Hoe Sapa en Ban Gioc waterval combineren

Hoi,

wij willen graag vanuit Hanoi naar Sapa gaan en we willen ook de Ban Gioc Waterval gaan bezichtigen.

Alleen is de vraag, is dit gemakkelijk met elkaar te combineren in een tour van ongeveer 5 dagen? En waar te boeken?

Aangezien we ook niet echt een goeie ervaring hadden met de nachttrein in Thailand, zouden we nu dus de nachttrein willen vermijden.

Wat zijn andere vervoersmogelijkheden? Rijdt er ook een trein overdag? In wat voor staat is die? :wink:

Alvast bedankt voor jullie reacties.

gaat er vervoer naar Ban Gioc vanaf sapa? hoe lang duurt het? en hoelang duurt het van Hanoi naar Sapa?

Van Hanoi naar Sapa duurt de hele nacht, de rest weet ik niet. Persoonlijk vond ik de nachttrein naar Sapa zeer comfortabel, de lakens waren schoon en de bedjes lagen best lekker.

Hallo,

Zoals Jenny al schreef is het het makkelijkste om met de trein naar Sapa te gaan en dan ook 's-nachts; scheelt je gewoon een dag.

Alles over treinen in Vietnam vind je op deze site.

Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online links from Vietnam

gr
Ton.

ik heb zelf nooit een nachttrein genomen omdat ik heel veel mensen hoor over dieven in de treinen, maar miss toch gewoon doen, aan de andere kant is een trein overdag ook leuk, dan mis je niks van het uitzicht… thanks!!

dieven in treinen?

in de trein naar sapa zitten bijna alleen maar westerlingen. nu hoor je mij beslist niet zeggen dat die niet stelen, maar ik wil alleen maar aangeven dat de sfeer anders is dan je misschien denkt. zo zaten wij met zijn vieren.

ECHT waardevolle spullen, zoals je paspoort en bankpas (lastig om kwijt te zijn) laat ik in een heuptasje om mijn middel zitten, of leg ik onder mijn kussen. daar zitten overigens ook SD kaarten met foto’s, die zijn voor mij ook waardevol :wink: andere spullen zitten in een rugzak, daar heb ik een flightpack omheen, en die kan ik evt dichtdoen met een slotje. wat ik overigens vaak niet doe… in veel treinen zit er een bagagecompartiment boven het gangpad en boven het raam, om dingen uit tassen te pakken moet je op bedden gaan staan. ik denk dat ik wel wakker word als iemand op mijn bed staat terwijl ik erin lig…

ik vind nachttreinen wel comfortabel. ik ben vanuit china naar nederland gereisd per trein, en dit jaar ben ik per trein vanuit bulgarije naar nederland gereisd. ook in vietnam en myanmar heb ik nachttreinen genomen. ik denk dat ik inmiddels dus redelijk wat ervaring heb :stuck_out_tongue:

Er zit trouwens ook een slotje op de deur van je slaapkabine. Regel je softsleepers (moet je zeker wel op tijd boeken, anders zijn ze al volgeboekt), dan ben je inderdaad met z’n vieren en mijn ervaring is ook dat je met medebackpackers in een slaapkabine zit.

Hardsleepers zijn ook te doen, vind ik. Je zit dan met z’n zessen in een slaapkabine, maar ook met medebackpackers. En of je de nachttrein of de dagtrein neemt, ligt geheel aan je eigen voorkeur, denk ik. Wil je geen dag missen of wil je juist genieten van het uitzicht?

Succes met uifioleren!

Groetjes, Anne