Sinds enige tijd ben ik zwanger van een Turkse man.
Wij zijn NIET getrouwd.
Hij is moslim en ik ben dat niet.
Hij wil graag dat het kind de Turkse nationaliteit krijgt en bij de geboorte al moslim wordt. Ik ben het hiermee eens, maar wil zelf niet perse moslim worden.
Nu zegt hij mij dat het kind alleen de Turkse nationaliteit kan krijgen door te trouwen.
Ook zegt hij dat het kind alleen moslim (op papier) kan worden als wij bij het Turkse consulaat mij moslim laten worden bij de imam.
Klopt dit?
Zijn er ook andere mogelijkheden om het kind moslim te laten worden en de Turkse nationaliteit te laten krijgen?
Nationaliteit en godsdienst kunnen allebei alleen door te trouwen. Je moet voor beiden echt trouwen anders kan het niet. Maar jij moet geen moslim worden daarvoor, het is genoeg dat de man moslim is.
ik ben lisa en 16 jaar oud op je vraag kan ik niet helemaal antwoord geven maar wat ik wel weet is omdat ik zelf moslim ben is dat een moslim vrouw met een moslim man MOET trouwen volgens de regels in de koran enzovoort maar dat een moslim man wel met een niet moslim vrouw kan trouwen
en als je als moslim gelooft dan kan je kind ook moslim worden door de dingen die je hem zelf leert dus ik vind het een beetje onzin wat hij zegt maar…
het klinkt alsof hij je dan niet neemt zoals je bent zo komt het bij mij over
en trouwens je hoeft niet per se moslim te wordne bij een imam iik ben moslim geworden zonder imam je bent moslim geworden als de de sjahada aflegt ik getuig dat er geen god dan god is enzovoort in het arabisch maar dat kan je net zo goed in je eentje doen dus moslim gaat omm de overtuiging moslim worden en niet naar een imam toe gaan ik denk dat je man wilt dat je moslim geloof krijgt…
De ouders beslissen nog altijd zelf welk geloof een kind krijgt, daar hoef je echt niet getrouwd voor te zijn! En ook voor de Turkse nationaliteit niet, zorg gewoon dat de vader het kind erkent en dat je het na de geboorte aangeeft bij het TUrkse consulaat (neem aan dat je in NL woont).
hoi, als eerst klopt het inderdaad niet wat hij zegt en ik wil je nog iets meegeven als je kind wordt geboren in turkije en jullie gaan uit elkaar krijgt hij de voogdij! dus neem dat wel mee in je beslissing.
Inderdaad, je hoeft zelf geen moslim te worden!
Als je met een Turkse moslim man trouwt, en jullie krijgen een kind, krijgt het kind op papier het geloof van de vader, moslim dus (dus alleen op papier, of het kind het ook uit zal voeren is nog altijd aan wat jullie hem leren en wat hij zelf wilt!)!
Jij moet alleen moslim worden als je dit zelf wilt! Laat dit niet gebeuren doordat hij beweert dat dat moet, om je kind moslim te laten worden! Want ten eerste slaat dit dus nergens op, ten tweede moet het jouw keuze zijn, en moet jij in de islam geloven! Ik heb het idee dat hij je ergens in wilt laten trappen om je moslima te laten worden… hou je ogen open meid!
Een moslim mag een niet-moslim vrouw trouwen die gelooft in een andere geopenbaarde godsdienst. Een moslim kan dus een christelijke of joodse vrouw trouwen. Een moslim-vrouw echter, mag geen niet-moslim trouwen. De man immers is de leider van de familie. De christelijke man zou zijn moslimvrouw direkt of indirekt leiden om niet-moslim te zijn. Een moslim gelooft in het ware christendom en het ware jodendom, maar een christen of jood gelooft niet in de islam.
Als de vader van de baby moslim is wordt de baby automatisch gezien als een moslim, daarvoor hoef je verder niks te doen, behalve dat de vader de baby erkend!
er is genoeg te vinden over de islam en trouwen en baby’s krijgn op het internet. Ik weet niet of het ontwetendheid is van je vriend of bewust, maar ik zou zeggen lees erover, ga er niet zomaar op in.
De islam moet komen vanuit je hart, vanuit jouw overtuiging!
En wat betreft de baby die komt is dat hetzelfde hij wordt geboren als een moslim zoals vele, maar moet er ook wat mee gaan doen als hij groot is, anders heeft hij alleen de naam moslim.
maar als ik vragen mag, waarom komt dit nu pas aan de orde en niet voor dat je zwanger was? je hoeft er natuurlijk geen antwoord op te geven, maar vraag het mij oprecht af. Ik hoor wel vaker dat meiden, dames niet over dit onderwerp praten, maar het lijkt me een belangrijk onderwerp voor het zover is.
Wat een flauwekul,heb zelf 2 kinderen met een moslim man zonder te zijn getrouwd.Ons zoontje is in nederland geboren en heeft hier gewoon zijn turkse nationaliteit omdat de vader turks is,onze dochter in turkije geboren krijgt dan vanzelf de nationaliteit.Ze zijn beide geen moslim omdat we dat niet willen,daar mag je zelf voor kiezen.Hier wordt op de identiteitskaart de religie vermeld en wij hebben ervoor gekozen dat open te laten en kunnen ze later zelf kiezen dus denk er nog maar eens goed over na…
Let je er wel op dat als het een jongetje wordt en je kind krijgt de Turkse nationaliteit dat hij dan t.z.t. wel de Turkse dienstplicht moet vervullen (ookal woont ie in NL) of anders t.z.t. afkopen
Hi Miriam,
ik heb 2 kinderen, de eerste is geboren toen wij nog niet getrouwd waren, deze heeft via het turkse consulaat in deventer de turkse nationaliteit verkregen. Ik ben niet moslim. de tweede is geboren toen we wel waren getrouwd. maak allemaal niet uit, jij hoeft niet te trouwen om de turkse nationaliteit te verkrijgen voor je baby, en al helemaal niet moslim te worden. Ik zou hier nog maar eens goed over nadenken want wat deze man jou vertelt zijn leugens. Je kunt de info ook zelf achterhalen door het consulaat te bellen.
je hoeft inderdaad zelf geen moslim te zijn. Ben momenteel zwanger van onze eerste en wel getrouwd. Ben woonachtig in Turkije. Zodra je kindje geboren word (wat voor mij dus in Turkije gebeurd) moet je kindje aangeven. Hierbij kan je t geloof vermelden. Je kan dit dus ook open laten. Het geloof word op de kimlik vermeld, maar het gaat er natuurlijk om hoe je je kindje opvoed. Ik vind persoonlijk dat het gewoon open gelaten dient te worden. Zodra ze 18 zijn kunnen ze dit zelf beslissen.