Zwemmen met dolfijnen

Deze zomer ga ik bij mijn vriendin op bezoek die stage loopt in Manila,nu ben ik helemaal gek van zwemmen met dolfijnen en walvishaaien, en heb wel eens gelezen dat hier in Filippijnen goede mogelijkheden voor zijn, Iemand die weet wat de mogelijkheden zijn,en in welke plaats dat is,en hoe ik daar vanuit Manila kom.

Hoi.Eleen, het zwemmen met de walvishaaien speelt zich af nabij de plaats Donsol, maar in zag dat je deze zomer in filippijnen bent,en het seizoen dat de whalsharks aanwezig zijn loopt van januari tot mei,daarna trekken ze weg naar de oceaan.Dus deze zomer ben je helaas te laat,voor die mensen die binnenkort naar filippijnen gaan ,je moet er beslist heengaan ,geweldige belevenis om met deze dieren van 10 tot 15 meter land te zwemmen,ze zijn beslist ongevaarlijk voor mensen,eten alleen plankton meer info op de site www.donsolwhaleshark.com en www.sorsogontourism.com Donsol ligt op een klein uurtje vliegen van Manila, het dichtsbijzijnde vliegveld bij Donsol is Legaspicity op een uurtje rijden van Donsol. Het zemmen met dolfijnen kan wel het hele jaar door . Dit word vooral gedaan op het eiland Bohol http://whales.bohol.ph en ook op het eiland negros www.dumagueteoutdoors.com worden dolphintrips georganiseerd. Beide eilanden zijn met een binnenlandse vlucht vanuit Manila te bereiken, voor ongeveer 50 euro hebje een retourvlucht met pacificairlines www.cebupacificair.com

hallo,
bedankt voor de informatie.
weet iemand misschien een plek dichter bij manila?

Nee, Manilabay is dermate vervuild dat in dat water geen dolfijnen of whalesharks voorkomen,maar er is wel een goot openlucht dolfinarium by Subicbay net boven Manila,erworden dagelijks mooie shows gegeven,en je kan ook priveshows met dolfijnen doen,waarbij je jezelf kan laten voorttrekken door dolfijnen, hun site is www.oceanadventure.com.ph op youtube staan ook moiie filmpjes van de whalesharks in Donsol trouwens www.youtube.com/watch?v=Ip-jQr-c8Y4&feature=related

Te gek zeg dat filmpje van die whalesharks,jammer dat ik er nou net ben als het seizoen voorbij is,wel wil ik dan naarde dolfijnen in Bohol, hoe kom ik daar precies vanuit Manila, en is er nog meer te doen dan alleen die dolfijnen?

Op Bohol kun je verder de chocolate hills bezoeken en het primaatje Tarsier bekijken. Je kunt ook mooie tochten over de rivier maken. Je komt er door vanaf Manila naar Dumaguete te vliegen en dan met de boot naar Tagbilaran te gaan. Verder vervoer op het eiland is prima per bus te doen. Succes en heel veel plezier! De Filippijnen hebben op mij grote indruk gemaakt!

Er zijn trouwens nu ook rechtstreekse vluchten vanuit Manila naar Tagbilaran de hoofdstad van het eiland Bohol,die door cebupacific worden uitgevoerd. Tarsiers zijn hele schattige diertjes,is de kleinste apensoort ter wereld ,en lijken een beetje op een kruising tussen E.T. en een eekhoorn,ze zijn niet groter dan je hand. Op bijgaand filmpje zijn ze goed te zien. www.youtube.com/watch?v=ZYaxg5NZW_g

tochten over de rivier met de boot lijkt me wel mooi ja! bedankt.
en die aapjes zijn ook wel leuk om te zien.
verder nog meer ideeen?