wij gaan op huwelijksreis naar mexico in playa del carmen, weet iemand of we daar kunnen zwemmen tussen de dolfijnen? Is dat betaalbaar?
alvast bedankt
alena
Waar het iig wél kan is in Puerto Vallarta, gelegen aan de westkust van de gigantische Banderas Baai.
hallow
hier reageer is even
ja je kan zwemmen met dolfijnen ik ben zelf ook in playa del carmen geweest
maar wil je daar zwemmen met dolfijnen dan kun je dat doen bij x-caret
maar dat is een heel groot park en daar zijn nog meer dingen te bezichtigen er is een mooi strand en je kan er heel mooi snorkelen
het is een soort activiteiten park
een kaartje kost wel wat geld maar ja dat moet je er maar voor oover hebben en dan ben je alleen nog maar in het park dan moet je nog dat bedrag neer leggen voor die dolfijnen
maar jah veel succes er mee volgens mij kan je ook kijken op www .xcaret.com
succes
groetjes
He,
Ik heb vorig jaar met dolfijnen gezwommen in Xcaret, een groot natuurpark. Het park is geweldig (kijk op www.xcaret.com). Ik heb een uur met dolfijnen gezwommen. Je gaat dan in een groep met tien man en bent heel dicht bij ze en mag ze aaien. Het kost ongeveer $ 120, en is het zeker waard om mee te maken!!!
Wij zaten in Playa del Carmen en hadden in de ‘hoofdstraat’ een deal voor meerdere excursies gemaakt (o.a. ook een trip naar Tulum, wat ik ook voor geen goud had willen missen). We waren zelf met de bus gegaan, wat goed te doen was (ong. 40 minuten)
Groetjes Danielle
Hi Fujibum,
ik moet toch ook even reageren, omdat hier nogal wat misverstanden over bestaan…
Als je wil zwemmen met dolfijnen in gevangenschap, zoals het voor 95% wordt aangeboden in Mexico, zou ik zeggen…, niet doen! Kijk maar eens op www.wspa.nl en lees hoeveel dolfijnen het loodje leggen bij het vangen Laat je ook niet van de wijs brengen door mensen die zeggen dat de verzorgers lief zijn voor de dieren, want dat heeft niets met het andere feit van doen! Tuurlijk behandelen ze de dieren goed en houden ze er waarschijnlijk echt van, maar de vangst en het plaatsprobleem wordt daardoor niet gecompenseerd lijkt me.
Dolfijnen in bv Harderwijk planten zich voort door kunstmatige bevruchting…, dus verhalen over jonkies etc moet je echt wel met een korrel zout nemen. Ik ben 2 keer in Xel-Ha geweest om te snorkelen en heb daar de basins gezien voor de dolfijnen, gewoon barbaars om dieren die zoveel ruimte nodig hebben in zo’n klein “bakje” te plaatsen.
Ga liever voor een eco-tour en laat de dolfijnen zelf beslissen of ze contact met je willen of niet In Yucatan kan het bv bij Isla Holbox en bij Puerto Vallarta wordt een dergelijke tour ook aangeboden.
Grtn, Robert (die weer een hoop struisvogelgedrag verwacht )
Ik zal mijn kop niet in het zand steken, dus hier komt ook mijn (on)gezoute mening:
Ik heb gezien hoe die dolfijnen leven, soms echt te kleine hokken, soms groter… Maar waar het omgaat is hoe ze aan die dieren zijn gekomen!
Tuurlijk is er wat voor te zeggen dat iedere toerist met dolfijnen wil zwemmen, dat de locale bevolking er geld aan verdiend en dat de dolfijnen goed verzorgd worden… Maar check de site maar eens, dan ga je toch beseffen dat een ‘dolfin-encounter in the wild’ toch misschien een verantwoordelijkere manier is… en het is zeker een leukere!!
Originally posted by Hitchhiker@08-07-2005, 21:53:15
Ik zal mijn kop niet in het zand steken
dat had ik van jou ook niet verwacht B)
:wereld:Beste Robert,
Bedankt dat je dit stukje geschreven hebt. Wij waren in al onze argeloosheid vast van plan om op onze huwelijksreis met dolfijnen te gaan zwemmen. Een programma over de jacht en vervolgens jouw bericht bracht ons op andere gedachten. Zo zie je maar dat het effect heeft, wat je ook doet. Wij gaan het in ieder geval zeker niet doen.
