Wat te doen in de tussen tijd?

Goedemiddag allen,

In April ga ik voor een maand naar de Filippijnen. En 2 vrienden komen een paar dagen later aan. Tot die tijd wel ik nog niet de meest populaire bestemmingen bezoeken in de omgeving.

3 April kom ik in Manilla aan. Hier wil ik dan tot 6 April wachten tot het eerste reis gezelschap aankomt. 11 April komt de 2e persoon aan in Manilla.
Nu de vraag wat jullie mij kunnen adviseren om te gaan doen?
6 April komt een vriend al vrij vroeg aan op het vliegveld en we willen dan het liefst meteen weg uit de grote stad en eigenlijk naar een plek om even tot rust te komen, te relaxen en genieten. Dit moet dan wel makkelijk bereikbaar zijn vanaf het vliegveld en zeelf zat ik te denken aaan iets wat niet langer dan 2 a 3 uur reizen is.
10 of 11 April moeten we dan weer terug naar Manilla om nog een vriend op te halen. En vanaf dan willen we naar Palawan gaan en vanuit daar verder trekken tot 30 April.

Alvast bedankt als jullie mee willen denken.

Ik zit te denken aan Puerto Galera, Mindoro. Met de bus van manila naar de pier in Batangascity is ongeveer 2uur, als je niet op eenpaar centen meer of minder kijkt ,kun je ook de taxi nemen= sneller,maar duurder. In Batangas steek je met de veerboot over naar Puerto Galera, duurd anderhalf uur.

Puerto Galera heeft diverse stranden, hou je van drukte, uitgaansleven of duiken, kan ik je Sabangbeach, Big Laguabeach en Small lagunabeach aanbevelen. Hou je niet zo van drukte en nachtleven is whitebeach een goed optie, en zijn wel restaurants daar. Nog rustiger zijn Aninuan en Talipananbeach. Hoe verder van het uitgaanscentrum (Sabang ) je komt hoe rustiger de stranden worden.
Leuk is ook een scooter huren en naar de Tamaraw watervallen gaan. Is denk ik half uurtje rijden richting Calapan. Ook kan je inheemse stammen, de ,Mangyans, die in de bergen wonen bezoeken. Meeste resorts kunnen wel een gids voor je regelen.