betaald werk met dieren

Rond 2011 ben ik van plan om te vertrekken naar Australie, afhankelijk hoeveel ik heb gespaard en of er mogelijkheden zijn.
Inmiddels ben ik al even afgestudeerd (HBO Diermanagement, Dierkundig Ing.) en in Nederland is het ontzettend moeilijk om iets in de dieren branche te vinden.

Heb best een leuke interessante CV, allemaal dan wel vrijwillig of voor de studie. Zoals werken met makaken en straathonden opvang in Thailand, onderzoek naar de leefstijl en natuurgebruik Hilltribe people in Noord-Thailand, coordinatrice nazorg Dierenbescherming, rescueopvang Dolfinarium, fondsenwerving en communicatie voor Stichting Alertis opvang mishandelde beren).
Maar helaas… ons kleine Nederland heeft nauwelijks werk aan te bieden… deze branche is erg kleinschalig. Met wat ik wil doen is het bijna een noodzaak om naar het buitenland te gaan, waar meer mogelijkheden liggen. Wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind ;), want ik zou het geweldig vinden om in het buitenland te werken. Na een aantal maanden in Azie te zijn geweest en gewerkt, ben ik verkocht aan het reizen, andere culturen, al die verschillende mensen, genieten, t heerlijke weer, happy life etc…
De planning is eerst een aantal maanden te gaan, ook rondreizen natuurlijk en hier en daar kijken wat er te doen is qua werk, animal shelters, wildife parken, animal control (rspca) etc… Het zal eerst waarschijnlijk op vrijwillige basis zijn om ervaring op te doen en een Australische referentie te krijgen. Het is niet om een vetpot binnen te halen, maar werk wat aan het hart gaat. Als dit mee gaat zitten en ik vind een betaalde baan, ben ik van plan om langer te blijven (of zelfs te emigreren als het bevalt).

Maar goed, voordat ik ga dagdromen, moet ik wel realistisch blijven! Dus mijn vraag is, heeft iemand ervaring/tips met werken in Australie met dieren? Hoe is het aanbod? Is er vraag naar geschoolde mensen uit Nederland? Ook naar ‘pas’ afgestudeerde? (Juli 2009)
En is handig om voor vertrek of tijdens de reis (vrijwilligers)werk te zoeken. Soms zijn er bepaalde procedures bij sollicitaties en dan moet je toch echt al daar zijn.

Hopelijk hebben jullie tips voor me! thx :wink:

ik ben er zelf ook volop naar opzoek

echter kan ik alleen projecten op vrijwillige basis vinden
www.batreach.com http://www.kuranda.org/?p=24

en http://www.dpiw.tas.gov.au/inter.nsf/WebPages/SSKA-6W83AF?open
tazmaanse duivels

verder hoor ik van veel mensen dat je het beste alles terplaatse kan vinden regelen mocht jij nog info hebben laat het me weten ik ben voor alles in :smiley: het liefste betaald maar gezien het allemaal non-profit organisatie`s zijn is dat zeer moeilijk

Thx voor je reactie.
Ik zie dat je voornamelijk iets met vleermuizen, tasmaanse duivels wilt doen. Leuk!
Het is idd meestal vrijwilligerswerk. Dat ga ik eerst ook doen en vanuit daar verder kijken of er banen te vinden zijn. Stuur nu wat mails naar organisaties die me leuk lijken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik heb een sterke voorkeur voor RSPCA http://www.rspca.org.au/ Dat lijkt me geweldig!!
Ik ben helaas niet zo thuis in vleermuizen etc. maar als ik nog tips voor je tegenkom, let you know :wink:

Je kunt ook een paar andere dingen doen.

Ga eens op vakantie naar het land waar je wilt werken. Trek rond en zoek ondertussen waar ze werk aanbieden in jou sector. Als je daar bent, heb je een veel beter kijk op alles. Je kunt ook via stagehuis ofzo kijken of je een stageplek kunt krijgen in bijv een dierentuin. Wie weet komt er wat uit en krijg je een vaste baan :wink: je weet maar nooit.

Of ga naar Australië met een Working Holiday Visa. Deze is een jaar geldig en je mag tot 6 maanden bij dezelfde werkgever werken. Je kunt op een boerderij bijvoorbeeld gaan werken.

Dit maar een beknopte uitleg natuurlijk LOL. Maar misschien heb je er wat aan.

Hej,

Ik heb op het moment een betaalde baan op een schapenboerderij waar ik wat werk met schapen doe en ook veel bezig ben met hekwerken enz repareren/slopen. Ik heb deze baan gevonden door op een soort van marktdag (fieldday Agquip) rond te lopen en aan mensen daar te vragen of ze werk hadden, het was een marktdag voor boeren vooral en erg geschikt hiervoor. Hiervoor heb ik via wooffing (vrijwilligerwerk op organic farms) op 2 boerderijen gewerkt. Deze mensen hebben hun netwerk en kunnen soms ook werk voor je vinden. Wil je meer een banensite hebben voor werk zoals dit, kijk dan op www.taw.com.au of www.seek.com.au
Staan leuke banen op! Heb een paar weken geleden een paar banen voor in een dierenasiel en dergelijke gezien.

Veel succes en plezier!!

Groetjes Mieke