Er zijn genoeg andere leuke dingen te doen dacht ik zo.
Bedankt en groet,
Rob & José
Hallo Rob & José,
ik ben blij dat jullie wat aan de informatie hebben gehad
Mexico heeft zoveel te bieden, dat je waarschijnlijk sowieso al tijd tekort komt:nod:
Fijne huwelijksreis gewenst!
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik woon zelf in Mexico op het eiland Cozumel. Ik ken veel ins en outs van deze bedrijven in Yucatan en wil nog even hieraan toevoegen dat het geld dat ze met scheppen verdienen aan de 1000 bezoekers soms per dolfijn, 7 dagen in de week werken echt niet ten goede komen aan de lokale bevolking.
Er zijn zoveel prachtige natuurlijke
dingen te doen in Mexico, dit hoort er niet bij.
Groetjes
Karen :wereld:
Hee!
ik Ben Esther een meisje van 13.
Mijn alle grootste droom was ook met dolfijnen gezwommen,.
ik heb dat gedaan in Mexico.
Het was super vet. Alleen we gingen eerst ergens anders zwemmen met dolfijnen, en later gingen we naar xcaret, ik zeg je 1 ding: Ga niet met dolfijnen zwemmen bij xcaret! dat is niet goed. zonde van je geld.
Gelukkig hadden wij eerst naar een park gegaan en later gingen we toen naar xcaret voor het park en niet voor zwemmen, het is daar klein, het water is vies, de mensen zijn dar niet aardig, de dieren zijn heel weinig bezig met je, het hok is klein! het zou zonde zijn,
Daarom moet je als ik jou was even vragen een dolfijnen zwemplek vlak bij Xcaret weet ffe niet hoe het heet. Daar moet je heen gaan en dan brengen ze je later naar xcaret als je ook nog daar heen wilt.
Het is beetje prijzig. Maar dan heb je ook wat!!
Niet xcaret doen als ik u was.
x.en veel plezier in Mexico!!!
hoi hoi esther mijn wens is ook om een keer te zwemmen met dolfijnen , en ik ga in oktober naar playa del carmen dus dacht ga naar xcaret dus ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van je berichtje .dus kan je mij vertellen waar jij de eerste keer bent geweest alvast bedankt groetjes natasja:dag:
Ik zal de informatie van de site van WSPA hier nog maar een keer quoten, want veel mensen weten vaak niet wat er voor leed achter dit ogenschijnlijk leuke vermaak schuilt.
Veel toeristen die naar Mexico gaan hebben vaak als grootste wens het zwemmen met dolfijnen. In Nederland kan dat niet, wat een zeer goede reden heeft…
Het treurige lot van dolfijnen in gevangenschap
Voor een dolfijn is zijn bassin een kooi. Deze snel zwemmende dieren, die complexe sociale groepen vormen als ze in vrijheid leven, kunnen zich in gevangenschap niet op natuurlijke wijze gedragen. Daarom voert WSPA campagne voor de sluiting van alle attracties met dolfijnen.De sterftecijfers en de abnormale gedragingen van dolfijnen in gevangenschap zijn het bewijs dat gebrek aan prikkels bij hen verschrikkelijke stress veroorzaakt. Lusteloos in kringetjes zwemmen is maar één van de vele tekens van verveling en psychologische nood.
De ruimte is ook een probleem – de bassins zijn erbarmelijk klein voor grote dieren met een enorme actieradius, die in het wild wel 80 km per dag zwemmen. Door het ondiepe water loopt de gevoelige huid van dolfijnen ook vaak pijnlijke zonverbrandingen op.
Door hen voedsel te onthouden, dwingen sommige trainers de dolfijnen repetitief en onnatuurlijk gedrag af, zodat ze ‘kunstjes’ uitvoeren voor het publiek. De honger dwingt de dolfijnen om hun meest primaire natuurlijke instincten te verloochenen. Ze worden zelfs getraind om zich op het land te werpen, ondanks het feit dat ze daarbij gevaar lopen.
Bezoekers zijn zich niet altijd bewust dat de ‘glimlach’ van de dolfijn, waar zoveel reclame mee wordt gemaakt, niet de emotie van het dier weergeeft. Het is gewoon de vorm van hun bek.
