Werken in Australië

Ja het zoveelste topic over dit onderwerp waarschijnlijk.

Eind september vertrek ik voor een maand naar Kopenhagen om daar in een tandartsenpraktijk mee te draaien. Ik heb er onwijs veel zin in, maar toch kriebeld er iets in mij dat ik gewoon langer en verder weg wil. Daarom het volgende,

Ik zit me helemaal suf te zoeken op internet maar kan er niet echt uitkomen. Waar het om gaat, het lijkt me ontzettend leuk om volgend jaar 2008 februari/maart voor 4-6 maand naar Australië te gaan.
Het lijkt me leuk om in een tandartsenpraktijk of op een ranch/dressuurstal (iig iets met paarden) te gaan werken en daarna nog een maand of 2 rond te trekken.

Maar geen van beiden heb ik informatie over kunnen vinden helaas :tear:
Heeft iemand van jullie goede tips voor mij om verder te zoeken?

Alvast bedankt,
Groetjes Miranda

Hallo Miranda,

Heb je al gekeken op de volgende website: http://www.workandtravelcompany.com/

gr.
Kees

in hostels (backpackers) in aus zijn genoeg mensen die van alles weten, waar je kan werken (legaal en illegaal) vaak kan je ook gewoon naar een ranch toegaan en vragen of ze werk hebben, de local (PUB/ BAR) is ook een goede plaats als je in de outback ergens zit…

fair dinkum…!!
Patrick

heej miranda
Ik wil ook heel graag iets met paarden doen in het buitenland het liefst gecombineerd met toerisme, eigenlijk in voorbereiding voor australie dus ik volg de dit onderwerp ff misschien doe ik ook nog goede ideen op
groetjes rozelyn

Ben je toevallig tandarts assistente dan? Want dat zou je zwaar uit moeten buiten…

Op de Cookeilanden ben ik 2 duitse meiden tegengekomen, ook tandartsassistenten, die naar meerdere eilanden waren geweest en daar de lokale bevolking hielpen (die soms in geen jaren een tandarts ziet). Volgens mij waren ze er via een organisatie en de Cookeilanden is echt aan te raden!! :nod:

Werken met paarden in het buitenland:

Is het gemakkelijk om in het zwart te werken of is er een strikte regel die werkgevers bang maakt in verband met zwart werk?

Zwart werken is niet moeilijk in Australie, de meeste farms liggen erg afgelegen en nemen mensen makkelijk aan en betalen zonder dit op te geven, toch weet ik niet of het verstandig is, want hoe zit het met werknemers verzekering ed. zelf heb ik het niet gedaan maar heb er wel van gehoord!

neem eens een kijkje www.wwoof.com
Ikzelf ga bij mensen thuis werken (3-4 u/dag) voor een bed en je maaltijden via www.helx.net