Onze vakantie komt in zicht met nog minder dag 6 weken te gaan en de planning begint langzaam vorm te krijgen.
We twijfelen erg of we Sapa aan moeten doen of niet. Mijn vriendin heeft erg last van haar knieën en kan niet de hele dag lopen, toch lijkt het ons zonde om heel Sapa voorbij te laten gaan. Wat kunnen we het beste doen, een tour boeken of zelfstandig die kant op gaan?
Daarnaast is het weer (december) een obstakel… ik durf niet zo goed nu al te boeken omdat ik bang ben slecht weer te treffen. We zitten eraan te denken om een nachttrein naar Sapa te nemen, dan komt je vroeg in de ochtend aan… de dag daar rond te huppelen en savonds de nachttrein terug naar Hanoi, is dit een optie? kan ik in Sapa zelfstandig genoeg zien of moet je echt met een tour mee?
Na Sapa willen we door naar Huè, is er een vliegveld in de buurt van Sapa of moeten we terug naar Hanoi en vanuit daar de trein of vliegtuig pakken?
Ik weet dat er veel gesprekken zijn over Sapa maar zie door de bomen het bos niet meer, vandaar besloten toch nieuw topic te starten
Ik ben bang dat je moet vliegen vanaf Hanoi naar Hue.
Denk dat de vlucht van 8:50 dan de beste optie is; je komt vroeg aan een dan kan je meteen door naar het vliegveld.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met de knieën van je vriendin gesteld is , maar je in Hanoi of in Sapa zelf even kijken hoe het gaat.
Ik zou zelf ( in deze situatie ) niet met een groepstour mee gaan omdat je dan misschien ook veel moet wandelen en je aan het tempo van de groep moet aanpassen.
Of
In Sapa een tour regelen ( misschien prive ) met minder fysieke inspanning.
Of
Tour boeken in Hanoi met minder fysieke inspanningen ( misschien ook prive ).
Zelf zou ik het in Hanoi regelen of thuis, en dan voor een prive reis gaan, is wel duurder, maar kan je wel zelf je tempo bepalen, zelf beaplen wat je wilt zien enz.
Ook dan wel met een auto, gids, en sommige stukken wandelen.
Die ga je niet missen, de treinen vanuit Sapa komen echt vroeg in de ochtend aan in Hanoi.
Je moet zo denken tussen 5 en 6 uur.
Wanneer je de vlucht van 8:50 zou nemen, moet je rond 7:50 op hanoi vliegveld zijn.
Dit is ongeveer 1 uur rijden, dus voldoende tijd en je mag dan zelfs nog 1 uur vertraging hebben.
Wil meer speling , dan kan je natuurlijk een andere trein nemen die om 5 uur aankomt in Hanoi en dan heb je 2 uur speling.
Ik voorzie geen probleem, maar incidenten zijn natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten en deze kan niemand voorzien.
Maar misschien dat dit je wat kan helpen, zijn de tegemoetkomingen per klasse geboekte ticket en teruggave en kosten verzetten de vlucht.
Dus even kijken of het verschil tussen het goedkoopste ticket en de volgende het aantrekkelijk maakt om dit prijsverschil te rechtvaardigen icm de voordelen.