Mooiste nationale parken van Vietnam

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wie er welke nationale parken heeft bezocht in Vietnam en wat volgens jullie het mooiste park is en zeker een aanrader is om te bezoeken!

Ik ben benieuwd!

Gr, Potje81

Ik heb er uiteindelijk geen bezocht (wilde wel heel graag), maar het bleek heel duur te zijn om er te komen (nabij Hanoi heb ik het dan over). Ik hoop dat iemand anders tips voor je heeft!

Groetjes, Anne

Dit geld ook voor mij… Wilde graag maar erheen gaan was duur

Hallo P,

Ik ben in de onderstaande parken geweest

Cuc Phuong Park - Tamcoc
Phong Nha-Ke Bang National Park

Eigenlijk wil ik geen keuze maken want vond beide mooi.
Ook kan je in beide parken leuke boottochtjes maken en daar ben ik een liefhebber van.
Ook in beide parken vind je grotten; in Cuc Phuong wat meer.

gr
Ton.

Ton,

de boottocht die je in het Cuc Phuong Park maakte , is die vergelijkbaar
met de boottochten in de omgeving van Ninh Binh ?
Heb je dan meer dan 1 dag in dit park doorgebracht ?
nog een idee van de kostprijs ?
heb je daar een gids van doen?
liggen de bezienswaardigheden daar ver van elkaar ? of zijn die allemaal
in die boottocht opgenomen ?

geert,

Hallo Geert,

In het park zelf heb ik geen boottocht gemaakt ( staat er misschien wat ongelukkig).
Maar Tam Coc ligt er dicht bij en wordt veel in 1 adem genoemd met het park zelf.

We hebben het bezoekerscentrum en een soort stichting AAP bezocht en een voettocht van 3 uur gemaakt door de bossen.

Vandaaruit zijn we naar Ninh Binh gegaan en overnacht en in Tam Coc
de toeristische boottocht gedaan ; maar was wel heel mooi; maar ook veel touristen.
Ze noemen het "het Halong Bay "op het land.
Er staan overigens foto’s van mij op deze site bij de fotoafdeling.

Wat de prijs was weet ik niet omdat dit in 1 pakket zat ( reis van 18 dagen met gids en busje vanaf Hoi An).
Zag wel na wat gegoogle dat het vanuit Hanoi behoorlijk aan de prijs is, bijv.

http://www.hanoitraveltours.com/

Maar omdat je toch in Ninh Binh wil verblijven (Tam Coc is er vlakbij ) kan je die al combineren met het reizen. Kan je gewoon boeken daar en ook naar het park zelf is goed te doen op 1 dag ( of meerdere als je dat zou willen ) en dat maakt het waarschijnlijk wat goedkoper.

gr
Ton.

ps
Zag een foutje in mijn vorige post.
In Phong Nha Ke zijn meer grotten.

ok Ton ,
de waterrijke omgeving in dat prachtig natuur-dekor rondom Ninh Binh is de hoodreden van mijn halte aldaar .Deze stop blijft sowieso in m’n reisschema zitten tenzij … het weder begin januari aldaar echt niet te doen is …
De vele mooie foto’s waaronder nu ook de jouwe bevestigen alleen maar m’n keuze !
geert,

cat ba ?

ik had hier eigenlijk ook reacties omtrent het natuurpark op cat ba verwacht …of hoort die niet bij de nationale parken …
Heb er tot nu toe weinig enthousiaste dingen over gelezen …?
Wel al gelezen dat het op cat ba aangenaam biken is ???
wie heeft ervaringen met fietsen aldaar ?

geert

Cuc Phuong Park - Tamcoc die wordt zeker mee genomen in de opties! Hier had ik ook al het een en ander over gelezen. Het verblijf in het park schijnt goed te betalen te zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen in Cat Tien. Ik heb gelezen dat dit ook wel de moeite waard is maar dat het verblijf in dit park juist erg duur is??

hallo ,

zat net op het TTT-forum van de lonely planet en zag er volgende interessante link ivm “vietnam national parks” :

http://vietnamtours.vietnamtour-guide.com/2011/06/vietnam-national-parks-nature-reserves.html

geert,

1 like