Hallo Kelly,
Goede praktische vraag Kelly.
Ik heb er nooit bij stil gestaan en de keren dat we naar Tam Coc gingen hadden we een auto bij ons.
Maar het lijkt me stug dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen, denk wel dat die niet gratis zullen zijn.
Maar wij zitten met 3 personen + 2 roeiers in een bootje/; denk dat de bagage net zoveel beslag innemen als 1 persoon, dus dan is het geen probleem. Misschien krijg wel lachend een roeispaan in je handen geduwd omdat er extra gewicht is.
Maar om Tam Coc en Cuc Phuong in 1 dag te doen kan wel, maar is op eigen houtje wel een avontuur en gehaast. er mag volgens mij niets tegen zitten.
Wil je het toch in 1 dag omdat je schema geen 2 dagen toelaat, zou ik een keuze maken om het wat relaxt te houden. Of erop wagen.
Wanneer je wel 1 dag over hebt, heb je diverse mogelijkheden.
Maar even wat informatie.
cuc Phuong is een geweldig mooi park, maar wil je er wat van meekrijgen is een gids wel een welkome aanvulling ( geloof dat deze 30 usd kost per gezelschap ).
Dus de opties
Alles op eigen gelegenheid, is bijna net zo duur dan aansluiten bij een groep, dus die boeken in Hanoi of thuis, wat je het liefste doet.
Groeptour zoeken en boeken vanaf hanoi en dan eerst naar cuc phuong en dan naar hoa Lu.
Dan heb je een overnachting in of Cuc phuong of Hoa Lu.
Dan verder naar tam Coc en na het varen de tour verlaten en naar Ninh Binh.
Groeptour vanaf hanoi naar Tam Coc verder naar hoa Lu ( daar overnachten ) en dan de dag erop naar Cuc Phuong en dan de tour verlaten en naar Ninh Binh.
Groeptour naar Hoa Lu , dan naar Tam Coc en naar het varen de tour verlaten en zelf naar cuc Phuong en daar overnachten. denk dan wel even aan de kosten van een gids.
ik heb even gekeken naar deze optie en de tour komt op 26 usd pp + hotel Tam Coc+ vervoer Cp+ gids + vervoer ninh Binh.
Misschien vergeet er nog 1 of twee.
kan ook prive en dan zit je rond de 150 usd pp, afhankelijk van hotelkeuze en route.
Bus naar phu Cuoc
Lp heeft niet helemaal ongelijk, maar grotendeels wel
Er gaat geen openbare bus naar Cuc phuong.
Maar omdat er diverse dagtrips en meerdaagse trips naar Cuc Phuong gaan, kan je bij sommige toursoperators ( mits er plaats is ) de lege stoel kopen, zonder deel te nemen aan de tour.
Is wel duurder dan de optie die ik je zometeen ga geven, maar wel makkelijker. deze optie wordt nergens aangeboden , dus je moet er wel om vragen en zoals geschreven niet alle organisaties doen dit, dus dat wordt wel even zoeken. denk dat je hotel daar je mee kan helpen. Zitten de tours vol, dan vervalt deze optie natuurlijk.
Maar om nu het beste in het park te geraken, deze link, anders moet ik hem overtypen, en heb altijd al een hekel gehad aan overschrijven; associeer ik met strafwerk van vroeger.
Ik denk dat ik je voorlopig wat stof tot nadenken heb bezorgt en laat het hier even bij.
gr.
Ton.