Zwart werk en dan..

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een baan voor een jaar op Curaçao. Uiteindelijk heb ik ook wat gevonden.

Maar… het gaat hier om zwart werk.
Kan ik zomaar naar Curaçao vertrekken voor een jaar?
Ik heb dan toch een arbeidsovereenkomst nodig? Of is dit wel mogelijk?

Kan ik het risico nemen om er heen te gaan onder de noemer ‘vakantie’ en vervolgens een jaar blijven of is dit echt onmogelijk?

Hopelijk weten jullie hier meer vanaf en kunnen jullie mij advies geven.

Je moet er niet zo over praten de belasting dienst slaapt nooit gewoon doen en verder met niemand anders over praten.

Als je zwart gaat werken heb je geen arbeidsovereenkomst nodig neem ik aan, het is zwart.

Blijf volhouden en zoeken naar een legale baan waarbij je gewoon de regels volgt, mochten er problemen komen dat je tenminste iets hebt om op te staan. Vooral als toerist raad ik je dit echt niet aan!

wel link hoor, wat te doen als je ziek wordt oid.?

Heb het er met verschillende mensen over gehad en ga het toch niet doen. Het voelt niet goed. Maar ik heb ook vernomen dat het horecawerk op Curaçao veelal zwart is. Ik vraag me toch af hoe die mensen dat allemaal doen.

Beste Marian,

GPstart verzorgt niet alleen stageplaatsen maar ook werkplekken voor mensen die een half jaar of een jaar in het buitenland willen werken.
Neem eens een kijkje op onze website: www.gpstart.com

Groeten vanuit Curacao

Gpstart Team