(zwembad/strand) werk australie

Toch maar even een nieuw topich,

Ik ben er eindelijk uit wat ik wil, ik wou heel graag studeren / werken in australie en amerika maar heb tog voor iets anders gekozen.

Ik moet dit jaar nog revalideren en krijgt mijn mbo diploma, daarnaast wil ik nog een paar cursussen doen (m.b.t fitness,personal trainer enz.)

Het lijkt me super om daarna voor (ongeveer) een jaartje naar australie te gaan, het lijkt me super om iets te doen als in een (subtropisch) zwembad te werken, op het strand, in een surftentje en eventueel werk erbij te doen op een paardenranch.

Heft iemand hier ervaring mee, of handige tips? Handige sites?

Bedankt alvast:dag:

ey mense,

jammer dat niemand nog gereageerd hebt want kan zelf weinig op internet vinden… Misschien iets anders, want kan geen nieuw topic starten bij vakantiewrk:S…

Heeft iemand ervaring met vakantiewerk in australie, en dan bedoel ik voornamelijk in een animatieteam/toezicht houder zwembad werken in australie… Ik wil namelijk wel wat geld verdienen voordat ik ga rondtrekken en als ikdat geld dan gelijk in australie kan verdienen d.m.v. vakantiewerk op een camping zou dat super zijn… Het is wel pas voor volgend jaar zomer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Hi Daantje,
Naar mijn weten zijn dat ‘echte banen’ zoals jij die zoekt, niet altijd makkelijk te vinden zijn in Oz. Fruitplukken etc wel.
Vooraf is t sowieso moeilijk. Beter daar in de kranten kijken o.d. als je aankomt. Verder is er WOOF-en (ofzoiets), dat je voor werk op n boerderij etc daar kost-en-inwoning krijgt. Dat is ook mogelijk als jackeroo (google daar maar op voor werk op een ranch). succes

hi Daan,

ff voor de duidelijkheid: op t strand/ in t zwembad/ in een zwemparadijs MOET je een soort Lifeguard diploma hebben. Dit is een redelijke lichamelijk zware test die je moet afleggen om te bewijzen dat je fit genoeg bent om deze baan aan te kunnen.
Hier is niet makkelijk aan te komen, maar je kunt t altijd proberen.

Meestal als je hier in OZ bent is het makkelijker om aan een baantje te komen door gewoon in de locale krant te kijken :slight_smile: op t internet staat niet zo heel veel, en vooral geen seizoenswerk of werk voor backpackers.

good luck!
Cheers, Karin