ZwaaiZwaai

(origineel bericht op be-more.nl)

ZwaaiZwaai

Het komt allemaal dichtbij. Morgen is het dan zover en ik heb er weer zin in. Gelukkig!!! Andere malariamedicatie doet toch wonderen J Volgens mij ben ik voorlopig niet biologisch verantwoord meer als ik zie wat er allemaal voor vaccinaties, drankjes en pillen in een reizend mens worden gestopt. Zelfs een chemisch buisend anti-choleradrankje behoort tot de mogelijkheden. Niet helemaal noodzakelijk, maar je kan er baat bij hebben. Dat werpt overigens nu al z’n vruchten af want mijn buik houd zich sinds inname angstvallig rustig. Yeah, nu al blij.

Afgelopen zondag heb ik heeeeel veel mensen alvast uitgezwaaid en de rest van de week ging het zo verder. Af en toe lijkt het net of mijn verjaardag in aantocht is: handen schudden, knuffels, ik krijg cadeautjes, vele kaartjes en van allerlei kanten krijg ik geld voor het project. Echt tof. Een ding weet ik zeker: het gaat goed terechtkomen.
Om eens te kijken of ik nog wat extra’s mee kon nemen van deze of gene heb ik mijn koffer volgestopt en hij zit vol! Ja een koffer. Want in mijn backpack paste alles niet in. Ja, ja, ik ga gewoon met een knalroze koffer richting Afrika. Maar je moet keuzes maken als er maar 1 stuk bagage mee mag. Dus mijn altijd trouwe backpack blijft thuis.
Inmiddels heb ik al een mooi bedrag aan sponsorgeld bij elkaar. Alle sponsors, vrindjes, ZWO-M, taartopdrachtgevers en mensen op de kerstmarkt heel erg bedankt voor jullie giften, hulp en gezelligheid. Ook erg leuk: vorige week hebben Harmen en Jelle van 9 jaar, zelfs een goede doelenkrant gemaakt. Deze verkopen ze, zelfs abonnementen. Dat heeft maar liefst 20,- euro opgeleverd. Echt heel tof jongens!!!

Ik ga weer naar LIYO voor drie maanden. In drie maanden gebeurt er hier in Nederland vast heel wat, maar het is allemaal vast niet zo leuk als in Malawi :-p. Als ik terugkom hebben we wel ineens een koning ipv koningin. Maar ik wed, dat ik toch vaker het Wilhelmus zal zingen in het oh zo mooie Malawi dan jullie hier in Nederland. Doen jullie maar jullie best met het oefenen van het koningslied…haha. Dan ga ik ondertussen lekker aan de slag. Van mijn werk (Allio) naar (LIYO) fonetisch niet zo’n verschil. In werkelijkheid een wereld van verschil, en dat maken deze maanden vast ook weer werelds mooi. Ik ga mijn werk “afmaken”! Mijn dromen mee de dag innemen. En ik heb inmiddels geleerd: Als je beren op de weg ziet, geef je ze gewoon een knuffel. Altijd handig om te weten als je op berenjacht gaat (red. “We gaan op berenjacht” is mijn favoriete kinderboek. En die zit uiteraard in de “we’re going on a bearhunt” versie in de koffer!)

Tot over drie maanden…

Anne

(origineel bericht op be-more.nl)