iemand die er ervaring mee heeft. Groetjes en bedankt Diana :dag: >>>

Hallo Diana,

Je kan gewoon naar Sapa en omgeving en je hoeft echt niet in de buurt van je hotel te blijven.
Aan de nachttrein zul je niet ontkomen; maar las dat dat geen probleem is.

Je kan namelijk de zwaarte van een rondreis in Sapa kiezen.
Dus veel lopen of niet; Veel ouderen bijv. bezoeken Sapa ook en vele kunnen ook niet lang bergop lopen.

Struin even internet af naar zo’n tour; je kan er veel vinden en vergelijk de prijjzen en kijk of het je waard is.

Je hoeft Sapa echt niet te laten liggen omdat je met een kind reist; alles is eigenlijk mogelijk.

gr
Ton.

bedankt Ton.
ga lekker googlelelelelelelelele.

Nog 5 weken en 2 dagen kijk er zo naar uit lekker 2 maanden weg van hier.
:zon02: :vak02:

Hoi Diana,

Zelf heb ik Sapa met een gids en een auto verkend. Da’s geen probleem.

Heel veel plezier met de voorpret! :wink:

Groetjes, Anne

Hoi Diana,

Wij zijn vorige maand met 2 kinderen (3 en 5 jaar) naar Bac Ha gegaan (nachttrein)! Het was heel goed te doen. Wij hebben een brommer gehuurd en de omgeving zo verkend. Verder natuurlijk de zondagsmarkt gezien, echt een hoogtepunt! En lekker gewandeld daar.

Heel veel plezier!

gr Claudia

1 like

Hallo Diana,

Even een opmerking over het huren van een brommer boven 49.99 cc.
Dit is strafbaar, dus weeg heel goed de nadelen t.o.v. de voordelen verstandig af.

gr.
Ton.

Bedankt Ton voor je informatie.
Maar ik ga geen brommer huren daar, ga het risico niet lopen.

Gr. Diana :dag:

Nog 4 weken en 5 dagen joepie :cheer:

:cheer: Diana heeft voorpret! :wink: Leuk is dat he?

Groetjes, Anne

Wij gingen naar Sapa en Baca en vonden Baca mooier.
Ons videoverslag kan je hieronder bekijken:

[ame]Vietnam - YouTube

Veel plezier ginder

Ria en Guido

1 like

Hallo Wama,

Ik heb genoten van je video.
Keek er met weemoed na.
Deze film kwam van voor december 2007 of zelfs vroeger.

Wat is er ondertussen toch veel veranderd.
Wanneer je nu deze video zou maken zal je van de stranden 80% niet hetzelfde kunnen filmen omdat daar resorts staan.
Het stukje over Danag strand is zo goed als voorbij; is helemaal volgebouwd.
Ook het strand van Nha Trang en qui Nonh zijn resorts gebouwd of volgezet met strandstoelen.

Nu ik toch bezig ben.

Enkele jaren geleden ging je van de "hoofdstraat"naar de Japanse brug en er net voor links naar de rivier. Hietr vond je vele winkeltjes die lampions verkochten.
Deze zijn nu verdwenen en zijn verplaats aan de andere kant van de rivier, waar veel nieuwbouw is geplaatst.

In het noordelijk gebergte ( Sapa e.o. ) zitten nu 100000 touristen per week en de lokale bevolking is natuurlijk ook niet gek ( ruiken geld ).

Wanneer je echt nog wat oorspronkelijke bevolking en echt cultuur wilt zien in de noordelijke berggebieden, moet je echt niet meer in Sapa of Baca zijn. Maar ga van de normale route af.
De omgeving blijft natuurlijk onveranderd mooi.

Wil je echt iets hoe Sapa en omgeving vroeger was ( bergen zijn niet zo hoog ) is Cuc Phuong nationaal park wellicht een goed alternatief.
hier komen rond de 5000 touristen per week, waarvan er 4000 dagtriptouristen zijn vanuit Hanoi of Ninh Binh stad.

Vind het vreemd dat er weinig of geen mensen dit park op hun agenda hebben staan.
Het is veel minder touristisch ( ontiegelijk minder druk ) mooier, veel meer fauna, meer watervallen, mooie boottochten, makkelijker te bereiken, veel goedkoper, meer afwisseling, enz enz. ??? Snap het niet.

Weet je Wama, ik zit 2 maanden per jaar in Viet Nam sinds vele jaren en zie het land steeds meer veranderen; vandaar dat ik de verschillen zie en ik zou ook graag jouw video als leidraad gebruiken.
Helaas is dit niet meer een reeel beeld van het land. Natuurlijk wel de uitzonderingen van de oude gebouwen ( cham e.d ). monumentenzorg bestaat in Viet Nam niet.
In Saigon bijv gaan gebouwen van 1880 gewoon plat.

Misschien weer een vakantie naar Viet Nam omdat je ervaring van toen niet meer overkomen met die van nu.
Je kan dan weer opnieuw beginnen en vergelijken
Ik geef ook weleens tips aan mensen en dan ben ik er zelf en blijkt dat het restaurant of terras verdwenen is na 8 maanden.

Op “you tube” staat een video reprtage van iemand die daar tijdens de oorlog gelegerd was.
Deze man heeft de beelden van toen gekoppeld aan de beelden van zijn bezoek aan het land, geloof in de jaren 90, en deze geweldig gecombineerd in 10 delen.

Misschien iets voor jullie, omdat ik jullie video geweldig ( hobby ) vind en je zo misschien weer een uitdaging hebt. Reizen als Hobby en film en fotografie?

you tube deja vu vietnam ( you tube - Google-søk)

BTW site voot Cuc Phuon is

gr.
Ton.

1 like