Zwanger in Istanbul

hey hallo

zoals de titel al zegt: ik ben zwanger,alhamdoe lillah, en woon in Istanbul.
kan iemand mij vertellen hoe het hier zit met bevallen in ziekenhuizen? en ben je dan in een prive ziekenhuis bevallen of in een staats ziekenhuis.
hoe wordt alles geregeld als het gaat om de bevalling? en wie moet ik bellen of moet ik meteen met mn gebroken vliezen met de taxi of met de metro? en waar ben je bevallen?
toevallig ook iemand kennis op het gebied van tweelingen of keizersnedes?? couveuses etc etc…

helaas is mijn verloskundige niet een van de communicatiefste op dit gebied en vind het allemaal maar lastig. er is niets te vinden op internet/google en wil toch graag weten waar ik aan moet denken en wat me te wachten staat als ik hier beval.

please help!!

ik wil ook echt graag in NL bevallen maar als dat niet kan dan moet het ‘helaas’ hier.

Reactie verwijderd door Hans.

Hallo Leyla,

Ben je inmiddels al bevallen ? Ik ben een tijdje niet meer op deze site geweest…
Ik ben zelf nu 6 maanden zwanger en ben onder behandeling bij het American hospital wat mij goed bevalt. Laat me weten als je nog vragen hebt.

groetjes Carolina

Hoi Leyla,
beetje late reaktie,maar mischien informatief voor latere meelezers.
Ik ben hier in Istanbul bevallen.
Normaal gesproken als het ziekenhuis een kraamafdeling heeft dat zijn ze net zo modern als in nederland.
Ik was naar een prive ziekenhuis omdat die het dichtse bij was,5 min met de auto.(Erdem hastahanesi Umraniye)
koste me na barcode korting zo,n 400 ytl (2008).
Mn verloskundige sprak redelijk engels en was erg lief waardoor de bevalling erg meeviel.
sochtends om 6 uur erin en savonds om 9 uur mocht ik weer naar huis.
:smiley:

hey hallo

Ik ben nu zelf ook bijna 6 maanden zwanger en ga momenteel naar een prive kliniek vlakbij Zeytinburnu.
Het bevalt me op zich wel maar vind dat je alles uit ze moet trekken wil je iets te horen krijgen… :S
Omdat ik zwanger ben van een tweeling word het misschien een keizersnede en hier zie ik toch een beetje tegenop…
Weet een van jullie wat de kosten daar van zijn? Ik denk 2000 lira.
InshaAllah gaan mn mn en ik binnenkort weer naar de gyn en zullen we het vragen maar ben er gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar, zeker omdat we ook een deel zelf moeten betalen.

Alvast bedankt
liefs

Toen ik in 2008 beviel in priveziekenhuis Erdem hastahanesi Umraniye betaalde ik dus 400 ytl voor normale bevalling en we hebben toen ook gevraagd hoeveel keizersnede koste.
Dat was 700 Ytl met korting omdat we Barcode verzekering hebben.
Ik denk dus niet dat je 2000 ytl betaald want de barcode korting is meestal 30%.
groetjes:dag:

hey hallo

ow, dat valt wel mee!
Mn man heeft via het werk een skk? verzekering en ik sta hopelijk binnenkort op zn polis. Volgens mij moeten wij iets van 20-30% zelf betalen.
en wat is een barcode verzekering? hahhahaha

dank je wel voor je reactie!

Barcode is voor ondernemers.
Mijn man heeft zn eigen zaak,vandaar.:dag: