Zwemmen met Dolfijnen!

Hallo Allemaal!

In oktober ga ik naar Kreta; Malia en ik zat een beetje te zoeken op internet over info over dit gebied en ergens kwam ik tegen dat je een reis naar Kreta kunt boeken speciaal om met dolfijnen te gaan zwemmen…
Nu was mijn vraag of iemand toevallig weet of je ook zelf vanuit Kreta naar de omliggende omgeving kunt gaan om daar met dolfijnen te zwemmen.
ik heb gehoord dat je ze in het wild maar heel weinig ziet daar, weet iemand misschien of je daar ook met tamme dolfijnen kunt zwemmen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen of tips geven, want dit is echt mijn wens!! :smiley: :smiley: :smiley:

Groetjes Annemarie

Hallo Annemarie

Met dolfijnen zwemmen is ook een grote wens van mij.
Nu las ik net je bericht en vroeg me af of je ook met dolfijnen hebt gezwommen of wilde dolfijnen hebt gezien?
Als dat zo is hoop ik dat je er misschien info over hebt want dat lijkt me namelijk erg leuk.

greetz mumpke102

Hoi,Marietje.
Ik denk dat dat niet gaat lukken.
Ik kom met mn vriend al 10 jaar op kreta en nog geen dolfijn gezien.
Ben al paar keer met een boot mee geweest maar nee.
Bij ons in Rethymnon heb je van die boten en ze zeggen dan dat de dolfijnen mee zwemmen 9 van de 10 keer is het niet zo.
Een griekse vriend van ons zegt dat het heel erg weinig voorkomt.
Want net als jij is het ook mijn wens om ze te zien of mee te kunnen zwemmen maar helaas.Maar gelukkig heeft kreta zoveel meer te bieden het is gewoon een prachtig eiland en veel te doen vervelen hoef je je niet.
Groetjes Sieta.

Hoi allebei,

Ik ben op kreta geweest en het kan inderdaad niet.
Daarvoor moet je echt op andere bestemmingen zijn.
Ik ga volgend jaar naar Curacao en dan ga ik het waarmaken!! :smiley: :smiley:

Op Kreta helaas niet nee…
Ben naar Mexico geweest… was echt zoooo geweldig, wat een schattige beestjes zijn dat zeg!

Waar ter wereld ik kom en ik kan met dolfijnen zwemmen, ik doe het weer :smiley: :smiley:

Maar als je niet zo ver wilt, wat dacht je van Egypte, daar kan t ook!

-x-

Waar in Egypte kan dit dan als ik vragen mag? Hurghada ofzo? dat ligt aan de Rode Zee dus… Kun je daar terecht of weet je andere plaatsen? Ben erg benieuwd nl.

Alvast bedankt.

hoi Annemarie,
Ik heb 4 keer dolfijnen in het wild gezien (Op vakantie op Kos,Samos,La Palma en La Gomera)Allen waren indrukwekkend,cadeautjes die je zomaar krijgt toch was de keer op La Gomera (een prachtig eiland trouwens)extra bijzonder.Daar kun vanuit de haven van het kleinschalige badplaatsje Puerto Tazacorte een boottocht maken op zoek naar dolfijnen.Ik heb tijdens deze boottocht enorme groepen dolfijnen,walvissen en grote zeeschildpadden gezien .Alles heel dicht bij.Toen er gelegenheid om te zwemmen werd geboden zwom ik ineens tussen een hele school dolfijnen in.Een geweldige ervaring,al was dat zwemmen wel een toevals treffer.De kans om ze te zien is op deze plek is wel erg groot. succes met je zoektocht groet Monique

Vanuit Paleochora (Zuid-West Kreta) zijn er tochtjes om dolfijnen te spotten. Heb ze hier zelf nog nooit gezien. Wel aan de noordkust van het Griekse eiland Lesbos.
Zwemmen met dolfijnen heb ik in Cuba gedaan, echt geweldig!

Verleden jaar in Side turkije op vakantie geweest voor de 8x keer op een boot, en bingo, 3 dolfijnen voor de boeg van het schip uit, geweldig

Hoi,

Weet iemand misschien wáár op Kos je kunt zwemmen met dolfijnen? Ik ga er volgende week 2 weken heen en ik zou het tof vinden om met mijn lievelingsdieren te kunnen zwemmen of te kunnen spotten.

kos richting het eiland kalymnos kom je soms dolfijnen tegen. familie van mij heeft het meegemaakt 2 jr terug. je moet zoiets wel treffen…

FF googlen op new spirit travel kreta en voila…een Dol-fijne week.
Groetekes Hetty