13 maart vertrek voor 3,5 maand naar Manila om daar stage te gaan lopen. Ik heb daar vrij veel vrijheid om in de weekenden (eventueel met enige uitloop) door het land te reizen. Ik wil hier dus ook volop gebruik van gaan maken. Het lijkt me leuk om dit met 1 of meerdere mensen samen te doen. Dus ben je rond deze tijd ook op de Filippijnen laat dan iets weten dan kunnen we misschien samen wat ondernemen. Ik ben 21 jaar en 4e jaars student hbo logistiek en economie. Ook tips van dingen die ik zeker gezien moet hebben zijn altijd welkom.
Hoi koen hoe gaat ie in Manila ? Bloed heet daar nu verwacht ik ? Dingen die je zeker moet zien zijn de whalesharks in Donsol, de rijstterrassen in Banaue, de chocolate hills en tarsiers in Bohol , de undergroundriver in Puerto Princesa. Al deze plaatsen zijn vanuit Manila met een binnenlandse vlucht binnen een uurtje te berijken. Verder zijn er diverse bounty eilanden die zeer de moeite waard zijn voor een strand en relaxvakantie, met name de eilanden Boracay, Malapascua , Bantayan, Camiguin, en Siargao. Manila zelf heeft niet zo veel te zien, alleen de chinese begraafplaats in Santa Cruz, de oude binnenstad Intramuros, fort Santiago en Lunetapark zijn de moeite waard. OP een paar uurtjes rijden van Manila heb je ook diverse leuke dingen ,de watervallen van Pagsanjan, en de Taalvulkaan bij Tagaytay. Goede bestemming voor voor een weekeind uit is Puerto Galera, 2 uurtjes vanaf Manila met de auto naar de haven van Batangascity,en dan nog met de boot overvaren naar P.Galera, hier zijn mooie stranden ,plenty duikscholen, en goede uitgaansmogelijkheden met diverse barretjes en discotheken. Koen meld je zelf aan bij de Nederlandse club in Manila, hun organiseren met koniginnedag altijd een heel leuk feest, en zo kun je ook in contact komen met mensen die er al lang wonen en alle in en outs in Manila weten www.dutchclubmanila.org