Deze zomer ga ik voor 3 weken naar Vietnam. We hebben een vlucht geboekt op Hanoi en vertrekken weer vanuit Ho Chi Minh.
Hebben we in deze 3 weken genoeg tijd om ook Sapa nog te zien, of gaat dit waarschijnlijk zoveel tijd innemen, dat we veel andere plekken zouden moeten skippen?
Is het de moeite waard?
Ik denk dat je Sapa wel kunt bezoeken. Als je de nachttrein neemt, scheelt dat alweer tijd. Je zou er 1 of 2 dagen kunnen verblijven en er een tour kunnen doen. Je kunt zelf bepalen of je een dagje met de auto weg wilt of een hike te gaan doen met eventueel een overnachting bij locals. Het is een hele mooie omgeving en ook erg leuk om een stam te bezoeken, dus ik zou het wel aanraden als je er tijd voor hebt.
Groetjes, Anne
Ps: ik heb je berichtje verplaatst, zodat je wellicht sneller reacties krijgt.
Hallo, wij zijn vorig jaar in mei naar vietnam geweest… Ook voor drie weken met aankomst in Hanoi en vertrek vanuit Ho Chi Minh. Wij hebben de nachttrein richting sapa genomen met daar een tour van drie dagen, overnachting bij de locals. Was echt een super ervaring, dus ik zou zeggen… niet overslaan… Veel plezier alvast want het is echt een super mooi land met heel vriendelijke mensen! Groetjes!
Hoi, mijn vriendin is net terug van drie weken vietnam. Ook noord naar zuid. Zij heeft het geskipped en vond alsnog dat drie weken erg rap doorreizen was. Misschien een binnelandse vlucht of twee een idee…
Ps: ik vlieg morgen naar hanoi en 1 dibg weet ik zeker: ik moet sapa zien!!! Hahaaa na mij erin te hebben verdiept ben ik ervan overtuigd dat het er zoo magisch moet zijn! Ik zeg goooo
Ik weet niet of je dit nog gaat lezen of je al vertrokken bent, maar wij hebben een vlucht genomen van Hanoi naar Danang en van Danang naar Ho Chi Minh. De prijzen weet ik niet meer juist. Dacht rond de 40€ per persoon per vlucht voor de eerste, de tweede was iets duurder dacht ik. Was met Air Asia. Fijne reis! Groetjes!
Wij hebben de nachttrein naar Sapa genomen, de nachtbus van Hoi An naar Nha Trang… En sorry, onze tweede vlucht was van Nha Trang naar Ho Chi Minh… Greetz!