Iemand nog goeie tips of een mogelijke wijziging in het programma.
Zit zelf te denken om de stad Phnom Penh te ruilen voor een dag extra in Ninh Binh. Het lijkt me een prachtige omgeving om te bekijken. We willen daar graag de boottocht + fietstocht maken. Ik weet niet of dat haasten wordt vanuit Mai Chau. En dan ook nog de grotten bekijken en een tempel op een berg beklimmen. Mmmm…
Helaas kunnen we de vakantie niet een dag langer maken.
Druk schema, maar wel met diverse rustige plaatsen zonder al te veel touristen; in noord Viet Nam.
Misschien een tip.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met Ninh Binh?
Hoop alleen dat je niet de stad bedoeld maar de provincie.
Waarschijnlijk een bezoek aan de Tam Coc grotten erbij; is een aanrader ondanks dat het super touristisch is. Is niet zo’n hele lange roeitocht maar ik vind het elke keer toch weer leuk.
De omgeving waardoor je vaart is prachtig.
Voor de overnachting zou ik het nationale park van Cuc Phuong uitkiezen.
Dit park kan de competitie met Halong Bay en Mai Chau moeiteloos aan.
Ik ben in beide geweest, 1 x 2 dagen in Mai Chau en 3 x 3 dagen in Cuc Phuong.
Ben je nog onbekend met dit park, kijk dan even op het topic "alternatief voor Sapa ".
Alternatief heb je eigenlijk zelf al gevonden door je keuze voor Mai Chau.
Ik wil toch ter overweging geven om Halong Bay helemaal te laten vallen en dus daar die extra dag vandaan te toveren.
Op deze site vind je diverse meningen van geweldig tot zwaar overgehypt.
Ik behoor tot de 2e categorie; is heel mooi maar na een tijdje heb ik het echt wel gezien.
En bedenk wel dat het ook heel touristich is in vergelijking van de beide parken.
Schrijf ik eigenlijk mezelf wel tegen, maar Tam Coc is maar 2-3 uur en Halong Bay 24 uur.
Met Mai Chau en misschien Cuc Phuong heb je een heel mooi alternatief en financieel scheelt het een slok op een borrel.