Aankomst Hanoi

Hallo,

Allereerst de complimenten voor dit forum: ik heb er al veel aan gehad met al jullie tips en ervaringen! Dank daarvoor! Ik heb nog wel een vraag nu. Ik vertrek maandag in mijn eentje voor een maand naar Vietnam :). Ik vlieg op Hanoi, maar ik kom dinsdag al aan om 5.30 uur in de ochtend. 's Avonds wil ik de nachttrein naar Sapa nemen (moet ik nog boeken). Wat is het nu wijsheid:

1. Een dagkamer boeken (hoe weet ik of dit mogelijk is in een hotel?)
  2. Bagage ergens opslaan en een dag door Hanoi struinen.
  3. Een dag later naar Sapa vertrekken ivm kosten overnachting (wel betalen voor een hotelkamer, maar niet de nacht er doorbrengen).

Ik hoor graag jullie tips!

Alvast bedankt!

Groet,

Jikkie

Hallo Jikkie,

Heb je post even een keer of drie moeten lezen om het te vergrijpen en denk dat het me nog niet helemaal gelukt; kan helemaal aan mij liggen.

Omdat je over "ik "schrijft ga ik er even vanuit dat je alleen reist?
en dan al over 2 dagen?

Ik weet niet waarom het zo snel moet , maar ik zou nu of morgen een hotel boeken in Hanoi en schrijven dat je rond 8 uur komt inchecken. Eerder is niet mogelijk want transfer naar Hanoi vanaf vliegveld is iets van een uur, tel even paspoortcontrole enz erbij op.

Dan wat shoppen voor Sapa en voor de aansluiting op de Halong Bay trip als je deze gaat doen, na het opfrissen.
Heb je dag erop tijd om Hanoi te zien en je bagage kan gewoon in je hotel opgeslagen worden.

Of je een hotel voor een dagdeel kan huren weet ik, normaal is het uitchecken om 12 en inchecken om 14 uur.

Maar ik denk wel dat wanneer je de Sapa trein gaat boeken , dit kantoor wel weet waar je je bagage kan bergen voor enkele uren.
Maar het lijkt mij wel een vermoeiend avontuur om na de vlucht nog een hele dag rond te lopen in een stad waar je niets van weet.

gr.
Ton.

Ha Ton,

Sorry voor mijn onduidelijkheid, een ander heeft uiteraard niet alle informatie. Ik heb pas in maart besloten om in april een maand naar Vietnam te gaan. Ik houd niet echt van grote steden en wilde dus na aankomst eigenlijk zo snel mogelijk door. Maar ik heb ingezien dat dit niet relaxed is, dus heb ik een overnachting in Hanoi geboekt en ga ik pas de volgende avond richting Sapa voor een trekking met de Sapa Sisters. Daarna terug naar Hanoi en direct door naar Haiphong waar een vriendin woont. Daar blijf ik een aantal dagen waarna ik naar Cat Ba Island ga om vanuit daar de Baai te bekijken ipv vanuit het toeristische Halong Bay. Daarna door richting Ninh Bin (NP), Hue, Hoi An en dan HCMC, Mekong Delta en daar de boot te pakken naar Phu Quoc. Daar een weekje relaxen en dan terug naar HCMC en A’dam.

Dank voor je snelle reactie en al je tips hier op het forum!

Groet,

Jikkie

Hallo Jikkie,

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de overnachting.

Mag ik je een fijne vakantie toe wensen en veel plezier in Viet nam.

Gr.
Ton.

Hallo,

Wij dachten net zoals Jikster te doen en een nachttrein te nemen naar Sapa nadat we die dag om 6u30 's ochtends zijn geland in Hanoi. Reden is omdat we nadien nog genoeg tijd doorbrengen in Hanoi telkens tussen Sapa-Halong Bay en Halong Bay-Ninh Binh.
In totaal is dit 2,5 dag Hanoi, 2 dagen Sapa en 1 dag Bac Ha. Dit lijkt ons een mooie verhouding en we kunnen Sapa/Bac Ha moeilijk verschuiven aangezien we op zondag in Bac Ha willen zijn.

Omdat we de eerste nacht meteen de nachttrein opgaan, kunnen we moeilijk onze bagage in het hotel waar we later gaan slapen, achterlaten. Weten jullie of er andere mogelijkheden zijn om bagage op te slaan?

Bedankt!

Hey,

Als je echt op budget en met backpack reist, dan raad ik aan om je bagage gewoon op je rug te houden. Wanneer je er wel 15-25 euro voor wil betalen: ga een redelijk hotel binnen (misschien eentje uit de Lonely Planet) en stel gewoon voor om iets te betalen om je bagage achter te laten, dat gaan ze normaal gezien niet weigeren.

Veel plezier!

Hallo Stephanie,

Wanneer ik je post zo lees , denk ik dat je het Hanoi hotel al geboekt hebt?
Het hotel zal waarschijnlijk ook wel centraal gelegen zijn om de eerste dag leuk door te brengen?

Heb je rechtstreeks geboekt, zou ik gewoon een mailtje sturen naar het hotel met deze vraag en lijkt me gek dat ze je niet zullen helpen.
Wanneer je niet rechtstreeks geboekt hebt zou ik ook gewoon mailen overigens.

Ik weet zeker dat ze vraag al meerdere keren gehad hebben en gehonoreerd hebben, misschien tegen een kleine vergoeding.
Niet geschoten is altijd mis denk ik maar.

Helpen ze je niet dan zoul ik het advies van Duke volgen.

gr.
Ton.