Beste forumdeelnemers,
Graag wil ik tips en/of ervaringen over het zwemmen met dolfijnen op de Keys. Wij (2 volw. en zoon van 13) gaan begin juli naar Florida en verblijven een paar dagen op Key West. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt.
Gr. Olivia
Ik ben in 1998 gaan zwemmen met de dolfijnen op Islamorada bij Theater of the Sea. Ik vond het geweldig.
Je krijgt eerst uitleg over de dolfijnen en over wat je wel en niet mag doen.
Daarna worden er wat kunstjes getoond en word je door de dolfijnen door het water getrokken. Als laatste mag je dan vrij zwemmen met de dolfijnen.
In 2008 en 2010 zijn we met de dolfijnen gaan zwemmen in Discovery Cove, Orlando. Een heel andere ervaring maar je hebt daar de hele dag verzorgd. Lekker relaxen, zwemmen en snorkelen en alle maaltijden, snacks en drankjes zijn inclusief. Een ontzettend fijne verzorgde dag.
Mijn dochter (toen 13 jaar) en ik hebben drie jaar geleden met dolfijnen gezwommen bij het Dolphin Research Center op Grassy Key. Wat mij aantrok was dat dit een non-profit organisatie is dat veel onderzoek doet. Er worden daar ook zieke dieren opgevangen en verzorgt. Alle opbrengsten worden in de verzorging en onderzoek gestoken. Het is een klein park maar wij vonden het daar helemaal geweldig! Van te voren krijg je uitleg hoe er omgegaan moet worden met de dieren, daarna ga je in kleine groepjes met ze zwemmen en spelen. Ze hebben een eigen web site, daar kun je er meer over lezen. Wij hebben wel van te voren moeten reserveren want het was heel druk.
Succes en veel plezier!