Punta cana dolfijnen enz...

Hoi iedereen,

De 23ste juni vertrekken we voor 10 dagen naar Punta cana.
Wie kan er me zeggen hoe het weer rond die periode is daar. Veel regen ofzo?
En heeft er iemand ervaring met het zwemmen met dolfijnen?

Groetjes

Ik zou je dit graag afraden om met dolfijnen te zwemmen, die dieren worden van s’ morgens tot s’ avonds afgebeuld door de toeristen.Laat je niet wijs maken dat ze regelmatig rust krijgen, zolang er toeristen zijn om iets aan te verdienen moeten die dieren werken.Een dolfijn leert dat vlug om te werken. Niet werken-- geen eten zo simpel is dat.
Hun huid is vlug beschadigd door al die klauwende handen, met als gevolg ontsteking enz… Ben je ooit al eens door een kat gekrabt ??? . Wel voor een dolfijn is dit net het zelfde aan als zijn huid beschadigd is. Allee… trek er uw plan mee…" het zijn toch maar beesten" ???

NB: Het is bovendien erg duur om eens een dolfijn rond jou te zien zwemmen.

Lindatje: over het algemeen is het weer gewoon goed in die periode!! Echter het weer is zoals overal altijd onvoorspelbaar…

Ik zelf heb in Mexico met dolfijnen gezwommen, en moet zeggen een ervaring om nooit te vergeten!! Geweldig!!! De prijzen daar waren 100 euro voor 1 uur… maar het schijnt in de Dominicaanse goedkoper te zijn!!!

Gewoon gaan doen, anders krijg je spijt!

Boxs: wat zul jij een rotleven hebben… je bent over alles negatief!

Mens toch !!! heb jij echt niets anders te doen dan op deze site je met alles en nog wat te bemoeien, echt zielig.

Ik geef die persoon mijn belevenis… Kijk maar eens naar jou berichtenhistorie… alleen maar negatief en gezeik! Dus wie is er nou zielig? Als je niks beter te doen hebt dan iedereen hier komen afzeiken, blijf dan gewoon weg… maar dat is volgens mij al meerdere keren gezegd… maar blijkbaar een grote muur voor je kop!

Cynthia…hier wil ik me toch even mee bemoeien…niet om te zeiken, maar om dierenleed te besparen…

Zwemmen met dolfijnen is echt af te raden. Dierenwelzijnsorganisaties zullen dat allemaal aangeven. Het kan misschien leuk en educatief lijken, maar voor de dieren die dit ondergaan is het onnatuurlijk en veroorzaakt het veel stress. Wat BOXS aangeeft is gewoon de werkelijkheid. Helaas…

Maar…er is hoop…met een beetje (veel) mazzel kun je van heel dichbij zien als je gaat duiken. Da’s toch veel bijzonderder als een geconditioneerde dolfijn aaien!

Hallo Mensen :D!

Mellamo Linda, ik ben 21 jaar en nieuw hier, jawel.haha, en vind het lezen van jullie avonturen erg leuk!
Daarnaast ben ik nog niet zo thuis op deze site, dus is ff zoeken allemaal.
Ik hou enorm van reizen! maar dit is de eerste keer dat ik het ECHT helemaal alleen wil gaan doen maar ik weet niet hoe. Ik wil graag naar Dominicaanse republiek gaan, puerto plata,
Welke instantie kan ik raadplegen die me adviseert met de voorbereidingen? visa, verzekeringen enzo. Ik ga namelijk helemaal alleen. Ik weet niet zo goed hoe ik het op moet starten,
ik ben begrepen dat ik tot 6 maanden daar kan blijven en dan visa nodig heb?
Is het raadzaam de nederlandse ambassade in Santa domingo te raadplegen?

Ik hoop dat ik jullie mij kunnen en willen adviseren,

Vriendelijke groetjes,
Linda

Wellicht is dat inderdaad de beste optie om mee te beginnen!! Gewoon proberen, als zij het niet weten kunnen zij misschien wel helpen wie je dan moet hebben!

Succes!

hallo, hebben op pueto plata met dolfijnen gezwommen , ong € 125 betaald , ben er niet te entousiast over , lange wachtijden , hebben ong 1 uur gewacht voor we het park binnen mochten , daarna was er mogelijkheid om te snorkelen in een soort aquarium daarna een zeeleeuwen show , pas daarna 15 min met de dolfijnen , was leuk maar vond het duur voor wat het was , groetjes

Mm ja dat is absoluut duur!!! Wij hebben circa 50 minuten met de dolfijnen gezwommen voor $105.- p.p., nou ja wij waren gratis maar normaal was dat $105.- Maar goed dat is in Mexico, en gaat op afspraak, dus ook geen wachtrijen!!!

Hallo, ff over de discussie over het zwemmen met dolfijnen, ik heb ook gezwommen met dolfijnen, maar niet in de dom. rep.

dat heb ik in egypte gedaan.

ben afgelopen jaar wel in de dom rep geweest, geweldig daar.

maar wilde ook boeken voor zwemmen met dolfijnen maar werd afgeraden omdat de dolfijnen mishandelt zou worden.
dit werd verteld door de touroperator.

dat is ff wat ik kwijt wilde.

groetjes lorenz