Sterven voor de vermaaksindustrie
In de Verenigde Staten bestaat al een groot aantal attracties met gevangen dolfijnen, en in de Caribische landen, Mexico en Latijns Amerika komen er steeds meer.
Hierdoor groeit de vraag dolfijnen, waarvan de meeste tijdens een wrede jacht uit het wild worden gevangen. Bij veel dolfijnenjachten, waaronder ook die in Japan, worden de honderden dieren die niet worden geselecteerd voor verkoop als levend dier op inhumane wijze geslacht voor het vlees.
Veel dolfijnen overleven het trauma van de vangst niet. Van de overlevende dieren sterft 53% binnen drie maanden gevangenschap. Gevangen dolfijnen lijden en sterven ook aan ziekten van de ingewanden, stressgerelateerde ziekten en chloorvergiftiging.
Dolfijnen onder stress en de veiligheid van mensen
Attracties waarin u kunt ‘zwemmen met dolfijnen’ kunnen de veiligheid van mensen in het contact met dolfijnen niet garanderen, zelfs niet als de dolfijnen in gevangschap zijn gefokt.Deze machtige dieren zijn vaak gestresst door het verblijf in een besloten ruimte. Het wekt dan ook geen verbazing dat al vaker gerapporteerd is dat ze mensen per ongeluk en/of opzettelijk verwondingen hebben toegebracht.
Zeg nee tegen het houden van dolfijnen in gevangenschap
Ga nooit naar een attractie met zeezoogdieren – alleen al het feit dat ze in gevangenschap worden gehouden is schadelijk voor hun welzijn.In plaats daarvan kunt u met een verantwoorde boottocht meegaan waarop dolfijnen in het wild worden bekeken en op zee genieten van het spektakel dat dolfijnen bieden als ze op hun eigen voorwaarden optreden. Bij een verantwoorde tour wordt geen enkele vorm van interactie met de dolfijnen goedgekeurd.
Doe met bovenstaande informatie wat je zelf het best lijkt.
waar rond Playa del Carmen kan ik dan wel goed met dolfijnen zwemmen??
Hoi,
Wij gaan in juli met ProDive Mexico op walvishaai excursie. Kost een paar centen maar volgens mij wel verantwoord voor de dieren. Met een beetje geluk komen we ook nog dolfijnen tegen? Niets mooier dan dieren in hun natuurlijke omgeving te bezoeken. Ik als duikinstructeur begrijp niet echt waarom mensen persé dolfijnen willen aaien en “knuffelen” c.q. aanraken. Ben het met voorgaande schrijvers eens; als ze contact willen komen ze zelf wel naar je toe. Heus!
ola,
Kan iemand me vertellen als je nu dolfijn vriendelijk ze kan bezoeken hier ja of nee, thx
Fré x
Ehm… Dinertje - lijkt me MEER dan duidelijk als je de eerdere posts hebt gelezen toch? Als je dolfijnen echt zo leuk vindt - NIET gaan zwemmen met ze…
Hartelijk dank voor de informatie omtrent het zwemmen met dolfijnen. Wij gaan zeker voor de eco tour.
hoi hoi,
wij gaan in augustus naar playa del carmen.
We hebben hier al een beetje gekeken waar je dat zou kunnen doen.
Xcaret en Xel-ha daar kun je het ook doen, maar hier zit je maar een korte tijd in het water met de dolfijnen en moet het heel onpersoonlijk zijn.
Wij gaan het doen in port aventuras, kleinschaliger, persoonlijker en daar zit je wel 40 minuten in het water met dolfijnen en het moet hier veel gemoedelijker zijn. Daarom gaan wij dat hier doen.
Natuurlijk heb ik er geen ervaringen mee ,aangezien dit voor ons de eerste keer wordt. Als iemand nog meer info heeft, of iets beter weet, hoor ik het graag
groetjes
Jammer he, o.a. aan ISIS127, dat de meeste mensen die het forum om advies vragen toch ervoor kiezen om te gaan zwemmen met dolfijnen in gevangenschap. Ondanks alle inspanningen en afraden zal het er wel nooit van komen dat er geen enkele dolfijn meer in gevangenschap leeft. Erg jammer. @ Priscilla25: een duikbrevet en veel geduld!